Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-07-21, 02:30
  #25
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vtc
Du har fortfarande inte ens vidrört min fråga, så jag får väl ge dig svaret själv. Det är skattepengar du slösar med. Inte några magiska pengar från rättsväsendets egna ficka, som får politikerna att legalisera om kostnaden når över en viss nivå.

Lugna sig, klyban. De dyra kostnader jag pratar om är de som beskrivs i TS. Varifrån får du idén att jag skulle vara en motståndare till en liberalare lagstiftning cannabis, att jag vill betala massor för att stoppa TS eller att jag tycker att skola och omsorg är oviktiga? Läs om mina inlägg i tråden så ser du att jag ifrågasätter TS metod - att "slösa med rättsväsendets tid och resurser" - då jag är av åsikten att detta inte löser någonting. Ingenstans säger jag att vi borde ägna ännu mer samhällsresurser åt att jaga cannabisbrukare. Tvärtom - jag ifrågasätter TS metod med att göra detta så dyrt som möjligt.
Jag är helt på din sida och till skillnad från TS som tror stenhårt på detta så tror jag snarare att det blir en backfire. Vanligt folk kommer bara att se smutsiga knarkare som slösar med folks skattepengar.
Det är ju en majoritet som är mot allt vad droger heter än så länge och att medvetet och frivilligt slösa med skattepengar på det här sättet.
Citera
2017-07-21, 10:01
  #26
Avstängd
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag är helt på din sida och till skillnad från TS som tror stenhårt på detta så tror jag snarare att det blir en backfire. Vanligt folk kommer bara att se smutsiga knarkare som slösar med folks skattepengar.
Det är ju en majoritet som är mot allt vad droger heter än så länge och att medvetet och frivilligt slösa med skattepengar på det här sättet.

Backfire är omöjligt bara för att folk står upp för sina medborgerliga rättigheter.

Det som vissa idioter gjort att tejpa cannabisblad på trafikljus och liknande dumheter kan leda till backfire däremot.

Det finns en tydlig skillnad mellan att göra passivt motstånd och aktivt motstånd , passivt motstånd är en medborgerlig rättighet.

Ingen slösar frivilligt på skattepengar förutom de som har beslutat sig för att kasta pengar i sjön på ett kontraproduktivt förbud.

När kostnaderna skenar och resultaten störtdyker blir Sverige världens sämsta exempel. Låt det ske känner jag. Det är liksom inget annat som kommer ge resultat oavsett och det kan knappast bli värre än vad det är.
__________________
Senast redigerad av Eurypterida 2017-07-21 kl. 10:28.
Citera
2017-07-21, 14:24
  #27
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Smart att sätta dit dig för att ha rökt lite hasch så du får käka receptbelagt knark och köra vingligt lagligt . Om du nu hade rökt hasch och kört ändå borde du i alla fall ha kört rakt för att inte bli stoppad.

Ja det är många som skräms av förhörstaktiker och olika skrämseltaktiker och ger upp. Själv har jag till och med erkänt ett missbruk jag inte haft bara för att slippa allt jävla tjat t.ex. men man ska alltid neka. Dessutom kan man komma undan helt om man har tur för de har viktigare saker att göra än att dra folk till domstol för en femma.
Det är ingen sanning, man har ett eget ansvar på narkotikaklassade mediciner eller de som påverkar körförmågan.
Vilket inte innebär du kan knapra som du vill, och sen orsaka olycka och tro du ska gå ifrån den utan att du blir ifrågasatt rejält.
Citera
2017-07-22, 22:24
  #28
Medlem
robertlus avatar
Om du menar provtagning? Du själv om du torskar. Fick betala 1500 kr för mitt urintest och sedan 500kr till brottsofferjouren+ mina 5500kr i dagsböter sist jag torskade på 8gram (eget bruk).

Tror du det bara är skattebetalarnas pengar som utnyttjas? Är själv skattebetalare, så för att besvara din fråga: Det är jag som betalar +lite till för hela kalaset. Åklagaren lägger max 30min-1h på ett sådant fall och det tror jag mina dagsböter täcker. Annars lär vi börja se oss om efter var alla pengar tar vägen inom kommun och landsting på grund av att vissa statligt anställda personer är väldig överbetalde.

Citat:
Ursprungligen postat av vtc
Du får självklart tycka att min kommentar är mesig, men besvara gärna frågan. Vilka är det som får stå för de dyra kostnader du ger upphov till? Varifrån kommer dessa pengar, tror du? Vem är det således i slutändan som får betala för ditt beteende?
Citera
2017-07-22, 22:30
  #29
Medlem
robertlus avatar
Vad tror du öppna gränser har kostat oss? Folk som utnyttjade flyktingsituationen genom att öppna upp sina hem för en främmande människa (som staten betalade 20-40k i månaden för, per person). Det får du betala med dina skattepengar troligtvis....
Citera
2017-07-24, 16:57
  #30
Medlem
Mollips avatar
Håller med Eurypterida om att det vore bra om många skulle nobba pissprov för blodprov. Att det skulle kosta mer skattepengar kan inte vara den misstänktes ansvar. Staten har hittat på straffet och den som är misstänkt vill ju egentligen inte ha något av dem.

Om så många vägrade pissprov att det började skrivas om det i media skulle det visa att det hade gett politiska effekter och skjuts till att fler hakade på.

Civil olydnad kan helt klart göra skillnad men det kan ju vara jävligt besvärligt för dom som utför det.
Citera
2017-08-16, 21:28
  #31
Medlem
PhilipMorrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Är inte knarka en hobby då?

Eller man kan göra sin hobby och knarka samtidigt.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback