Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-14, 20:10
  #1
Medlem
eggshellss avatar
Tja. Flyttade precis till en BR och det är ganska snygga fönster. Jag älskar dock gardiner. Inte för att gömma mig - men för att det dämpar ljudet lite och skapar lite mys-känsla.

Men i min BR så dom feelings borta. Lite växter funkar bra.

Egentligen är detta såklart en fråga om min egen smak och borde skita i andra men är man en luffare utan gardiner eller vad tycks?
Citera
2017-07-14, 20:17
  #2
Medlem
GunvaldLarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Tja. Flyttade precis till en BR och det är ganska snygga fönster. Jag älskar dock gardiner. Inte för att gömma mig - men för att det dämpar ljudet lite och skapar lite mys-känsla.

Men i min BR så dom feelings borta. Lite växter funkar bra.

Egentligen är detta såklart en fråga om min egen smak och borde skita i andra men är man en luffare utan gardiner eller vad tycks?


Nej det är du inte. Folk har det så också ju.
Men jag håller med dig ang. myskänslan, det händer ju faktiskt ganska mycket i rummet om man sätter upp gardiner.
Men, kicka utan. Eller kör en kombo, alltså lite mindre slimmade gardiner.

Kör hårt.
Citera
2017-07-14, 20:28
  #3
Medlem
eggshellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GunvaldLarsson
Nej det är du inte. Folk har det så också ju.
Men jag håller med dig ang. myskänslan, det händer ju faktiskt ganska mycket i rummet om man sätter upp gardiner.
Men, kicka utan. Eller kör en kombo, alltså lite mindre slimmade gardiner.

Kör hårt.

Tack för svaret.

Jag gillar tjocka gardiner. Så nu kör vi utan gardiner. Så får framtiden berätta..
Citera
2017-07-19, 13:54
  #4
Medlem
Spyrrans avatar
Jag tror det beror på vilka gardiner man använder sig av (det finns ju allt från gardinkappor, panelgardiner till gardinlängder, hissgardiner och veckbandsgardiner). Men även hur fönstren ser ut, eftersom det finns olika storlekar och former på dem.

Jag kan tycka att vissa fönster (och rum) blir jättefina med hjälp av gardiner. Medan andra rum passar bäst utan gardiner, särskilt om man bor i en bostad med jättestora fönster där utsikten blir pricken över i.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback