Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-15, 21:35
  #13
Medlem
Zaedrewss avatar
Det som händer är att skattemyndigheten. Idioter som de är kommer se att se herrejösses den här personen tjänar mycket. Sedan kommer de skicka ut ett papper om att du ska redovisa allt. Vart pengarna kommer ifrån osv. Sedan kommer de försöka sätta åt dig att betala mer skatt än du gör. Det är liksom deras uppgift i livet. Att förstöra för folk.
Citera
2017-07-15, 21:53
  #14
Medlem
psykbryt666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det som händer är att skattemyndigheten. Idioter som de är kommer se att se herrejösses den här personen tjänar mycket. Sedan kommer de skicka ut ett papper om att du ska redovisa allt. Vart pengarna kommer ifrån osv. Sedan kommer de försöka sätta åt dig att betala mer skatt än du gör. Det är liksom deras uppgift i livet. Att förstöra för folk.
Ahh, så även om jag betalar så mycket skatt som jag ska så tycker dom att jag ska betala mer?
Citera
2017-07-15, 21:57
  #15
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykbryt666
Ahh, så även om jag betalar så mycket skatt som jag ska så tycker dom att jag ska betala mer?

Som du tycker?! Skattemyndigheten kommer begära att du betalar nära 100% i skatt. Det är så de fungerar de djävlarna. Bästa är att försöka undvika kontakt med dom så länge du bara kan.
Citera
2017-07-15, 22:02
  #16
Medlem
psykbryt666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Som du tycker?! Skattemyndigheten kommer begära att du betalar nära 100% i skatt. Det är så de fungerar de djävlarna. Bästa är att försöka undvika kontakt med dom så länge du bara kan.

Hehe, i förebyggande syfte så skär jag nu ut min lever och skickar till dom med PostNord.....(hoppas det kommer fram.....) så får dom allt av mig. Mer kan jag inte göra
Citera
2017-07-15, 22:20
  #17
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykbryt666
Hehe, absolut
Jag gör musik som spelas på Spotify, Google Play...osv. Så det är därifrån kulorna rullar in

Handla det om royaltyinkomster så beskattas dessa oftast som inkomst av näringsverksamhet.
https://www.skatteverket.se/privat/s...480005235.html

När det gäller pengar ifrån STIM så skickar STIM in kontrolluppgift till Skatteverket. Dock dras det inga pengar till skatt, så du får se till att själv sköta detta.
https://www.stim.se/sv/hitta-svar/al...er-pengarna-pa

Har du funderat på att skaffa ett bolag som tar hand om dina inkomster. Då behöver du själv inte skatta för alla pengar du drar in, utan bara det du väljer att ta ut i lön. Du kan välja att lägga pengar i en pensionsförsäkting som du väljer att ta ut senare.
Citera
2017-07-15, 22:22
  #18
Medlem
psykbryt666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Handla det om royaltyinkomster så beskattas dessa oftast som inkomst av näringsverksamhet.
https://www.skatteverket.se/privat/s...480005235.html

När det gäller pengar ifrån STIM så skickar STIM in kontrolluppgift till Skatteverket. Dock dras det inga pengar till skatt, så du får se till att själv sköta detta.
https://www.stim.se/sv/hitta-svar/al...er-pengarna-pa

Har du funderat på att skaffa ett bolag som tar hand om dina inkomster. Då behöver du själv inte skatta för alla pengar du drar in, utan bara det du väljer att ta ut i lön. Du kan välja att lägga pengar i en pensionsförsäkting som du väljer att ta ut senare.

Tack så jättemycket. Det var väldigt informativt!!
Citera
2017-07-16, 10:48
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Går det bra för dig? Om det är småkulor kan det falla under hobbyverksamhet. Då behöver du inte skatta alls.

Bosch. Hobby är skattepliktigt från första kronan.
Citera
2017-07-16, 10:52
  #20
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Bosch. Hobby är skattepliktigt från första kronan.

Oj, du verkar ha rätt. Jag hade läst att under 50K är skattefritt, men det verkar inte gälla kontinuerligt pågående aktiviteter.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback