Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-16, 13:29
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CashMeOutside
Jag har accepterat situationen somsagt.

Varför är då resan ni ska göra så viktig? Sluta ljug om du vill lösa detta.

Citat:
Men såklart är det svårare att få vidare när man "sitter fast" i det gamla. I vårt hus med alla minne osv.

Några möjligheter du kanske har är att lämna bort hunden ett tag.
Att fråga din pappa om han har några idéer, typ vänner du kan krascha på soffan hos tills du fixat eget.
Vidga områden där du söker lägenheter etc etc.

Du har till o med möjligheten att ringa tönten. Be han att komma hem och ta hand om djuren för att du behöver dra. Och fråga om du kan hämta dom när du fixat eget.


Dina "hinder" är inga hinder.
__________________
Senast redigerad av JimJams 2017-07-16 kl. 13:47.
Citera
2017-07-16, 14:15
  #14
Medlem
endagsesvis avatar
Han visar tydligt att inget av det du anser viktigt är viktigt för honom. Skulle jag vart din vän hade mitt råd vart: Ta dina grejer och dra. Saknar han något (förmodligen inte) kommer han höra av sig. Sitt inte där och känn dig sårad. Gör som han. Skit i allt och dra. Han visar att den stilen är ok.
Citera
2017-07-24, 22:05
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CashMeOutside
Tyvärr har jag ingen mamma. Min pappa håller på att renovera sitt hem så han har knappt själv ett sovrum. Min bästa väns sambo är allergisk mot hundar så kan inte bo hos henne.


skulle inte din mamma komma på bröllopet? det hade väl gått 5 år sen ni sågs?
Citera
2017-08-11, 09:30
  #16
Medlem
Callass avatar
TS, hur har det gått?

Tycker det är lite lustigt att så många hasplar ur sig "det är väl bara att flytta". Jag har också fått massor av sådana kommentarer i min situation (id est; ett längre förhållande som på några månader visat sig vara riktigt osunt. Har en gemensamt ägd fastighet, diverse fordon och husdjur.)

Och när jag inte svarat med stor iver på att genomföra deras omtänksamma råd har jag fått höra "du verkar väldigt fäst vid materiella ting" och "tror minsann att boendet är viktigare för dig än vilken man du lever med" osv - ungefär som att jag valt att leva med någon jag inte är kär i för att ha råd med en viss livsstil...
Tja, genom sig själv känner man andra.

Men att sälja av sina investeringar måste ju ske på rätt sätt, så att man kan gå vidare i livet och få en bra (eller iaf dräglig tillvaro) och inte bara slumpa iväg allt till första bästa köpare. Säg att mäklare värderar ens fastighet till runt 5 miljoner i dagsläget, men så slarvar man med styling, annonsering osv så det inte blir någon budgivning utan man tvingas acceptera ett skambud på 3 miljoner... Det blir ju stor skillnad mot att lägga manken till och göra iordning hus och trädgård (samt att invänta rätt säljläge) och få 7 miljoner... (Ja, siffrorna är grovt tilltagna.)

Köpa lägenhet är också en jättestor affär. Det kan ta tid att hitta rätt objekt. Man måste ju ha rimlig chans att ha råd att köpa... och bo kvar.
__________________
Senast redigerad av Callas 2017-08-11 kl. 09:37.
Citera
2017-08-11, 09:36
  #17
Medlem
Brunbeverns avatar
Ha storfester och var allmänt odräglig i hans hem, sedan säger du bara att det inte gick att fråga om lov eftersom han inte klarar av att svara när du kontaktar honom.

Retardvarning på någon som blockerar alla sociala medier och möjligheter till att bli kontaktad i flera månader. Har inte ens något att göra med om vare sig man gett upp eller inte, vem gör sånt ändå? Fråga morsan som besöker hur du ska få tag på karln eftersom det är viktigt.
Citera
2017-08-13, 11:02
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CashMeOutside
Jag och min sambo delade på oss dagen efter midsommar. Han var (enligt honom) grymt osäker på sitt beslut men efter en paus på 1,5 vecka fick jag dra ur honom att han inte ville mer. Han kunde inte ens säga orden själv.

Vi har hus, hund, katt tillsammans. Vi dealade att jag skulle bo kvar i huset (som han står på) medan jag letar lägenhet. Och under tiden skulle han bo hos sin nyblivna singelkompis. Som jag tror har pushat honom väldigt mycket till beslutet. Vi har resa i september inplanerad. Och bröllop för två veckor sedan.

Två dagar efter uppbrottet har han registrerat sig på alla möjliga dejtingsidor. Och köpt tiläggstjänster som tinder plus osv. Bokat partykryssning. Är ute på krogen varje helg. Han lovade mig att följa med på bröllopet som stöd men hörde inte ett ljud. Blockerar mig från sociala medier. Lägger upp egobilder för bekräftelse. Skiter i djuren. Vi har varit tillsammans i tre år och nu sitter jag i hans hus och har inte hört ifrån honom på en månad. Hans mamma kommer och hämtar hans post. Eftersom vår gemensamma katt är utekatt kan jag inte ta med honom till en lägenhet. Mitt hjärta gör så ont att lämna katten här till någon som bara stängt av och inte bryr sig...


Hur kan han bara stänga av? Vi har haft tre år tillsammans. Inte hört något från honom. Tänker att vi har saker att fördela? Vi har en resa som måste tas tag i? Och man saknar väl sina djur?
Han borde väl dessutom vara angelägen att veta hur det går i mitt boendesökande om det är hans hus jag bor i för tillfället?

Flashback, hjälp mig förstå.

jag är kille men när jag gjorde slut så försvann alla känslor trots +13 år tillsammans. vi hade barn ihop så jag träffade henne mot min vilja men kunde aldrig mer se henne som någon som jag skulle ha sex med. sa till arbetskamraterna att jag hellre har sex med en man än mitt ex. är 100% hetero.

jag var/är trevlig mot henne och det finns inget hat eller så men jag respekterar inte henne längre som person. vandrar hellre vidare till nästa skit.
Citera
2017-08-16, 16:24
  #19
Medlem
Jinxess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas

...

Tycker du det är okej att kapa någon annans tråd på det här viset?

OT: Hur är det med hans familj? Har du dålig kontakt med dem? Kanske kan underlätta att förklara situationen för dem och på det viset göra honom införstådd med vad han egentligen håller på med.
Citera
2017-08-28, 19:30
  #20
Medlem
Hej igen mina trådföljare.
Här kommer en update.

Jag har flyttat ut sedan en månad. Mellanlandar i en lägenhet, tills jag får tillträde till mitt radhus jag köpt(Woho!).

Efter i princip 0 kontakt då jag bodde själv i huset träffades vi den sista dagen jag bodde kvar för att överlämna nycklar.

Det var hemskt. Jag försökte hålla mig lugn. Det gick bra tills det att HAN började gråta. "Jag visste om att denna dagen skulle komma, men det är fortfarande jobbigt" var gråtmotiveringen. Vi satt i ca 2 timmar o pratade om allt möjligt. Hade faktiskt jäkligt roligt, var precis som inget hade hänt. Trodde verkligen inte det skulle bli så. Förväntade mig en snabb överlämning då han varit så kylig.

Nu har han börjat smått börjat höra av sig. (Inget av vikt egentligen). Men han skickar bilder på djuren osv. Trots att jag svarar neutralt skickar han frågor som svar så att konversationen inte dör ut.
Förra veckan inledde han till konversation tre dagar. Saker som han egentligen inte hade behövt skicka. Inget "jag saknar dig/vill ha dig tillbaka" eller så. Men Why?
Citera
2017-08-28, 19:39
  #21
Medlem
Disko-Bosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CashMeOutside
Hej igen mina trådföljare.
Här kommer en update.

Jag har flyttat ut sedan en månad. Mellanlandar i en lägenhet, tills jag får tillträde till mitt radhus jag köpt(Woho!).

Efter i princip 0 kontakt då jag bodde själv i huset träffades vi den sista dagen jag bodde kvar för att överlämna nycklar.

Det var hemskt. Jag försökte hålla mig lugn. Det gick bra tills det att HAN började gråta. "Jag visste om att denna dagen skulle komma, men det är fortfarande jobbigt" var gråtmotiveringen. Vi satt i ca 2 timmar o pratade om allt möjligt. Hade faktiskt jäkligt roligt, var precis som inget hade hänt. Trodde verkligen inte det skulle bli så. Förväntade mig en snabb överlämning då han varit så kylig.

Nu har han börjat smått börjat höra av sig. (Inget av vikt egentligen). Men han skickar bilder på djuren osv. Trots att jag svarar neutralt skickar han frågor som svar så att konversationen inte dör ut.
Förra veckan inledde han till konversation tre dagar. Saker som han egentligen inte hade behövt skicka. Inget "jag saknar dig/vill ha dig tillbaka" eller så. Men Why?

Han kanske inte saknar dig helt enkelt men känner skam? Inte direkt en schysst stil han har kört och kanske finns där lite samvete. LITE.

Eller så saknar han dig men vågar inte riktigt blotta sig då han har en hel del att stå till svars för.

Frågor som bara han kan svara på.
Citera
2017-08-31, 10:17
  #22
Medlem
Ingen annan?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback