Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-17, 00:17
  #1
Medlem
En tjej kom till mig här om dagen, på hennes egna initiativ, och frågade om jag hade instagram. Jag sa "Ja, det har jag har också FB" Men hon hade inte facebook och har inte haft det på 1 år, så vi bytte instagram "för att chatta med varandra" sa hon.

Dagen efter så har hon tagit bort mig. Någon som har någon aning om varför vissa beter sig på det viset?

Ska jag dra iväg ett meddelande och fråga varför? Jag tänker ifall instagram buggade för tillfället, för har man appen "followers+" så ser man vem som tagit bort en. I mitt fall så buggade miin och tog bort henne, följde henne, tog bort henne och följde henne. Det var alltså appen.

Jag vet att det låter som en bagatell, men hon var onekligen intressant.
Citera
2017-07-17, 00:25
  #2
Medlem
VelvetReds avatar
Det händer att man ångrar sig. Ibland är man väldigt uppfylld i stunden för att ångra det dagen effter.
Citera
2017-07-17, 00:26
  #3
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligent1
Ska jag dra iväg ett meddelande och fråga varför?
Nej. Låt henne vara ifred.
Du låter som en bagatell. En ointressant. Det var förmodligen därför hon tog bort dig.
Citera
2017-07-17, 00:28
  #4
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon
Nej. Låt henne vara ifred.
Du låter som en bagatell. En ointressant. Det var förmodligen därför hon tog bort dig.

Oh snap!

Här skräder vi inte orden. :P
Citera
2017-07-17, 03:57
  #5
Medlem
Geomeisters avatar
En kollega (som snart blev föredetta kollega oberende av händelsen) gjorde samma sak mot mig via Facebook. Han frågade mig. Jag lade till honom (trots att han inte direkt var en favorit). Dagen efter tänkte jag skriva något artigt. Då hade han tagit bort mig.

Fick senare reda på att många avlägsna kollegor tyckt att han är socialt misanpassad.. På riktigt.

Tråkigt att det ska hända med en tjej du verkar gilla, men gå vidare bara. Sånt där beteende är bara löjligt och DU ska inte behöva ursäkta dig.
Citera
2017-07-17, 04:02
  #6
Medlem
MoaLjungs avatar
"Dra inte iväg" något meddelande. Det blir inte bra. Att ta bort dig var ett uppenbart statement.
Citera
2017-07-17, 05:56
  #7
Medlem
Ruzskisuzkis avatar
Låt kvinnor komma till dig och inte tvärtom. Det är nog ett misstag många män gör, du försöker för mycket. Slappna av och lev med faktumet att kvinnor kommer och går. Men springer du efter kvinnor så kommer de aldrig att komma till dig.

Hon gjorde det väldigt tydligt att hon inte vill umgås med dig när hon tog bort dig. Vad det beror på spelar ingen roll. Gå vidare och fokusera din energi på något vettigare.
Citera
2017-07-17, 06:02
  #8
Avstängd
Det är troligtvis så här, hon addar folk lite här och där, sen gallrar hon ut. Dvs hon spar kanske 20 % av de som verkar lite intressanta, för sedan gallra ut igen. Till slut är det 2-3 man snackar med. Det har man gjort själv när man höll på ragga på nätet, tror de flesta gör så här så det är absolut inget konstigt med det. Det kan också vara att hon ville snoka lite ...när snokeriet var klart så var det inte längre av intresse ha kvar dig.
Citera
2017-07-17, 07:37
  #9
Medlem
Tror också att hon var intresserad av att snoka runt för bilda sig en uppfattning om jobb, tillgångar, umgängeskrets odyl. för att ganska snabbt konstatera att det var inte riktigt vad hon hoppades på. Det kan väl visserligen också vara så att hon surnat till ovetande på din buggande app och undrat detsamma om dig.
Citera
2017-07-17, 08:01
  #10
Medlem
TarzansFarsas avatar
Uppenbarligen skrev du något som hon inte gillade, vilket var varför hon tog bort dig. Att skriva text med kvinnor kan vara det värsta. Försök alltid att få telefonsamtal eller att träffas i verkliga livet så fort som möjligt. När man skriver med en tjej så läser hennes bästa vänner precis det du skriver och det är lätt att man kan bli missuppfattad än vad det är när man har en dialog ansikte mot ansikte.
Citera
2017-07-17, 09:35
  #11
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Vanligt fenomen. Inget att reflektera över direkt. Bara att gå vidare!
Citera
2017-07-17, 10:06
  #12
Medlem
Hur menar du med att hon tog bort dig? Om hon avföljde dig så kanske hon vill ha mer följare än vad hon följer.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback