Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-08-03, 15:19
  #37
Medlem
När jag slutar röka så kickar mitt vanliga liv in dvs extrem depression, paranoid, mycket mer introvert, ingen ork till något för ångesten äter upp mig, extremt dåligt humör hela tiden, 0 sömn, kroppsliga smärtor från gamla skador/olyckor...mitt liv blir ett helvete utan rökat.

Upplever förövrigt aldrig att jag är "bakis" på skiten eller lever i en dimma eller att minnet är kefft. För mig har rökat varit det som drog mig ur all skit och har mycket svårt att tro att jag någonsin kommer sluta med det.
Citera
2017-08-04, 20:16
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yodawgimbad
+ Får lite mer gjort när det kommer till städning osv efter jobb m.m
- Känner av stress i livet bra mycket mer och sover inte lika bra.
Så jag valde att börja röka igen när jag "slutade" för att slippa stress och sova bättre om nätterna kände jag var något jag behövde, men röker mindre än vad jag gjorde innan.

Ungefär samma effekter jag får av att inte röka en längre period.
Citera
2017-08-15, 06:17
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goose420
Om så är fallet, varför inte börja igen?

Aggressivt ex kombinerat med familjerätten är inte en lyckad kombination
Citera
2017-08-15, 13:00
  #40
Medlem
dirtysouths avatar
Sover förjävligt och får en betydligt mer pessimistisk syn på livet, så att inte röka är något jag undviker! Båder för egen skull och min omgivning ;-)
Citera
2017-08-15, 15:37
  #41
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomis.1
Det ligger helt klart någonting i det du säger, men mina problem är ju obefintliga nu. CB är ju inte till för alla, precis som att psykadeler inte är till för alla. Borde inte psykadeler trigga igång dålig effekt hos mig då också, om "problemen fanns där innan" menar jag, (vilket det inte har gjort).
Ett problem som kan uppstå, det är att du fortsätter där du sluta ditt rökande.
Så gäller verkligen stålsätta sig om man ger sig in i leken efter en 5års session, så man inte hamnar i en ny 5års berusning.

Att överdriva konsumtion, leder sällan till nått bra.
Så viktigt om du någonsin kör igen, att du ser till att du bara gör det sällan och inte varje dag.
Och kanske ta någon sort med mer CBD i förhållande till THC, då THC har en jävla förmåga och greja med psyket(positivt och negativt).
Citera
2017-08-20, 15:17
  #42
Medlem
Snart ett halvår ren.

Mycket bättre psykisk hälsa såsom;
Mindre oro, mindre ångest, bättre humör, mindre(eller inga alls) depressioner, bättre sömn. Mycket klarare, stabilare samt mycket mer livslust och bättre aptit.

Cannabis må vara milt i jämförelse med andra droger. Men ofarligt som vissa påstår är det inte. Anser att det kan vara en lömsk drog, lätt att hamna i ett missbruk då det verkar inte ha många biverkningar i början av användningen. Men sedan kommer biverkningarna i kapp, och kan vara förödande psykiskt om än väldigt individuellt.

Även om jag inte röker tycker jag att det ska vara lagligt som medicin för svårt sjuka. Samt avkriminaliserat, med en 20-21(?) åldersgräns. Lagligt att säljas för gemene man tycker jag inte behövs(förutom att strypa den illegala försäljningen - där rättfärdigas en legalisering), vi har redan alkohol som är ett stort problem i dagens samhälle och behöver inte fler droger, det är iaf vad jag tycker.
Citera
2017-08-21, 02:23
  #43
Medlem
Mer pengar i plånboken men det är väl givet. Slutade för drygt ett år sen. Fick mycket gjort när jag var hög men märkte att jag samtidigt spenderade mycket tid framför datorn och tvn med en joint i handen. Orkade inte laga mat och städa lika ofta. Kollade runt omkring mig och märkte att många kompisar som också rökte hade samma problematik så jag bestämde mig för ett uppehåll på tre månader och fick verkligen energin tillbaka. Rökte igen i två olika omgångar för ett par veckor sen och då slutade det med att jag slog på tvn igen som varit avstängd nästan konstant under 10 månader. Vakande dessutom båda gångerna jävligt seg och då förstod jag bara att jag rökat gjorde mig sjukt passiv. Det funkade bra i början men sen blev det tvärtom av någon anledning. Sen är jag 25 år nu också och tycker det blev barnsligt att hänga med kompisar och röka in sig i nån dimma och flumma (barnsla sig) i någon ostädad lägenhet, så det var också en anledning till att jag slutade. Kände att de var dags att växa upp lite helt enkelt.
De kompisar som fortfarande röker är tyvärr fast i samma mönster jag var i (förutom nån enstaka) medans de som också slutat, eller iaf har dragit ner markant, har insett samma sak som jag. Jag kan väl tänka mig att röka nån enstaka gång framöver om någon gammal kompis har på sig, eller på nån flummig fest eller annat "speciellt" sammanhang, men att röka ensam hemma är helt passé för mig. Lär nog inte röka mer än ett par tre gånger om året om ens det. Dels för att mitt umgänge knappt består av rökare längre iom att vi tappade kontakten så fort jag slutade, men också för att jag inte vill riskera att hamna i samma mönster igen. Lite tragiskt att man tappat en del umgänge pga av att man slutat röka... Fick en stark känsla att de blev irriterade jag ville bryta mitt mönster.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback