Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-15, 16:12
  #1
Medlem
mrgangster655s avatar
Tja finns det folk som spelar detta spel tycker denna kommer bli grymt stort spel mycket bra devs som jobbar hårt för att lansera spelet just nu är den på beta och är inte fullt utvecklat spel men så fort devs har utvecklat spelet så kommer den likna spelet rust tycket jag fast på mobilen. Du får gå till olika områden grön gul röd markerat områden och frama upp material för sedan kunna bygga ditt egna bas och när du väl blir lvl 87 plus så kan man göra c4 och raida andra spelars baser. Men eftersom multiplayer är inte implementerad så finns det bara 3 st Ai baser runt om ditt bas och dessa är AI bas.

När man levlar upp så får man reserch points och man kan då lära sig olika blueprint men efter lvl 50 blueprints kan man inte bygga dessa material pga du behöver olika material som oak plank ist för wood och dessa är inte fullt implementerad i spelet ännu. men devs säger några månader till så kommer spelet vara fullt släppt och då tror jag att det kommer bli grymt att spela med andra spelare skapa clan och ta över teretorium raida andra baser genom att bygga c4 etc etc vad tror ni?
Citera
2017-07-15, 18:27
  #2
Medlem
BigFatCones avatar
På vilket sätt skiljer detta sig från andra basbyggarspel? Det är en genre som det går tretton på dussinet av.
Citera
2017-07-15, 19:03
  #3
Medlem
mrgangster655s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
På vilket sätt skiljer detta sig från andra basbyggarspel? Det är en genre som det går tretton på dussinet av.

Jag har spelat clash of clans sen dagen den blev populär har testat många andra spel som coc men aldrig hittat spel som är så lyckad som denna LDES tror nog när multiplayer online funktionen släpps så tror jag att spelet kommer bli ett jävla lyckad spel för när man spelat en del rust på datorn och hittat ett spel som lik ar rust med att kunna bygga sin egna bas gå med clan ta över terretorium och raida andra Baser det liknar inte coc och andra spel som kopierat coc för om man attakerar basen så tar man enbart loot och sedan farmar han upp mer loot och köper en uppgrade som tar flera veckor att uppgradera. Men här farmar du wood stone etc och bygger upp basen som du får tänka till när du bygger har du exempel inte byggt dubbla dörrar så kan folk göra en c4 och spränga upp en dörr eller vägg loota allt du farmat som du har placerat i basen även items som du köpt med riktiga pengar kan du förlora när någon raidar din bas. Så det gäller göra en bas med mycket väggar på insidan så inte folk har råd att ta sig in. Det krävs mycket att göra en c4 om du nu har en c4 och lyckats spränga en vägg så skall man inte komma åt alla loot som du lägger i loot box lådor
__________________
Senast redigerad av mrgangster655 2017-07-15 kl. 19:09.
Citera
2017-07-15, 19:12
  #4
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrgangster655
Jag har spelat clash of clans sen dagen den blev populär har testat många andra spel som coc men aldrig hittat spel som är så lyckad som denna LDES tror nog när multiplayer online funktionen släpps så tror jag att spelet kommer bli ett jävla lyckad spel för när man spelat en del rust på datorn och hittat ett spel som lik ar rust med att kunna bygga sin egna bas gå med clan ta över terretorium och raida andra Baser det liknar inte coc och andra spel som kopierat coc för om man attakerar basen så tar man enbart loot och sedan farmar han upp mer loot och köper en uppgrade som tar flera veckor att uppgradera. Men här farmar du wood stone etc och bygger upp basen som du får tänka till när du bygger har du exempel inte byggt dubbla dörrar så kan folk göra en c4 och spränga upp en dörr eller vägg loota allt du farmat som du har placerat i basen även items som du köpt med riktiga pengar kan du förlora när någon raidar din bas. Så det gäller göra en bas med mycket väggar på insidan så inte folk har råd att ta sig in. Det krävs mycket att bygga en c4 om du nu har en c4 och lyckats spränga en vägg så skall man inte komma åt alla loot som du lägger i loot box lådor
Okej. På din beskrivning så låter det som om det inte är jättestor skillnad mot andra basbyggarspel.

Vad är Unique Selling Point?
Citera
2017-07-15, 20:25
  #5
Medlem
mrgangster655s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Okej. På din beskrivning så låter det som om det inte är jättestor skillnad mot andra basbyggarspel.

Vad är Unique Selling Point?
Massa İtems finns för senare bruk håll inne tryck ner fingret på en item så dyker det upp vad den gör
Citera
2017-07-15, 20:34
  #6
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrgangster655
Massa İtems finns för senare bruk håll inne tryck ner fingret på en item så dyker det upp vad den gör
Det är inget som är unik för det här spelet som du pratar om.
Citera
2017-07-16, 16:00
  #7
Medlem
BigFatCones avatar
Det dök upp reklam för spelet i ett annat spel så jag drog ner det, eftersom klippet visade något helt annat än ett basbyggarspel. Det låter ju å TS som om det är det men det var betydligt mer actionorienterat. Typ lite Minecraft fast med hygglig grafik och isometrisk vy. Kunde tyvärr inte spela det eftersom det laddade i säkert 20 minuter utan att släppa in mig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback