Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-16, 22:17
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Ja, såklart. Fel tänkt av mig. Hem 1, där det delas ifrån, bör ha en bra uppströmshastighet för att kunna dela med sig av materialet laggfritt. Hem 2 bör ha en rätt bra nedhastighet för att kunna ta emot laggfritt.
Precis! Om jag ställer in VPN på följande vis, och exempelvis kopplar en dator till routern i hus 2, kommer jag då att få samma IP-nummer som datorerna som är uppkopplad i hus 1?
Citera
2017-07-16, 22:19
  #14
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ledstripe
Precis! Om jag ställer in VPN på följande vis, och exempelvis kopplar en dator till routern i hus 2, kommer jag då att få samma IP-nummer som datorerna som är uppkopplad i hus 1?
Japp, om du ställer in en VPN i hus 1 och ansluter till denna VPN från hus 2,3 o.s.v. så kommer alla få samma IP som hus 1 då alla datorer surfar genom hus etts anslutning.
Citera
2017-07-16, 22:20
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Japp, om du ställer in en VPN i hus 1 och ansluter till denna VPN från hus 2,3 o.s.v. så kommer alla få samma IP som hus 1 då alla datorer surfar genom hus etts anslutning.
Är dessa VPN-funktioner gratis? Antar att jag behöver köpa en rätt kraftig router i hus 1?
Citera
2017-07-17, 01:11
  #16
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ledstripe
Är dessa VPN-funktioner gratis? Antar att jag behöver köpa en rätt kraftig router i hus 1?
Ja, de är helt gratis. Du skapar en egen, privat VPN som inte blandar in någon utomstående ö.h.t.
Här finns en enkel guide hos PC För Alla Superenkelt knep låter dig surfa säkert på trådlös fot

Finns många routrar med funktion för detta och behöver inte alls vara något monster. Kolla runt efter router med stöd för VPN klient.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback