Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-08-05, 21:07
  #25
Medlem
Adelaides avatar
Det där är en klassiker. Jag brukar råka ut för samma sak med tindertjejer; vi bestämmer oss för att lägga till varandra på snapchat, men efter 4-5 snaps så tar hon bort mig både från snapchat och tinder.
Inget att grubbla över direkt. Bara att gå vidare.
Citera
2017-08-05, 21:31
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Det där är en klassiker. Jag brukar råka ut för samma sak med tindertjejer; vi bestämmer oss för att lägga till varandra på snapchat, men efter 4-5 snaps så tar hon bort mig både från snapchat och tinder.
Inget att grubbla över direkt. Bara att gå vidare.

Precis. Inget att grubbla över. Bara att gå på nästa!
Citera
2017-08-06, 00:51
  #27
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snaeckan
Precis. Inget att grubbla över. Bara att gå på nästa!

Vadå bara gå på nästa? Som om det kryllar av tjejer man är intresserad av. Det kan ta flera år innan man kan hitta någon som är både intressant och snygg. Man ska aldrig ge upp. Själv har jag kämpat med att få vissa tjejer i flera år. Min första flickvän tog 7 år t. ex.
Citera
2017-08-06, 03:44
  #28
Avstängd
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligent1
En tjej kom till mig här om dagen, på hennes egna initiativ, och frågade om jag hade instagram. Jag sa "Ja, det har jag har också FB" Men hon hade inte facebook och har inte haft det på 1 år, så vi bytte instagram "för att chatta med varandra" sa hon.

Dagen efter så har hon tagit bort mig. Någon som har någon aning om varför vissa beter sig på det viset?

Ska jag dra iväg ett meddelande och fråga varför? Jag tänker ifall instagram buggade för tillfället, för har man appen "followers+" så ser man vem som tagit bort en. I mitt fall så buggade miin och tog bort henne, följde henne, tog bort henne och följde henne. Det var alltså appen.

Jag vet att det låter som en bagatell, men hon var onekligen intressant.
.

Gå inte bara efter tjejen/kvinnans utseende för då kommer du bli väldigt besviken. Ett bra utseende och en bra personlighet är oförenligt i väldigt många fall och det kommer du att förstå med tiden.

En fråga, eftersom ni verkar ha haft kontakt i verkliga livet så varför då börja chatta på nätet?

Låter helt orimligt om du frågar mig.
Citera
2017-08-06, 04:14
  #29
Medlem
twoeggss avatar
Att hon frågade efter din instagram säger ganska mycket om vilken typ vi har att göra med faktiskt.
Citera
2017-08-10, 00:11
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Vanligt fenomen. Inget att reflektera över direkt. Bara att gå vidare!
Extremt vanligt. Kan bero på hundratals olika saker. Se flaking/ghosting om man vill veta mer.
Citera
2017-08-11, 15:26
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Vadå bara gå på nästa? Som om det kryllar av tjejer man är intresserad av. Det kan ta flera år innan man kan hitta någon som är både intressant och snygg. Man ska aldrig ge upp. Själv har jag kämpat med att få vissa tjejer i flera år. Min första flickvän tog 7 år t. ex.

Du låter som en stalker.
Citera
2017-08-12, 02:50
  #32
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snaeckan
Du låter som en stalker.

Haha okej, och du låter som en tragisk människa som säkert heller aldrig varit kär. Sedan verkar du även vara en av dem som tror sig veta vad en stalker är, men har givetvis helt fel. Jag har i mitt snart 30 åriga liv aldrig haft någon typ av förföljelsesyndrom. Något mer du ville?

edit: Jag tror du hängde upp dig på mitt "man ska aldrig ge upp". Betyder ju inte att man ska förfölja människan överallt. Snarare att hon/han fortfarande finns kvar i ens hjärta och att man inte skjuter bort människan ifrån sitt liv.
__________________
Senast redigerad av enlevandeman 2017-08-12 kl. 03:18. Anledning: .
Citera
2017-08-12, 02:55
  #33
Medlem
nomis.1s avatar
Haha!! Har hänt mig precis likadant. Tror väl att tjejens polare förknippade mitt gamla jag med mitt nya. Bor nämligen ej kvar i "staden" sedan ett tag.
__________________
Senast redigerad av nomis.1 2017-08-12 kl. 03:28.
Citera
2017-08-12, 17:33
  #34
Medlem
Roidberts avatar
Min gissning är att hon fick uppfattningen att du inte har tillräckligt hög social status efter att hon såg dina bilder. Det gäller att ha en fin fasad och ge intrycket att man umgås med intressanta kompisar och är ute och reser och hittar på spännande saker hela tiden. Bättre att hålla sig till vanlig telefonkontakt om man saknar en polerad fasad på social media, för då kan man åtminstone vara lite mystisk och hon kan fantisera om att man langar knark och misshandlar folk när man säger att man är upptagen, när man i själva verket sitter framför datorn i mjukisbyxor och en solkig t-shirt och kollar igenom gamla Star Trek avsnitt.
Citera
2017-08-16, 19:17
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Min gissning är att hon fick uppfattningen att du inte har tillräckligt hög social status efter att hon såg dina bilder. Det gäller att ha en fin fasad och ge intrycket att man umgås med intressanta kompisar och är ute och reser och hittar på spännande saker hela tiden. Bättre att hålla sig till vanlig telefonkontakt om man saknar en polerad fasad på social media, för då kan man åtminstone vara lite mystisk och hon kan fantisera om att man langar knark och misshandlar folk när man säger att man är upptagen, när man i själva verket sitter framför datorn i mjukisbyxor och en solkig t-shirt och kollar igenom gamla Star Trek avsnitt.
Hahahahah så jävla klockrent inlägg. Fan hur kan kag ha missat den här forumdelen.

Precis så ser "verklighets" perspektivet ut för många människor i dagsläget. Och du ska vara väldigt tacksam att du inte är med i samma målgrupp så att säga.

Men visst kan man biffa till sig lite, sola solarium, leva klubblivet och lägga upp fläshiga bilder på instagram för att locka till sig dessa brudar. Men frågan är om det inte är rätt ort o försöka va nån man inte är.

I det här fallet så löste det sig men många hamnar i ett läge där dom tvingas vara nån dom inte e pga olika ideal som man desperat försöker följa.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback