Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-10-23, 22:33
  #49
Medlem
On jag jobbar I STHLM och kör ex borrigg och min firma jag är anställd på i Uppsala (7mil från Sthlm) hur blir det då med min firmabil caddy skåp. Har olika arbetsplatser varje dag.
Vet man kan vara anställd från hemmet eller arbetsplatsen.
Jag är anställd från hemmet kl 06:30 ska jag sitta i bilen mot jobbet.
Är jag verkligen skyldig skatta för den resan mot arbetet som kan ändras under färd mot jobbet eller rent bytas mot annan arbetsplats?
Bilen är full med verktyg ingen direkt sexig skapelse att crusia på birgerjarlsgatan med
Citera
2017-11-20, 18:03
  #50
Medlem
sonicyouthzs avatar
Mitt jobb har chefen installerat en gps via id06, som gör att de kan se var bilen är 24/7. Det är även förbjudet att använda den privat.
Citera
2018-05-21, 14:37
  #51
Medlem
torrenttobbes avatar
Hur gör man om man rent teoretiskt ska köra 40 mil i helgen?
Jag fyller i mätarställning varje gång jag tankar, betalar självklart min egen soppa men hur mörkar man att man har kört privat?
Självklart rent teoretiskt
Citera
2018-05-21, 18:56
  #52
Medlem
s-täljes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Hur gör man om man rent teoretiskt ska köra 40 mil i helgen?
Jag fyller i mätarställning varje gång jag tankar, betalar självklart min egen soppa men hur mörkar man att man har kört privat?
Självklart rent teoretiskt

om bilen har tipptrack ( färd dator) Är du körd?
bästa är fråga chefen om lov!
och du får stå för alla skador/försäkring vid händelse
Har du ingen egen bil? eller hyr en! bästa lösning
trevlig kväll.
Citera
2018-05-21, 21:33
  #53
Avstängd
Tammers avatar
För att få ersättning måste man väl ange tidpunkt och körd sträcka vid varje uppdrag, eller varje dag? Har man kört från Stockholm till Uppsala och tillbaka kan ju inte den angivna körsträcka vara 30 mil, det kan de ju upptäcka hur lätt som helst.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback