Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-15, 12:00
  #1
Medlem
jeppsss avatar
Försökte idag använda ett PS2 jag köpte av en via en fb grupp nyligen, utan resultat.
Bild- och ljudkabeln går in i scart uttaget på tvn och har jag en annan kanal på så byter den automatiskt till scart kanalen när jag startar konsolen, men ingen ljud eller bild syns.
Samma kablar fungerar utmärkt till PS1 men inte den här jäkeln. Det är som att den tar emot signalerna men inte kan visa någon bild.
Kan nån snälla hjälpa mig?
Har googlat massor utan att hitta en lösning som fungerar.
Min version är SCPH-300004 R

Tack på förhand!!
Citera
2017-07-16, 21:01
  #2
Medlem
Ett Tre Tre Sjus avatar
Ett extreeemt longshot som faktiskt fungerat för mig en gång i tiden; testa att blåsa rent portarna på PS2 konsolen. Den har ju trots allt några år på nacken, kanske så enkelt som lite damm!
Citera
2017-07-17, 09:48
  #3
Medlem
jeppsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Tre Tre Sju
Ett extreeemt longshot som faktiskt fungerat för mig en gång i tiden; testa att blåsa rent portarna på PS2 konsolen. Den har ju trots allt några år på nacken, kanske så enkelt som lite damm!

Funkade tyvärr inte. Du menar förstås blåsa med munnen och inte dammsugaren va? Bara för att vara på den säkra sidan
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback