Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-16, 22:57
  #1
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Som rubriken antyder är jag på jakt efter en billig 7-10" androidsurfplatta som bara ska användas några gånger i samband med ett hobbyprojekt.

Det absolut viktigaste förutom priset är en bra kamera. Skulle vara trevligt med minneskortsplats, bra batteritid och tillgång till ett vettigt fodral också och inte bara universalfodral med halvrisig passform. Men priset och kameran är som sagt viktigast.

Kommer bara anslutas till wifi så 3/4G är helt ointressant.

Eftersom den bara ska användas ett fåtal gånger innan någon av syskonbarnen får ta över den så klarar jag mig utan smakardetsåkostardet-kommentarer.

/#LOUDmouth#
Citera
2017-07-17, 12:47
  #2
Medlem
salxars avatar
Hur bra kamera snackar vi här? De flesta surfplattor har värdelös/ingen kamera så det hela blir ju en fråga om vad du tycker är "bra" kamera?
Citera
2017-07-17, 13:00
  #3
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Hur bra kamera snackar vi här? De flesta surfplattor har värdelös/ingen kamera så det hela blir ju en fråga om vad du tycker är "bra" kamera?

Alltså, nu kollade jag ju bara low-end segmentet initialt men där verkar alla plattor ha sunkiga kameror ja.

Haha, ja det är ju onekligen en bra fråga. Hur långt är ett snöre? Alltså, typ i klass med en genomsnittlig mobilkamera i mellansegmentet? Alla såna "nörd-ord" som kromisk ejakulation och sånt som pratas om i Cyberphoto's tester etc. är mindre viktiga antar jag. Dom bilder, videosnuttar man tar ska vara skarpa etc. och gå att kolla på en datorskärm etc. och gå att framkalla i småformat.

Vet inte om det blev så mycket klarare men i.a.f. ..................

/#LOUDmouth#
Citera
2017-08-07, 12:28
  #4
Medlem
Hokkestadts avatar
Jag lånar tråden ett ögonblick.

Är det någon som känner till någon som säljer Samsung Tab s, alltså inte s2 eller s3?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback