Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-17, 11:29
  #1
Medlem
Gick in på www.1177.se häromdagen och på hemsidan fanns en stor bild med fyra glada afghaner.
Jag undrar vad syftet är med att använda just den bilden i detta sammanhang?
__________________
Senast redigerad av Gothicat 2017-07-17 kl. 11:40.
Citera
2017-07-17, 11:32
  #2
Avstängd
4Honors avatar
Vet inte om dom är afghaner, dom ser ut att vara ett ännu sämre folkslag.

Sedan vet jag inte vad du stör dig på. Jag hade förstått om du gick in på vitmakt.se och såg en massa rasfrämlingar, men nu var ju så inte fallet. Vad förväntade du dig från 1177? Vad var syftet med din vistelse till sajten?
Citera
2017-07-17, 11:39
  #3
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothicat
den bilden störde mej och jag undrar vad syftet är med att använda just den bilden i detta sammanhang.
Om du söker och läser på om stat, kommun, landsting och olika myndigheters "bildpolicy" så kommer du strax att upptäcka meningar liknande "ska spegla ett mångkulturellt och öppet samhälle" och "värdeord" ur samma säck.

Att man ofta väljer bilder som inte visar verksamheten är för att dessa anses i längden vara för tråkiga och att det är vackrare, mer intressant et cetera att visa bilder av Sverige där den aktuella verksamheten får en passiv roll eller endast finns med vid en djupare tolkning av bilden.

Det gör att den informatör och de fotografer som tar fram och lägger upp bilder väljer bilder likt den du sett.
Citera
2017-07-17, 11:42
  #4
Medlem
Då tar jag tillbaka mitt klagomål. Klart man sätter in en typiskt svensk sommarbild.
__________________
Senast redigerad av Gothicat 2017-07-17 kl. 11:56.
Citera
2017-07-17, 16:46
  #5
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4Honor
Vet inte om dom är afghaner, dom ser ut att vara ett ännu sämre folkslag.

Sedan vet jag inte vad du stör dig på. Jag hade förstått om du gick in på vitmakt.se och såg en massa rasfrämlingar, men nu var ju så inte fallet. Vad förväntade du dig från 1177? Vad var syftet med din vistelse till sajten?
Det är ju uppenbarligen hazarer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback