Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-14, 21:36
  #1
Medlem
Grudaxs avatar
Hej,

Någon gång på (tror jag) tidigt nittiotal så vill jag minnas att ett gäng yngre herrar i Falun gav sig av till Köpenhamn av någon anledning (muckarresa?). Det hela slutade med att en av dem avled, pga fall från hög höjd. Detta sades ha berott på att personen i fråga, av okänd anledning, försökt hoppa från ett hotellfönster. Tror också att rummet fönstret tillhörde inte var hans rum, utan att han av någon anledning var i det olovandes. Personen kan ha hetat Sk*gb*erg (o,e) i efternamn. Kommer ihåg att det var en del hysch-hysch kring det hela, och fick själv aldrig riktigt veta vad som hänt.

Är det någon från trakten som kan bekräfta detta, och kanske kasta lite ljus på vad det var som egentligen hände därnere i Köpenhamn?
Citera
2017-07-15, 01:08
  #2
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Det finns en M*ts Rick*rd Sk*gberg (a, o) i Falun, f. 1970, som avlider i juli 1989. Kan det vara rätt person?

Källa: Sveriges dödbok 1901-2013
Citera
2017-07-16, 19:55
  #3
Medlem
Namnet stämmer och -89 hände det. Nån tragisk fyllegrej (olycka )och TS har nog den infon. Som andra fick när det det begav sig
Citera
2017-07-17, 15:30
  #4
Medlem
BoISarens avatar
Kriminalhistoria --> Olyckor och katastrofer
/Moderator
Citera
2017-07-18, 17:46
  #5
Medlem
Grudaxs avatar
OK, namnet stämde alltså. Tack för det!

Informationen är ju det jag inte har. Därav tråden. Du säger fyllegrej, kan du utveckla det månne?

Citat:
Ursprungligen postat av zegvent
Namnet stämmer och -89 hände det. Nån tragisk fyllegrej (olycka )och TS har nog den infon. Som andra fick när det det begav sig
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback