Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2017-08-09, 14:23
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallOfAdamant
Det är ett mysterium att den här apan ej är ett förkolnat lik i sin nedbrända tilldelade lägenhet fortfarande. Han jävla namn och adress finns ju ute, så varför använder ej nån den infon efter behag?

Jag tror såhär,
det finns fortfarande människor som tror på rättssamhället och vill att statens kvarnar ska få mala färdigt innan de går ut och gör något överilat.
Citera
2017-08-09, 15:07
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Karlsborg grundades i 1800-talets början för att utgöra centrum i det nya centralförsvaret, sedan den östra rikshalvan med Sveaborg gått förlorad ....

https://sv.wikipedia.org/wiki/Karlsborgs_f%C3%A4stning


Nu finns fienden innanför fästningens murar. Man kommer osökt att tänka på den gamla visan om drinkarflickans död, där brännvinets härjningar jämförs med forna tiders krig. Visan kunde gärna diktas om så att lilla Anna i stället för att frysa ihjäl på väg till krogen blir grundligen berikad; i sista strofen räcker det med att byta ut ordet brännvinsfloden mot den nya samhällsfaran.

http://www.dagensvisa.com/minata/dav_11_mar.html
Den som är lagd åt det hållet ser förstås ironin här.

Det går heller inte att undvika att se det totala förfallet; en starkare kontrast finns inte: att som förr bygga för att försvara folket mot fienden och som idag att bygga för att härbärgera fienden.
Citera
2017-08-09, 15:50
  #87
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GardenGnome
Jag tror såhär,
det finns fortfarande människor som tror på rättssamhället och vill att statens kvarnar ska få mala färdigt innan de går ut och gör något överilat.

Och jag är tämligen säker på att dessa människor kommer att bli gruvligt besvikna på vårt s.k rättssamhälle.
Citera
2017-08-09, 17:45
  #88
Medlem
deadsets avatar
Jag hade lyckats förtränga den här våldtäktsapan.

Allvarligt talat, börjar det inte bli dags att dra lite i bromsen nu? Det fullkomligen väller in våldtäktsapor, tusentals av dem, år ut och år in, och det enda de kommer hit för att göra är att leva på era pengar och tafsa på era blonda döttrar. Det är för mig helt ofattbart (!!) att inte en enda av dessa tusentals parasiter till våldtäktsapor har avrättats, eller ens blivit slagen sönder och samman, av någon ilsken pappa eller bror till någon av alla dessa otaliga "svennehoror" som fallit offer för denna massiva outsinliga våldtäktstsunami. Apjävlarna kan ju bete sig precis hur de vill, och ju värre de beter sig, desto fler släpper vi in av dem. Svenska folket är så jävla hunsat och ägt av dessa bidragsparasiter och våldtäktsapor att jag på senare år har börjat skämmas över att vara svensk. Alltså, fy fan. På riktigt.
__________________
Senast redigerad av deadset 2017-08-09 kl. 18:00.
Citera
2017-08-12, 23:43
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Och jag är tämligen säker på att dessa människor kommer att bli gruvligt besvikna på vårt s.k rättssamhälle.

Självklart är det så.

Någon som vet när detta ärende skall upp i rätten?
Citera
2017-11-29, 16:57
  #90
Medlem
panterpupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GardenGnome
Självklart är det så.

Någon som vet när detta ärende skall upp i rätten?
Han dömdes idag. Tre åtalspunkter men fälldes för två.
Olaga frihetsberövande och sexuellt ofredande och för det fick han...
*trumvirvel* -skyddstillsyn.

Tack Sverige, och tack rättssystemet för de kännbara straffen.
Sverige har tappat greppet fullständigt när skäggbarn som dessa får skyddstillsyn när de lurar med sig barn och våldför sig på dem. Jag har alltid trott att straffet ska stå i paritet med gärningen men jag kan ha fel.
Citera
2017-11-29, 18:14
  #91
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panterpupp
Han dömdes idag. Tre åtalspunkter men fälldes för två.
Olaga frihetsberövande och sexuellt ofredande och för det fick han...
*trumvirvel* -skyddstillsyn.

Tack Sverige, och tack rättssystemet för de kännbara straffen.
Sverige har tappat greppet fullständigt när skäggbarn som dessa får skyddstillsyn när de lurar med sig barn och våldför sig på dem. Jag har alltid trott att straffet ska stå i paritet med gärningen men jag kan ha fel.
Tack för info! Ja vad skall man säga...jag funderar mer och mer på att flytta till Nya Zeeland eller Ungern. Och fler och fler kommer till Sverige...och fler och fler får stanna..jag tror detta är toppen av ett isberg..
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback