Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-08-08, 18:26
  #25
Medlem
Honda MT5 5,5hk cylinder

hej jag har skrivit några trådar om min fem och en halva cylinder men har inte fått något vettigt svar men hoppas nu på denna tråd. Det är så att jag skall sätta på min 5,5hk cylinder imorgon igen. Men den har tidigare gott dåligt på de låga varven. Man kan inte heller gasa ful gas för då bludrar den, utan man får nästa leta efter rätt läge på gasen någonstans på 75% där så går den som bäst. Det jag har använt till 5,5 an är sport luftfilter 16mm fögge 110 munstycke 16mm insug jamaracool effekt avgasystem samt cromad slut burk. Stavning hehe. Jag skulle tippa på att det är fel munstycke eller en fögasarinstälning det beror på. Tacksam för seriösa svar
Citera
2017-08-08, 18:39
  #26
Medlem
4yoonlys avatar
Vart sjukt länge sedan man höll på med moppar :-)

Men förgasaren behöver justeras troligen... (kan ju finnas 10 talet andra problem också, men pilla på förgasaren är nog det första jag pillat på i detta fallet...)


---edit

Vill minnas att jag bytte till en 5,5 HK (eller femonhalva :-) på min nya fina Suzuki och krävde mycket förgasar pill (och drev) för att gå hyfsat... och lite filat utblås samt ta bort insatsen ur dämparen hehe
__________________
Senast redigerad av 4yoonly 2017-08-08 kl. 18:42.
Citera
2017-08-08, 18:42
  #27
Medlem
minponnys avatar
fel tändstift ? men tror mer på munstycket
Citera
2017-08-08, 18:58
  #28
Moderator
Arne.Ankas avatar
4 trådar sammanfogade.
/Moderator
Citera
2017-08-08, 18:59
  #29
Moderator
Arne.Ankas avatar
5½ är fortfarande fel cylinder om du vill ha bra bottendrag och bluddrar motorn med 110 munstycke så har du förmodligen ett luftfilter som stryper.
Tror snarare du har för litet munstycke, ett typsymtom är att motorn går bra på på delgas men dåligt på fullgas medans en motor som går rikt tenderar till att gå bättre med fullgas än delgas, jag har aldrig kunnat köra med mindre än 135 till mikuni 16.5mm.
__________________
Senast redigerad av Arne.Anka 2017-08-08 kl. 19:04.
Citera
2017-08-13, 00:42
  #30
Medlem
MT5 tändningsfel???

satte på en 5,5 hk cylinder här om dagen och har kört in den. Den gick som en dröm och ärligt talat så torde jag att det var en dröm morgonen efter, men så plötsligt så började den gå hel kasst det låter som att tändningen bara slutar arbeta innan man är uppe på de höga varven. Det finns ett antal videos på Youtube där fler har samma problem tex (sök) mt5 går dåligt så ser ni se mitt problem. Jag har pillat endel på förgasaren men ser ingen värdig skillnad så jag börjar misstänka tändningen CDI boxen fast jag har provat två stycken, tändspolen osv tändstiftet är föresten nytt. Snälla hjälp är det någon av er som har löst ett liknande problem tack på förhand
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback