Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-26, 16:11
  #13
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueerSchilvia
Booking.com gjorde att jag förlorade 4000 kr eftersom de inte hjälpte mig med kontakten med ett hotell såsom de lovat.

Illa, hur gick det till? Bokar nästan aldrig med dem men intressant att veta vad som hände!
Citera
2017-07-26, 17:30
  #14
Medlem
Struisvogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueerSchilvia
Booking.com gjorde att jag förlorade 4000 kr eftersom de inte hjälpte mig med kontakten med ett hotell såsom de lovat.

Jag tror att du gjorde så att du förlorade 4000kr.

Vore annars kul att veta hur ett företag som inte tar betalt för din bokning lyckas ta ansvar för dina pengar och sen sno dom av dig
Citera
2017-08-04, 20:31
  #15
Medlem
Efter vad jag har läst om Booking.com hade jag nog inte vågat boka med dem(se länkarna nedan).
Om du än vill hitta något billigt så får du titta runt och jämföra då och då med tanke på att timing kan påverka priset. Själv har jag bokat med hotels.com, expedia och ibland direkt hos flygbolagen och då har det funkat bra.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/article21090901.ab (2015)
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...t-en-ren-bluff (2017)
http://www.expressen.se/allt-om-reso...ll-ersattning/ (2017)
Citera
2017-08-04, 21:24
  #16
Medlem
Jag har bokat hotell runt 50 ggr via Booking.com men aldrig haft några problem.

Överlag tämligen säkert men det kan givetvis gå fel ibland vilket det gör på alla servicesidor förr eller senare. Det finns inga idiotsäkra sidor.
Citera
2017-08-04, 21:29
  #17
Avstängd
Melange5738s avatar
Jag bojkottar Booking.com sen de försökte blåsa mig genom att flytta decimaltecknet mellan bokning och slutförande. Ett hotell som skulle kosta mellan 150-250 USD kostade plötsligt 1500 USD per natt. Jag märkte det först när jag skulle checka in och de frågade varför jag inte hade täckning på kortet.

Jag återupprepade bokningsproceduren och såg precis var någonstans de la till priset, det var mellan att man bokade och betalade. FU.
Citera
2017-08-04, 23:42
  #18
Medlem
Det hotel som jag beställde på en udda plats via booking.com
fungerade i alla fall klanderfritt. Inget som helst problem med
bokning.com i det fallet.
Citera
2017-09-20, 03:22
  #19
Medlem
Booking.com suger balle.De rånar lagligt hotellen du bokar på 15 till 40%av köpesumman(dvs vi betalar detta i långa loppet iform av högre priser,mindre personal osv).
Citera
2017-09-20, 06:56
  #20
Medlem
Jag använder gärna booking.com, men jag har aldrig bokat något via dem. Jag använder dem till att hitta lämpliga hotell på/nära en viss ort men sedan går jag in på dessa hotells egna hemsidor innan jag bestämmer mig och till slut bokar något.
Citera
2017-10-30, 09:58
  #21
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Jag har bokat närmare 100 hotell med booking.com de senaste fem åren. Har alltid valt bland de billigaste hotellen med bra recensioner och jag har läst på noga om hotellens läge och faciliteter så att jag vet vad jag har att förvänta.

En enda riktig nit har jag gått på och det var ett hotell på landsbygden i Tjeckien som var stängt trots att de tog emot bokningen. Dock var det inte förskottsbetalning så det kostade mig bara besväret att behöva hitta ett nytt hotell (samt bensinkostnaden för omvägen).

Sedan har det väl hänt någon enstaka gång att det varit nästan omöjligt att hitta till boenden (vissa länder har högst otillförlitliga adressystem) eller att någon irriterande detalj utelämnats i beskrivningen.

Så jag skulle säga att det är extremt säkert! Jag älskar dessa bokningssajter/appar då de revolutionerat sättet jag reser på.
__________________
Senast redigerad av Hurt-Åke 2017-10-30 kl. 10:00.
Citera
2017-10-30, 11:46
  #22
Medlem
Floridasidans avatar
Har själv avbokat våra bokningar vi hade hos Booking nu.
Efter att förutom det man läst i pressen om folk som inte fått det de bokat o.s.v. så har nära släktingar just haft samma upplevelse med hotell som skulle ha balkong men inte hade någon.
Booking ignorerar klagomål och tar inget ansvar alls för det de förmedlar.

Bokar mest med Hotels.com och där har man skött reklamationer bra. När vi fått rum som haft felaktig beskrivning har de betalt ut kompensation utan minsta knot.

Booking har bättre utbud av lägenheter men prismässigt ligger Hotels bättre och man har viss nytta av att boka mycket hos en leverantör. Vill man ha bäst priser ska man så klart jämföra även med att boka direkt hos hotellen, bor man mycket hos en hotellkedja kan det vara allra bäst att hålla sig där och få bonusar och status i deras medlemsprogram istället.

Så kort sagt, jag ser inte längre Booking som seriösa och säkra att boka hos.
Citera
2018-05-01, 11:53
  #23
Medlem
Jag har bokat med dem flera ggr både härhemma och i utlandet, aldrig haft några problem med dem 🤗lycka till 👍
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2855798

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback