Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-19, 22:05
  #97
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
Kvinnor utnyttjas för deras utseende och kroppar av klubbägaren för att få rika idioter att spendera pengar i baren som ska springa fram, styla och bjuda dom på en skumpaflaska som kostar 15.000kr.

Det är inte så att dom får gratis inträde bara för att dom är kvinnor, utan för att dom är snygga kvinnor. Tror du en fet gris till brud får komma före alla andra i vip-kön?

Det är likt försäljning av bilar eller liknande så tar man en snygg brud som håller i sakerna och vips så ska alla män vara där. Marknadsföring.

Så kvinnor utnttytjas alltså genom att krögare för ut mer av dem, oberoende av vad de själva också faktiskt får ut? Är det en offerposition att någon är villig att betala för dyra saker/upplevelser för ens sällskap?

Visst, enligt någon bred, filosofisk bullshit-definition där alla just utnyttjar alla, där jag blir utnyttjad av en kompis som uppskattar mitt sällskap för "ja ingenting är gratis och om han ite fick ut något så hade han inte umgåtts med mig" - åt det hållet. Men om vi snackar rent konkret och att man faktiskt blir utsatt i någon vettig bemärkelse så platsar det fan inte dit.

Är man utnyttjad för att man har fördelar över en "fet gris"? Det blir ju bara löjligt. På samma sätt blir inte heller de kvinnliga modellerna som reklamerar bilar utnyttjade i någon vettig bemärkelse, utan även om någon annan får ut mer så är det en jävligt bekväm deal även för dessa. Det är ett bra exempel som snarare talar till din nackdel mer än något annat.




Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
Klubben kunde lika gärna ha betalat kvinnor för att sitta där och i en del länder så gör klubbar det för att locka rika idioter. Men varför ska en klubb betala kvinnor när dom helt enkelt bara öppnar vip-ingången till rika naiva kvinnor som är där på semester, dom fnittrar till och tror sig vara exklusiva för att sen upptäcka att dom inte mer än något annat än reklamdockor för stället dom hamnade på.

Det där med att dom hamnar i sängkammaren för att någon inte vågar säga nej/blir för full/dåligt alkoholsinne och släpper till... Ja, det tror jag inte händer allt för ofta utan att det är ett medvetet val ifrån kvinnan i sig för att "hon är på semester och då ska hon ha skoj".

Men jag håller med dig på dom sista raderna. Däremot så skulle jag vilja kalla det mänsklig omdöme för blir vi bjudna på något (oavsett kön) så tackar vi och tar emot. Det är inte ofta som man faktiskt säger nej till något, vilket jag inte du heller skulle göra ifall du gick ner på gatan och kollade ställen att dra på så säger vakten "du hörrö, du får komma in gratis ifall du vill" och öppnar dörren. Väl klart som fan du kliver in! Oj, ett par bärs bjuds, fan va trevligt. Sen att du råkade nu hamna med ett äldre par damer som bjuder på öl, shotar flyger till höger och vänster för att slutet av kvällen försöka komma i dina kallingar. Vakten kasta in dig av en anledning, för han vet att dom säljer mer genom att kasta in lammkött till vargarna. Vakten och klubben har utnyttjat dig för att tjäna pengar.

Men du har sagt det och jag håller med dig, klubbägarna finslipar sina tillvägagångsätt i att skapa situationerna. Kunde lika gärna ha vart strippor/prosituterade, men nu slipper klubbägaren betala för strippor/prostituerade när unga vuxna kommer dit, super sig redlösa och släpper lös för rika idioter som kastar pengar på baren.

Fast det är inte det som är grejen. Även män bjuder andra sköna män på en öl hit och dit. Det är det faktumet att det finns ett etablerat system kring det hela som är poängen, att det är könsuppdelat och har en inverkan på ens sexuella framgång. Då handlar det inte längre om att "bara" uppskatta att ha blivit bjuden utan något annat, mycket mer cyniskt.

Detta ska kvinnor som blir bjudna ha i åtanke och då i synnerhet när de kan förstå att det är dyra drinkar det rör sig om. Det hade jag varit underfund med i scenariot med de äldre damerna och vad som är i spel och nej, jag hade inte varit bekväm med att låta deras värde bära eller brista på sådana grunder. Men det är just så de flesta av de kvinnor gör att om de specifika männen fråntogs sin status/materialism så hade de bara varit i raden av avfärdade Svenssons så dessa kvinnor bör vara glada över att deras eget beteende inte synas - än mindre ha luft till att känna sig missgynnade.
Citera
2017-07-19, 22:19
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Så? om du och ditt gäng av kompisar bestämmer sig för att gå ut en kväll för att ha kul....dyker upp vid en klubb och blir insläppta utan att någon avkräver er betalt...blir erbjudna ett bord....så anser du därmed att de tär helt fritt fram för alla krogens kvinnor att se på dig och ditt gäng av kompisar som kött det går att köpa/ tjata på/ trakassera? Och om en apful kärring utan tänder frivilligt bjuder ex. dig på en drink så har nämnda tant rätt kräva betalning efteråt i form av avslickning på toan?


Har du någon rätt att klaga om världen såg ut så?

Svar JAAAAA

Lol.

Varför skulle männen som raggade på henne vara 100-åriga gubbar helt utan tänder. Sannolikt var det helt vanliga killar. Skulle en kille utsättas för massa tjejer som vill få honom i säng hade han antagligen varit helt nöjd. Du hör liksom inte Justin Bieber klaga över sitt liv.

Hela hennes text är löjlig. Jag kan också gå på en sådan klubb och baserat på kvinnorna där skriva om hur vidriga kvinnor är som vill bli bjudna och ser män som bankomater.

Antingen är killar snåljåpar utan vett om de inte bjuder på dejten. Om de bjuder är de svin som försöker köpa tjejen. Killar i norr anklagas av tjejer för att vara stela och tråkiga som inte vågar ragga. Killar i syd anklagas för att ej låta kvinnor vara ifred.

Kvinnor blir aldrig nöjda.
Citera
2017-07-20, 00:34
  #99
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
Det är att vara mänsklig att man blir kåt av uppmärksamhet och när någon kommer bjudande på saker.

Nä men tänk dig själv sitta på krogen och en 10/10 poängare brud kommer och börjar bjuda dig på alkohol, tackar du nej och klagar över det ena och det andra? Nä, är personen i fråga trevlig så sitter man kvar och hinkar alkohol med liraren oavsett kön omedvetet. Inte nekar man någon man har en trevligt och en bra stund med, och ifall det nu leder till sängkammaren så leder det dit av en anledning.

Men kommer nu denna 10 poängare och spottar omkring sig, tar för sig redan på en gång som att man vore någon prostituerad eller bara är allmänt otrevlig så blir man ju äcklad över det hela. Att det finns dom brudar som bara ser en plånbok/sugerdaddy/för berusad, koksad och saker leder till något hon inte vill vara med om, då får man uppmärksamma precis den sidan av myntet också.

Det finns ingenstans i krönikan att hon är något form av dryckesluder, knullade en playboy eller blev kåt av uppmärksamheten. Vad jag läser så blev hon snarare kände sig motbjudande av klubblivet och hur folk betedde sig på partyorten.

Bara för att hon kom in på klubben gratis, fick drinkar och att hon är snygg 18 åring så är hon automatiskt en playboyknullare och dryckesluder som försöker göra något politiskt korrekt utspel?

Man får se längre bort än bilden man får av henne än hennes karaktär på en fjuttig bild på aftonbladets debattartikel. Läs innehåll och tänk till.

Jag tror det nog inte är så jävla roligt att vara en brud på en partyort där allt handlar om att supa, knarka och knulla, där med rikemansungar (och white trashs som sparat upp hela året) som har attityden "Jag tar vad jag vill ha för jag gör vad jag vill" liksom äckliga brittiska turister beter sig fan precis som dom vill ibland och allt form av turistfolk på partyorter är så jävla roligt att vara bland ifall man inte är av den slask-mentaliteten.

OK. Du har din uppfattning, jag har min.

Jag är mer inne på skenet bedrar. Jag tror du underskattar unga tjejers smarthet när det gäller sånt här, de flesta tränas i det här spelet redan i högstadiet och en 18-åring tjej är långt före 18-åriga killar i mognaden vad gäller det här.

Att dom framstår som naiva är inte samma sak som att dom är det. Sen finns det förstås fortfarande kvar oskuldsfulla själar, oavsett kön, de brukar dock sällan vistas på Marbellas VIP-rum. Att det är mänskligt att tacka ja om man blir bjuden är väl en sanning med modifikation. Tror det är rätt många som lärt sig när man tackar för sig och går och när man tackar ja.

Hade du reagerat likadant om en ung man skrivit om hur hemskt det var i Red Light District? Han gick dit kväll efter kväll för att räkna sina sedlar, så mycket lättare i neonljuset, och förstod inte alls framstötarna av äldre damer....
Citera
2017-07-20, 11:00
  #100
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NietzschesHorse
OK. Du har din uppfattning, jag har min.

Jag är mer inne på skenet bedrar. Jag tror du underskattar unga tjejers smarthet när det gäller sånt här, de flesta tränas i det här spelet redan i högstadiet och en 18-åring tjej är långt före 18-åriga killar i mognaden vad gäller det här.

Att dom framstår som naiva är inte samma sak som att dom är det. Sen finns det förstås fortfarande kvar oskuldsfulla själar, oavsett kön, de brukar dock sällan vistas på Marbellas VIP-rum. Att det är mänskligt att tacka ja om man blir bjuden är väl en sanning med modifikation. Tror det är rätt många som lärt sig när man tackar för sig och går och när man tackar ja.

Hade du reagerat likadant om en ung man skrivit om hur hemskt det var i Red Light District? Han gick dit kväll efter kväll för att räkna sina sedlar, så mycket lättare i neonljuset, och förstod inte alls framstötarna av äldre damer....

Och jag anser att du överskattar folks intelligens.

Och att tjejer skulle mogna långt före killar? Jo, tjena. Har du gått på den myten?

Människor är dumma och naiva, speciellt den nya generationen.

Ja, jag hade reagerat lika mycket ifall en ung man blev utställd för att dra in pengar åt någon annan.
Citera
2017-07-20, 16:33
  #101
Medlem
Hanna och hennes kompisar borde omyndigförklara sig själva samt spärras in på närmaste mentalsjukhus. Det är ingen som tvingar dem att dricka champagne eller vara på nattklubbar!
Citera
2017-07-20, 19:01
  #102
Avstängd
Da-Evil-Hitlahs avatar
Eftersom att de inte behandlar killarna som dricker gratis champagne så är hennes ilska helt rättfärdigad.
Citera
2017-07-20, 20:43
  #103
Medlem
Självklart ser männen dem som billiga fnask och luder.
Citera
2017-07-20, 20:45
  #104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodriguez89-3
Lol.

Varför skulle männen som raggade på henne vara 100-åriga gubbar helt utan tänder. Sannolikt var det helt vanliga killar. Skulle en kille utsättas för massa tjejer som vill få honom i säng hade han antagligen varit helt nöjd. Du hör liksom inte Justin Bieber klaga över sitt liv.

Hela hennes text är löjlig. Jag kan också gå på en sådan klubb och baserat på kvinnorna där skriva om hur vidriga kvinnor är som vill bli bjudna och ser män som bankomater.

Antingen är killar snåljåpar utan vett om de inte bjuder på dejten. Om de bjuder är de svin som försöker köpa tjejen. Killar i norr anklagas av tjejer för att vara stela och tråkiga som inte vågar ragga. Killar i syd anklagas för att ej låta kvinnor vara ifred.

Kvinnor blir aldrig nöjda.

Klart att de skulle bli. Men så får de ju inga slampstämplar på sig.
Citera
2017-07-24, 10:45
  #105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
Jaså? Är det precis vad man tror som en liten nybliven naiv 18 åring att partyorten inte var så jävla förskönad som folk säger att det är eller som man läser på nätet.

Nej, jag tror fan inte hon som nybliven naiv 18 åring har en blekaste jävla aning vad hon gick på och när hon står där så tror jag inte hon förväntade sig vad hon fick.

Och det tror jag inte ifall hon nu inte uppskattade vad hon fick.

-"Vi klubbar nästan varje kväll och samma procedur upprepas igen. Och igen. Och igen."

Vad var det någon sa om upprepningar och utfall?

Ja, i bästa fall så har hon lärt sig något och med tanke på krönika så kommer hon hålla sig ifrån liknande klubbar både i Sverige och utomlands hädanefter om input kontra önskad output inte var uppskattad.
Citera
2017-08-02, 08:49
  #106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodriguez89-3
Lol.

Varför skulle männen som raggade på henne vara 100-åriga gubbar helt utan tänder. Sannolikt var det helt vanliga killar. Skulle en kille utsättas för massa tjejer som vill få honom i säng hade han antagligen varit helt nöjd. Du hör liksom inte Justin Bieber klaga över sitt liv.

Hela hennes text är löjlig. Jag kan också gå på en sådan klubb och baserat på kvinnorna där skriva om hur vidriga kvinnor är som vill bli bjudna och ser män som bankomater.

Antingen är killar snåljåpar utan vett om de inte bjuder på dejten. Om de bjuder är de svin som försöker köpa tjejen. Killar i norr anklagas av tjejer för att vara stela och tråkiga som inte vågar ragga. Killar i syd anklagas för att ej låta kvinnor vara ifred.

Kvinnor blir aldrig nöjda.
Nej högst troligt Rodriguez är att hade världen varit helt omvända....och varit 2000 år av matriarkat men motsatt förtryck av män från kvinnors sida gällande dessa saker så hade män protesterat på exakt motsatt sätt som kvinnor protesterar idag, via feminism, vi hade haft "maskulinism".
Män hade krävt rätten att få lov existera på denna planet som subjekt och inte ständigt blivit betraktade, behandlade, identiferade som vandrande kön till andras tillfredställelse/ behov, fritt att ta för sig av bara andan ligger på.

Ok?
Citera
2017-08-02, 11:19
  #107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej högst troligt Rodriguez är att hade världen varit helt omvända....och varit 2000 år av matriarkat men motsatt förtryck av män från kvinnors sida gällande dessa saker så hade män protesterat på exakt motsatt sätt som kvinnor protesterar idag, via feminism, vi hade haft "maskulinism".
Män hade krävt rätten att få lov existera på denna planet som subjekt och inte ständigt blivit betraktade, behandlade, identiferade som vandrande kön till andras tillfredställelse/ behov, fritt att ta för sig av bara andan ligger på.

Ok?

Nej, det handlar om att mäns och kvinnors sexualitet är olika.

En kvinna får skamliga förslag från män = sextrakasserier.

En man får skamliga förslag från kvinnor = han har vunnit livets vinstlott.
Citera
2017-08-02, 14:20
  #108
Avstängd
Drink luder är lika med prostituerade. Bara annan sorts betalning men fortfarande en betalning. Gentlemännen bjuder på drinkar och skumpa, drink ludren särrar på benen. That's the deal hoes.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback