Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-15, 23:13
  #145
Medlem
Man öppnar väl inte dörren om någon bankar på natten? Hade somnat på förkvällen och vaknade av att det bultade på dörren, tre svaga men tydliga bankar. Jag tänkte precis öppna dörren när jag tittade på klockan på väggen som stod på 2:00. Tänkte hon var 22 något. Ingen normal bankar på då. Väldigt olustigt. Ingen i titthålet heller.
Citera
2017-10-18, 15:34
  #146
Medlem
JayGatsbys avatar
Löste detta sig?
Annars är det väl bara att öppna nästa gång med en kniv bakom ryggen?
Citera
2017-10-20, 23:46
  #147
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Löste detta sig?
Annars är det väl bara att öppna nästa gång med en kniv bakom ryggen?
Kniv? Är du dum i huvudet? Allvarligt, skulle du hoppa på mig med en kniv? MIG? Du vet aldrig vem du möter. Inga vapen, bättre att sticka eller inte öppna dörren och ringa polisen.
Polisen skrämmer de flesta dårar eller pundare.
Kniv? Jävla idiot. Amatörer blir av med den och får stryk, i bästa fall. I värsta fall får de sin egen kniv i magen.
Citera
2017-10-21, 02:01
  #148
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gersman
Kniv? Är du dum i huvudet? Allvarligt, skulle du hoppa på mig med en kniv? MIG? Du vet aldrig vem du möter. Inga vapen, bättre att sticka eller inte öppna dörren och ringa polisen.
Polisen skrämmer de flesta dårar eller pundare.
Kniv? Jävla idiot. Amatörer blir av med den och får stryk, i bästa fall. I värsta fall får de sin egen kniv i magen.
Nej, jag skulle inte hoppa på dig med en kniv. Inte DIG!

Däremot skulle jag öppna dörren med en kniv bakom ryggen. Om du vore en farlig dåre (som rycker i dörren flera gånger om) och gör ett utfall mot mig så skär jag dig över halsen och hugger dig i bröstet.
DIG!
Citera
2017-10-21, 23:41
  #149
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Nej, jag skulle inte hoppa på dig med en kniv. Inte DIG!

Däremot skulle jag öppna dörren med en kniv bakom ryggen. Om du vore en farlig dåre (som rycker i dörren flera gånger om) och gör ett utfall mot mig så skär jag dig över halsen och hugger dig i bröstet.
DIG!
Knappast.
Citera
2017-10-21, 23:42
  #150
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Löste detta sig?
Annars är det väl bara att öppna nästa gång med en kniv bakom ryggen?
Bättre att ha 112 redan inslaget.
Citera
2017-10-22, 03:04
  #151
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gersman
Bättre att ha 112 redan inslaget.

Ja, för då kommer polisen redan efter tjugo minuter för att sopa upp dig från golvet.
Citera
2017-10-22, 03:12
  #152
Awaiting Email Confirmation
rip ts?
Citera
2017-10-27, 06:31
  #153
Medlem
Det låter allvarligt. Absolut läge att börja tänka på att lära sig realistiskt självförsvar. Alla dessa galningar som går omkring. Lee Morrison har en youtubekanal med närmare 100 videos om självskydd : https://www.youtube.com/channel/UCtf...BUur3lA/videos
Citera
2017-10-27, 15:29
  #154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukasboy
rip ts?

Han var en fin person. När sker begravningen?
Citera
2017-11-09, 10:07
  #155
Medlem
Solklart fall av psyksjuk människa. Rycka i dörren och plinga på samtidigt? Det gör ingen frisk person, antingen plingar man på, eller har man gått fel och rycker i dörren.

Bodde ett tag i en lägenhet där det tidigare bott en anhörig eller kompis till en psyksjuk människa. När hen var ute på frigång brukade hen komma förbi och stoppa in långa (låååååååååååånga) brev skrivna på gallimatias.

Efter att jag flyttat därifrån bodde jag i en lägenhet i ett hus där det också bodde en tjej med mycket sällskap. Hennes kavaljerer brukade ringa på porttelefonen i mindre nyktert tillstånd och då min knapp satt bredvid hennes knapp blev man väckt ibland flera gånger per fredag/lördag nätter. Tills jag blev lack och knipsade av både min och hennes sladd till porttelefonen. Där gjorde jag oss bägge en tjänst (utgår jag ifrån).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback