Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-15, 17:53
  #1
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle25375739.ab

"Den västsvenske kunden hade köpt en så kallad gagball, en sorts munkavle som används vid BDSM-sex. Men när han fick hem den blev han besviken. "Jag tror inte att det finns en levande människa som kan få in den i munnen", skriver han i sin anmälan till ARN."

ARN tar inte upp fallet då den bara kostar 300 kronor (under beloppsgränsen) och företaget byter inte intimprodukter.

Har mannen liten mun eller?
Citera
2017-07-15, 18:22
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle25375739.ab

"Den västsvenske kunden hade köpt en så kallad gagball, en sorts munkavle som används vid BDSM-sex. Men när han fick hem den blev han besviken. "Jag tror inte att det finns en levande människa som kan få in den i munnen", skriver han i sin anmälan till ARN."

ARN tar inte upp fallet då den bara kostar 300 kronor (under beloppsgränsen) och företaget byter inte intimprodukter.

Har mannen liten mun eller?

Hur ska vi kunna veta det?
Citera
2017-07-15, 19:13
  #3
Medlem
Sqrbankens avatar
Haha. Vilken grej.

Nu brukar inte jag köpa gagballs men skulle jag så göra skulle jag nog kolla upp måtten först
Citera
2017-07-15, 22:34
  #4
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Nåt säger mig att kunden runkade frenetiskt medan han skrev sinrreklamation om att den var "för stor och hård för att få in i munnen".
Citera
2017-07-15, 22:44
  #5
Medlem
besviken på att det inte fanns en bild på mannen.

förövrigt gäller väl inte ångerrätt för intimprodukter som är testade?
Citera
2017-07-17, 11:51
  #6
Medlem
lugna ner digs avatar
Sånt här är svårt. Köpte en rätt dyr vibrator med trådlös fjärrkontroll till tjejen som inte fungerade mer än 20 sekunder, den hann enbart testas i min hand. Trots detta fick jag inte byta eftersom företagets policy (MShop aka martinshop) inte gick med på byten om förpackningen var bruten trots att jag påpekade att produkten var defekt. Något man bör tänka på vid köp av sexleksaker.
Citera
2017-09-22, 23:02
  #7
Medlem
DenRiktigeJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Sånt här är svårt. Köpte en rätt dyr vibrator med trådlös fjärrkontroll till tjejen som inte fungerade mer än 20 sekunder, den hann enbart testas i min hand. Trots detta fick jag inte byta eftersom företagets policy (MShop aka martinshop) inte gick med på byten om förpackningen var bruten trots att jag påpekade att produkten var defekt. Något man bör tänka på vid köp av sexleksaker.

Prata med konsumentrådgivaren på din ort.
Jag har utan problem fått byta trådlöst fjärrstyrda ägg som inte fungerade trots bruten förpackning. Det är skillnad på om produkten inte fungerar som utlovat och om man köpt fel storlek. Nu handlade jag iofs över disk. Kanske är det andra regler vid postorderköp, men det borde ju finnas garanti på en elektronisk produkt.
Citera
2017-09-23, 02:36
  #8
Medlem
INTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Sånt här är svårt. Köpte en rätt dyr vibrator med trådlös fjärrkontroll till tjejen som inte fungerade mer än 20 sekunder, den hann enbart testas i min hand. Trots detta fick jag inte byta eftersom företagets policy (MShop aka martinshop) inte gick med på byten om förpackningen var bruten trots att jag påpekade att produkten var defekt. Något man bör tänka på vid köp av sexleksaker.
Att reklamera en trasig produkt är något helt annat än att byta den t.ex. för att storleken inte är vad man förväntade sig. Konsumentköpslagen ger köparen ganska stora rättigheter, särskilt när varan är trasig.
Citera
2017-10-15, 20:56
  #9
Medlem
helenduvals avatar
Eftersom gagballen inte är bevisligen defekt så blir det svårt att byta den. Men jag är långt ifrån ovan vid gags så jag undrar lite vilken storlek det var på den.
Citera
2017-11-10, 06:57
  #10
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle25375739.ab

"Den västsvenske kunden hade köpt en så kallad gagball, en sorts munkavle som används vid BDSM-sex. Men när han fick hem den blev han besviken. "Jag tror inte att det finns en levande människa som kan få in den i munnen", skriver han i sin anmälan till ARN."

ARN tar inte upp fallet då den bara kostar 300 kronor (under beloppsgränsen) och företaget byter inte intimprodukter.

Har mannen liten mun eller?

Han borde donera den till storkäftade Sandra Bullocks. Eller den andra knäckehäxan, Lotta Lundgren i Historieätarna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback