Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-14, 17:44
  #1
Medlem
flaskborstes avatar
Med Filippinsk fru så stöter man på en del matlagnings problem.. Nu har frugan insett att Ingefära inte fungerar lika bra som galangalrot och vill hitta någon butik eller rentav odla själv för att få den autentiska smaken hon söker.

Så min fråga är finns det någon Asiatbutik kännare som vet om den går att köpa färsk inom Närke/Östergötland ELLER har tips på någon som har fröer ?
Citera
2017-07-17, 23:12
  #2
Medlem
Isnatts avatar
Har ni några asiatiska butiker i närheten? Finns den att beställa online eller torkad?
Alternativt prata med en vanlig livsmedelsbutik om dom kan ta hem. Jag kollade min restaurangleverantör och dom har så borde även ica också kunna. Rätt dyr dock.
Citera
2017-07-19, 14:56
  #3
Medlem
olletheones avatar
Finns på New China Trading i Centrala Örebro, Stortorget inne vid lucullus. De får varuleveranser tis/ons tror jag. Finns Färska örter och grönsaker importerat från Thailand. Bra grejer!
Citera
2017-08-13, 09:36
  #4
Medlem
flaskborstes avatar
New china trading skall jag kolla in.. låter intressant att de har färska lite ovanligare grönsaker..
Citera
2017-08-13, 09:46
  #5
Medlem
Vart bor du då? Skulle GISSA att Siam Shop i Linköping har det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback