Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-15, 07:30
  #1
Medlem
Om du bara fick välja att se en enda skräckfilm, en film som du anser ge dig mest skräck och som du kan se om och om igen, vilken skulle det då bli? Vad som kategoriseras som skräck är upp till betraktaren.För mig blir det The Exorcist
Citera
2017-07-15, 07:55
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stalkr
Om du bara fick välja att se en enda skräckfilm, en film som du anser ge dig mest skräck och som du kan se om och om igen, vilken skulle det då bli? Vad som kategoriseras som skräck är upp till betraktaren.För mig blir det The Exorcist
Pet Sematary (tror den cemetary ska vara medvetet felstavat). Den var väldigt läskig när man var mindre. Det som drar ner rejält är tramset på slutet med bebisen som ska vara ond. De borde gjort honom smutsig och lerig, han ser likadan ut.
Citera
2017-07-15, 08:38
  #3
Medlem
DyslexiKungens avatar
Psycho
Citera
2017-07-15, 08:44
  #4
Medlem
Black.Lipss avatar
Motorsågsmassakern, det är ett mästerverk. Ingen skräckfilm, förutom möjligtvis Exorcisten, har lämnat ett så stort avtryck på mig. Jag kan fortfarande se den när som helst och finna den vara lika bra som första gången, även om ångesten lagt sig sedan tidiga ungdomen.
Citera
2017-07-15, 09:00
  #5
Avstängd
Feed the Light (2017) av Henrik Möller
har dock inte sett den själv än
men han är ju ett geni så den borde ju vara riktigt bra.

https://web.facebook.com/Feed-The-Li...00053629758214
Citera
2017-07-15, 09:22
  #6
Medlem
The Shining och Jaws delar min förstaplats.
Citera
2017-07-15, 10:09
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 251
The Shining och Jaws delar min förstaplats.
Jaws är knappast en skräckfilm
Citera
2017-07-15, 10:20
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruciante
Feed the Light (2017) av Henrik Möller
har dock inte sett den själv än

Filmen är från 2014, och det är bra om man ser den först innan man lämnar omdöme...

Citat:
Ursprungligen postat av ErnstHopper
Jaws är knappast en skräckfilm

Det är upp till betraktaren att avgöra detta. Han anser att filmen är skräck, du gör det inte.
Citera
2017-07-15, 10:21
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stalkr
Filmen är från 2014, och det är bra om man ser den först innan man lämnar omdöme...



Det är upp till betraktaren att avgöra detta. Han anser att filmen är skräck, du gör det inte.
det är vad majoriteten av folk som avgör , om det vore upp till var och en så är hela iden med genre meningslös. Om jag anser och Bamse och åsnan är en skräckfilm är det då en skräckfilm?
Citera
2017-07-15, 10:57
  #10
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstHopper
Jaws är knappast en skräckfilm

Citat:
Ursprungligen postat av ErnstHopper
det är vad majoriteten av folk som avgör , om det vore upp till var och en så är hela iden med genre meningslös. Om jag anser och Bamse och åsnan är en skräckfilm är det då en skräckfilm?

Jaws är en skräckfilm, vad skulle det annars vara? Majoriteten anser det vara en skräckfilm.
Kom inte med att wikipedia kallar det en thriller. Den anses vara en väsentlig skräckfilm alla borde se. Bara snobbar och idioter tvingar in den i någon annan genre.
Citera
2017-07-15, 11:07
  #11
Medlem
0gKolhydraters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstHopper
Pet Sematary (tror den cemetary ska vara medvetet felstavat). Den var väldigt läskig när man var mindre. Det som drar ner rejält är tramset på slutet med bebisen som ska vara ond. De borde gjort honom smutsig och lerig, han ser likadan ut.

Haha inte tänkt på denna filmen på minst 10 år. Såg den i grundskolan. Riktigt äcklig var den då.
Minns en galen katt och att någon skär av hälsenan på en man.
Citera
2017-07-15, 11:20
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Jaws är en skräckfilm, vad skulle det annars vara? Majoriteten anser det vara en skräckfilm.
Kom inte med att wikipedia kallar det en thriller. Den anses vara en väsentlig skräckfilm alla borde se. Bara snobbar och idioter tvingar in den i någon annan genre.

http://www.imdb.com/title/tt0073195/
Där går den under thriller/drama vilket är en korrekt genre också i mitt tycke, vad skulle det vara för skräck med filmen?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback