Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-22, 20:00
  #13
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnaeckeHaexan
E4 från Jönköping - Sundsvall (eller längre norr). Ca 74 mil utan rondell/korsning.

Sundsvall har numera en förbifart så man slipper trafikljusen i centrum. Sen kan man fortsätta ända till Haparanda (är jag nästan säker på).

Så om det inte är broöppning i Södertälje, och inga köer genom Stockholm, så borde Öresundsbron-Haparanda gå att köra utan stopp!
Citera
2017-07-22, 20:13
  #14
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Sundsvall har numera en förbifart så man slipper trafikljusen i centrum. Sen kan man fortsätta ända till Haparanda (är jag nästan säker på).

Så om det inte är broöppning i Södertälje, och inga köer genom Stockholm, så borde Öresundsbron-Haparanda gå att köra utan stopp!

Tror det finns några cirkulationsplatser i Umeå.
Citera
2017-07-22, 20:44
  #15
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Tror det finns några cirkulationsplatser i Umeå.

Aj då! Jag det har du nog rätt i, när jag tänker efter. Inte så ofta jag kör där och det är nog 6-7 år sedan sist. Och Ö-vik kom jag på! Hur ser det ut där? Är väl rondeller där också på E4?

Jag ska nog tänka först och skriva sen...
Citera
2017-07-23, 03:54
  #16
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Aj då! Jag det har du nog rätt i, när jag tänker efter. Inte så ofta jag kör där och det är nog 6-7 år sedan sist. Och Ö-vik kom jag på! Hur ser det ut där? Är väl rondeller där också på E4?

Jag ska nog tänka först och skriva sen...
Finns ingen "förbifart" Övik, åker man E4an måste man igenom övik vilket innebär rödljus och rondeller
(ska dock inte ta gift på det men vill minnas att det är så...fortfarande)
Citera
2017-07-23, 17:25
  #17
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Finns ingen "förbifart" Övik, åker man E4an måste man igenom övik vilket innebär rödljus och rondeller
(ska dock inte ta gift på det men vill minnas att det är så...fortfarande)

Finns rödljus redan i Härnösand ...
Citera
2017-07-23, 17:59
  #18
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Sundsvall har numera en förbifart så man slipper trafikljusen i centrum. Sen kan man fortsätta ända till Haparanda (är jag nästan säker på).

Så om det inte är broöppning i Södertälje, och inga köer genom Stockholm, så borde Öresundsbron-Haparanda gå att köra utan stopp!

Nja, det finns en korsning med trafikljus i Härnösand, så där kan det bli stopp.
Citera
2017-07-23, 19:50
  #19
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Nja, det finns en korsning med trafikljus i Härnösand, så där kan det bli stopp.

Jag har redan tidigare erkänt att jag inte hade så bra koll... Finns säkert fler platser på vägen till Haparanda där man kan tvingas stanna.
Citera
2017-07-24, 09:44
  #20
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Jag har redan tidigare erkänt att jag inte hade så bra koll... Finns säkert fler platser på vägen till Haparanda där man kan tvingas stanna.

Har inte järnkoll jag heller, men åker E4:an från södra Sverige till Härnösand nån gång per år. Tidigare var det ju i Sundsvall man fick stanna för rött men efter att nya sträckningen av E4:an blev klar kommer man några mil till, tjoho! För övrigt skönt att slippa den ap-sega sträckan från Njurunda och genom Sundsvall.
Citera
2017-07-24, 14:20
  #21
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brejjan
Har du en tagg som bommarna läser av så behöver man inte stanna
Okej, så taggen gör att båten under bron försvinner och bron stängs? 😁
Citera
2017-07-24, 18:47
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Okej, så taggen gör att båten under bron försvinner och bron stängs? 😁

Öresundsbron har ingen broöppning.
Citera
2017-07-24, 19:08
  #23
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brejjan
Öresundsbron har ingen broöppning.

Det är ju bron i Södertälje som Brejjan menar. Läs ordentligt.
Citera
2017-07-25, 22:33
  #24
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Det är ju bron i Södertälje som Brejjan menar. Läs ordentligt.
Men körkort har folk.. 😁
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback