Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-07-16, 21:15
  #37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av e3denni
Om det stämmer så är det en godtagbar uppskattning iaf.

Hur mätar jag retardationssträckan?

Så mycket däcket trycks ihop.
Citera
2017-07-16, 21:26
  #38
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e3denni
Om det stämmer så är det en godtagbar uppskattning iaf.

Hur mätar jag retardationssträckan?
Den kan du mäta med en linjal eller vad du brukar använda för att mäta sträckor. Fast i fallet med hjulet så är det som sagt mer komplicerat än att bara mäta sträckan hjulet fjädrar så ta du bara de där tumreglerna jag nämnde så blir det nog bra.

Citat:
Ursprungligen postat av zaaghi
Det är en länk mellan hjulet och cylindern så däckets vikt bör räcka. Cylinderns horisontella placering tar bort den vertikala vikten.
Svammel! Nej det räcker inte och jag har upprepade gånger sagt VARFÖR det inte räcker. Sluta jiddra och börja räkna om du vill framhärda i detta.

Citat:
Ursprungligen postat av zaaghi
Så mycket däcket trycks ihop.
Om inget i det övriga systemet ändrar riktning så kunde det kanske vara en vettig ansats men nu är det ju inte så.
Citera
2017-07-16, 21:41
  #39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Svammel! Nej det räcker inte och jag har upprepade gånger sagt VARFÖR det inte räcker. Sluta jiddra och börja räkna om du vill framhärda i detta.

Om inget i det övriga systemet ändrar riktning så kunde det kanske vara en vettig ansats men nu är det ju inte så.

Det blir mg/2.

Däcket tar upp riktningen i alla riktningar.
Citera
2017-07-16, 21:51
  #40
Medlem
Luxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Jag utmanar envar som hävdar att jag har fel att med figur och ekvationer visa vad kraften blir utan att något i konstruktionen fjädrar och visa att den inte blir oändlig. Masslösa föremål gills ej. Att bara säga att det är fel är sådan dagisnivå så jag lämnar det därhän.

Men en elastisk stöt då? Där fjädrar ju ingenting(eftersom fjädring ofrånkomligen kommer generera värme när föremålet trycks ihop)
Citera
2017-07-16, 22:23
  #41
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaaghi
Det blir mg/2.

Däcket tar upp riktningen i alla riktningar.
Tar upp riktningen i alla riktningar... Ja du låter väldigt förtroendeingivande
Du får nog visa lite mer hur du har räknat.

Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
Men en elastisk stöt då? Där fjädrar ju ingenting(eftersom fjädring ofrånkomligen kommer generera värme när föremålet trycks ihop)
Det låter som rena snurren. En elastisk stöt där inget fjädrar men det genereras värme.

Det börjar bli tjatigt det här, visa uträkningar om det ska fortsätta tjafsas.
Citera
2017-07-16, 23:29
  #42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Tar upp riktningen i alla riktningar... Ja du låter väldigt förtroendeingivande
Du får nog visa lite mer hur du har räknat.

kraften i alla riktningar så klart
Citera
2017-07-16, 23:32
  #43
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaaghi
kraften i alla riktningar så klart
Jag trodde du menade det men nu är det som sagt dags att sluta jiddra och börja trolla med siffrorna. Lös problemet, inget mer svammel!
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback