Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-07-16, 10:25
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatdoyumean
idioti är när man tror att normer som fungerade 30 år sedan kommer att fungera idag och att myndigheterna kommer att ta tag i det speciellt när man numera får sina jobb utifrån vem man sugit av och att tro att myndigheterna kommer att skydda en är en av anledningarna varför grov kriminaliteten skjutit i höjden. Nej, nu blev jag så skitnödig när jag tänkte å dig så jag måste runda av.
Era idiotilösningar med förgiftningar löser inte ett skit, medför risk för tredjeman och hindrar inte personen ifråga från att skaffa fler hundar. Myndigheters agerande lämnar ofta en del att önska men det är den rätta vägen att gå om man är för rädd för direktkonfrontation med ägaren.
Citera
2017-07-16, 11:09
  #26
Medlem
Sigstens avatar
Ja förgiftad mat!! Vad kan gå fel? Ett barn som stoppar det i sig i stället? Barnet dör? Du åker in på kåken för mord?

Grattis?

Bra plan?
Citera
2017-07-16, 12:18
  #27
Medlem
De flesta personer kan inte avgöra om en hund verkligen är aggressiv, i 99% av fallen är de inte det.

Det enda man kan göra är att anmäla, ett par tre anmälningar så lär polisen känna sig tvingade att testa hunden vilket kan resultera i munkorgstvång eller avlivning.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback