2017-07-15, 11:31
Medlem
Har fått Fluconazol utskrivet mot svamp och har aldrig tagit en sådan tablett förut.
Frågade apotekspersonal och de hade ingen bra koll på biverkningar men nu när jag läser verkar det kunna generera huvudvärk, yrsel, hudutslag, kramper med mer och jag drar öronen åt mig.

Nån här som kan informera kring detta? Vågar man ta den eller inte?
Citera
2017-07-15, 12:05
Medlem
Alla läkemedel har en lång lista med alla möjliga biverkningar.

Det är upp till dig att välja om du vill riskera biverkningar eller ha kvar din svamp. Jag hade iaf tagit medicinen.
Citera
2017-07-15, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sifoner99
Alla läkemedel har en lång lista med alla möjliga biverkningar.

Det är upp till dig att välja om du vill riskera biverkningar eller ha kvar din svamp. Jag hade iaf tagit medicinen.

Absolut, är medveten om det. Men att spy, må illa, ev. krampa när bara jag är i huset känns sådär.
Tack för ditt svar.
Citera
2017-07-15, 19:02
Medlem
tv-geeks avatar
Jag har tagit fluconazol flera gånger. Det funkar jättebra mot svampen och jag har inte upplevt några biverkningar alls.

Är så tacksam för att detta preparat finns, det är så mycket bättre än att kladda med salvor och vagitorier.
Citera
2017-07-15, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tv-geek
Jag har tagit fluconazol flera gånger. Det funkar jättebra mot svampen och jag har inte upplevt några biverkningar alls.

Är så tacksam för att detta preparat finns, det är så mycket bättre än att kladda med salvor och vagitorier.

OK, låter positivt.
Har du tagit den i samband med måltid eller helt random?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in