Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-15, 17:17
  #1
Medlem
Ska ha semester 1 v 10 dagar under slutet av Juli eller mitten Augusti.
Tänker nog resa ensam, egen bil, Ca 20 000 reskassa ,Europa. Restid jag kan spendera borta ca 1v 10 dagar,
Kom gärna med förslag på hur ni skulle lägga upp den?! Och vilka platser som är värda att besöka. Är ingen röjj snubbe men barhäng och träffa andra människor står högt i kurs, vill bo bra givetvis, Ha en bra roadtipp på 10 dagar helt enkelt,)
__________________
Senast redigerad av Monday1 2017-07-15 kl. 17:51.
Citera
2017-07-15, 19:31
  #2
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
Ska ha semester 1 v 10 dagar under slutet av Juli eller mitten Augusti.
Tänker nog resa ensam, egen bil, Ca 20 000 reskassa ,Europa. Restid jag kan spendera borta ca 1v 10 dagar,
Kom gärna med förslag på hur ni skulle lägga upp den?! Och vilka platser som är värda att besöka. Är ingen röjj snubbe men barhäng och träffa andra människor står högt i kurs, vill bo bra givetvis, Ha en bra roadtipp på 10 dagar helt enkelt,)
Kort tid. Bor du i skåne så okej... Stockholm, så hade jag nöjt mig med Tyskland. Om skåne så frankrike.
Citera
2017-07-15, 19:43
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Kort tid. Bor du i skåne så okej... Stockholm, så hade jag nöjt mig med Tyskland. Om skåne så frankrike.
Ok, Men funderar på Prag, Men som du säger kanske för kort tid? Vad tror du? Jag orkar köra långt på en dag, Typ Stockhom _ Hamburg, Sen däckar jag. Kom igen fler förslag !
Citera
2017-07-15, 19:59
  #4
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
Ok, Men funderar på Prag, Men som du säger kanske för kort tid? Vad tror du? Jag orkar köra långt på en dag, Typ Stockhom _ Hamburg, Sen däckar jag. Kom igen fler förslag !
Hamburg är najs! Om autobahn går därifrån till Prag, så några dagar på varje plats, sen köra upp till sachniz och ta en båt till trelleborg hem kanske?

På tio dagar hade jag hellre flygit mellan länderna dock.

Tog själv nattåg till Berlin, sedan tåg till prag, sen flyg hem en gång. 8 dagar.
__________________
Senast redigerad av utan.att.stanna 2017-07-15 kl. 20:01.
Citera
2017-07-15, 20:21
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Hamburg är najs! Om autobahn går därifrån till Prag, så några dagar på varje plats, sen köra upp till sachniz och ta en båt till trelleborg hem kanske?

På tio dagar hade jag hellre flygit mellan länderna dock.

Tog själv nattåg till Berlin, sedan tåg till prag, sen flyg hem en gång. 8 dagar.
Allltså, Ditt förslag om Frankrike kände jag bara äääe för först men ju mer jag tänker på det så väcker det lite ja vadå verkar väll helt ok !, Prag är långt t.o.r som du säger på 10 dagar, Åker bil den här gången vill kunna se lite och göra vad som fallerpå under resan , därför åker jag själv också.reskassan är ju också begränsad, 20k låter mycket men är det inte 40k hade varit lagom, 2000 om dagen med hotell.soppa o allt.
__________________
Senast redigerad av Monday1 2017-07-15 kl. 20:27.
Citera
2017-08-10, 13:20
  #6
Medlem
lousys avatar
Albanien eller något av de slaviska länderna är ett hett tips. Finns alltid en risk att du inte kommer tillbaka igen men det är värt det för de läckerheterna som huserar där nere i söder.

Och då talar jag inte bara om biran o käket ...
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2855943

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback