Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-17, 14:20
  #13
Medlem
skunkjobbs avatar
Artikeln skrevs när sopstrejken pågått 10 dygn. Dräktighetstiden för en brunråtta är drygt 20 dygn. Inte ens om sopstrejken hade lett till ett osinligt ymnighetshorn av råttmat så skulle det ha hunnit ge upphov till en enda ny råtta i den stockholmska råttpopulationen. Visst, överlevnaden för de redan födda ökar med ökad födotillgång men det lär inte ge så stor skillnad i antal på denna korta tid.

Ser vi en plötslig explosion i antalet råttor om ytterligare c:a 10 dygn så kanske det har med strejken att göra och att de passar på och förökar sig när det finns gott om mat men där är vi inte ännu.
Citera
2017-09-29, 00:05
  #14
Medlem
http://www.expressen.se/leva-och-bo/...plosionsartat/ Råttorna har tagit över hela Sverige QUOTE=LivingOnlyOnce|61233066]Jag tycker nedskräpningen generellt har ökat i Stockholm. Jag undrar när det var senast som någon fick böter för att skräpa ned, för det är faktiskt olagligt att göra det. Folk som har picknick och grillar i stadens parker lämnar ofta drivor med skräp som råttorna sedan kalasar frisk på.[/quote]
Citera
2017-09-29, 07:43
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
Jag tycker nedskräpningen generellt har ökat i Stockholm. Jag undrar när det var senast som någon fick böter för att skräpa ned, för det är faktiskt olagligt att göra det. Folk som har picknick och grillar i stadens parker lämnar ofta drivor med skräp som råttorna sedan kalasar frisk på.


En fullständigt meningslös lag, man skall inte införa lagar som inte beivras
Citera
2017-09-29, 18:16
  #16
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
En fullständigt meningslös lag, man skall inte införa lagar som inte beivras

Den vore inte meningslös om det fanns en fungerande polis.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback