Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
  • 1
  • 2
2017-07-14, 11:37
  #1
Medlem
Kön: Man
Ålder: Jag var 14 år när detta hände.
Vikt: Då vägde jag 70-71 kilo.
Längd: Var 178cm då.
Substans: Alkhohol, Amfetamin, Hasch, Klonazepam, LSD, MDMA

19:00 Drar hem till min bästavän, vi träffas i hennes lägenhet. Planerar kvällen och börjar snurra en joint, jag röker halva och hon röker halva. Vi ringer min kompis, Adrian, och han kommer över. Adrian är en busig filur, han har alltid amfetamin på sig och denna gång hade han 25 gram tjack med sig.

20:30 Gör i ordning min bomb med tjack, skulle uppskattningsvis säga att det var 0.16g i den här bomben. Efter 35-40 minuter så kickar det väldigt bra, mår sjukt bra och vi garvar väldigt mycket och har väldigt roligt, jag och Adrian börjar kyssas för någon anledning.. Bara för skojs skull!

22:30 Häller upp 6 shots med Smirnoff och shottar dom, häller upp yttligare 6 shots. Mår som en kung! Min kropp börjar domna av lite, så jag ber Adrian slå mig så hårt han bara kan i ansiktet, vilket han gjorde dumt nog! Kände inte ett dugg, men en fet blåtira och ett rött märke får jag som pris för att vara den största idioten!

00:30 Rullar en till joint, och tar riktigt feta bloss och nu börjar jag verkligen må lite underligt men mår ändå som en kung och en gud, vi rör oss utåt för att sätta oss på berget en bit bort. Klunkar väldigt stora klunkar smirnoff på vägen dit, och vi snackar om allt från A till Ö. Alla är helt speedade, vi ser nånting på en sten påväg upp till berget.. Det var en busshammare! Tar upp busshammaren och slår Adrian allt jag har i armen med den och så är det full rulle! Slagsmålet var igång, jag och Adrian slåss som två MMA-fighters. Till slut avbryter min bästavän, Signe, slagsmålet och både jag och Adrian är helt mörbultade.

02:00 Drar en lina tjack uppe på berget, kanske 0.2g i linan. Och sväljer en 0.15g bomb någon minut efter jag dragit linan.

Vi hör en pinne som knäcks, vi fryser till is allihop, en hund kommer springandes och Signe skriker högt och jag och Adrian hoppar till. Ägaren till hunden kommer några meter efter och säger "Hej ungdomar, här sitter ni och har det trevligt?" vi nickar, och han säger "Va bra! Då ska jag inte störa! Ta hand om er!" och så försvinner han med sin hund.

03:00 Tjacket kickar, väldigt hårt, jag svimmar av i några sekunder, börjar hyperventilera och svettas, dricker mer vodka och lägger mig ner på gräset och kollar upp mot himlen och får pyttesmå hallisar. Tar en cigg, och så börjar vi röra oss hemåt igen.

Väl hemma hos Signe så meckar jag 5 joints och häller upp 6 shots. Häller i mig shotsen och går ut och röker 3 joints efter varandra, börjar bli väldigt trött men jag har nyss "överdoserat" tjack så min plan att avbryta mitt rus gick ju åt pipsvängen, då kommer Adrian fram och säger "Fan, grabben! Jag har ju Ikto!" Tror jag tog tog 6mg och efter ett tag så känner jag inte av nånting längre. Röker den sista jointen och deckar i soffan.
Citera
2017-07-14, 11:37
  #2
Medlem
Dag #2

Vaknar upp på golvet klockan 13:00, Signe står och kokar pasta och Adrian ligger däckad i hallen. Tänker på vad som hände igår och gapflabbar, Signe kollar förvirrat på mig och frågar "Va är det frågan om?" och så säger jag "Nää inget"

Jag får nämligen en idé här, att TRIPPA! Frågar Signe om ett nummer till en lapp-kran och hon kollar bestämt på mig och och fnyser åt mig, jag frågar "Men va? Va är det med dig?" och hon säger något i stil med "Fan grabben, du har tagit tjack och massa skit du måste återhämtas." jag säger bara "Skit i det, ge mig numret till en lapp-kran" och signe nickar.

15:00 Möter upp kranen, köpte 3 stycken 120ug Lappar! Ringer min andra kompis, David, som har MDMA och frågar om jag kan få köpa 0.15 gram av han för jag säger att jag ska candyflippa och han säger nått i stil med "Mannen du får gratis, jag kommer och möter upp dig!" Sagt och gjort så möts vi 15 minuter senare och jag får den där sexiga 0.15 MDMA-bomben.

Lägger alla tre lappar under tungan och suger på dom i ungefär 20 minuter, sväljer dom med lite vatten och knatar tillbaka till Signes lägenhet, och sitter och snackar med Adrian som är halvt vaken.

15:45 Sväljer MDMA't och väntar ivrigt på att LSD't ska kicka in samtidigt som MDMA.

16:15 Börjar känna av LSD effekterna, och MDMA börjar smyga sig på! Känner att snart så kommer jag må helt underbart! Yttligare 30 sekunder gick och PANG sa det i kroppen och jävlar vad bra jag mådde! Kärleksfull, värme, eufori och sjukt förhöjt självförtroende! Nu kommer LSD effekterna också, går ut från lägenheten och kollar in mot skogen, alla färger är underbara! Det blir massor av fina streck och mönster i skogen.

Kollar upp på den fina himmelen, den är mörkblått-lila-vit och snurrar lite! Springer in till Signes lägenhet och drar upp dörren och skriker "JAG MÅR SKITBRA" Adrian sitter tydligen och ska skjuta tjack och han blir rädd och håller på att tappa kanylen, han suckar. Jag skriker "FÖRLÅT ÄLSKLING!"

17:30 Vi bestämmer oss för att gå ut med högtalare och spela musik! Volymen till max, jag står och dansar intensivt och bara släpper loss samtidigt som jag mår skitbra och det känns som gräset växer högre upp till mina knän, och hör en röst som säger "Dansa hårdare!" och nu så börjar hela världen kännas som ett disko, massa färger flashar överallt och nu börjar det blåsa (hallisar) och känns som om det är en tornado på gång, men efter några sekunder så bryts den känslan och nu så kommer en värmande känsla i kroppen, mår så jävla bra!

19:30 Vi börjar bli hungriga, vi går till McDonalds och kollar på menyn och börjar skratta väldigt mycket för menyn rör på sig och namnen på hamburgarna flyttar sig hela tiden så försöker följa dom med blicken, men det gick inte så bra så Adrian säger "En Big Mac & Company åt grabben!"

Får min bricka med mat, börjar garva skitmycket igen för pommes fritsen börjar röra på sig och lukten är lustig! Äter upp halva burgaren och några pommes och dricker upp läsken, vi rör oss tillbaka till Signes lägenhet men sen så tar vi fram högtalaren och går till skogen där vi var förut och vi tänder en gås, tar några feta bloss och höjjer volymen till max och börjar släppa loss som fan.

Nu börjar jag få riktiga hallisar, musiken spelar skit högt och träden växer kanske 1-2 gånger sin storlek och sen krymper igen till vanliga storleken, så hela jävla skogen gungar och jag står och dansar och känner mig liten men maxxad. Riktigt fina mönster sveper igenom träden och vi sätter på rave-musik och nu börjar det kännas som om himmelen faller mot mig och träden växer högt så det blir som en dimma över mig sen efter ett par sekunder så försvinner den.

21:30 Adrian skjuter tjack en till gång, och blodet som kommer ut ur hans arm ser ut att vara ljusblått så jag frågar om allt är okej och Adrian kollar på mig förvirrat och säger "Ja? Skjöt ju nyss amfetamin KLART SOM FAN ALLT ÄR OKEEEEJJJ"

Effekterna av MDMA't har börjat försvinna, lsd effekterna hänger dock i fortfarande. Meckar upp en fet gås som är 100% rent gräs, röker ungefär halva gåsen sen blir det svart för mig.

22:30 Tar en sömntablett och somnar in.. Vaknar upp som en helt ny människa vid klockan 09:30, helt blöt av svett och en svag huvudvärk.

Förlåt för en rätt skum text, är inte den bästa skrivaren så förlåt om den är otydlig men försökte så gott jag kunde!!
Citera
2017-07-14, 12:18
  #3
Medlem
Utförlig och bra rapport, frågan till dig är hur många gånger har du kört hela denna "vända" så att säga med att inta så pass många olika substanser under en liknande tidsperiod?
Citera
2017-07-14, 12:26
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graffcontroll
Utförlig och bra rapport, frågan till dig är hur många gånger har du kört hela denna "vända" så att säga med att inta så pass många olika substanser under en liknande tidsperiod?

Hmm, har inte kört just denna kombo väldigt många gånger, kanske 2-3 gånger.
Men hade en period där jag gjorde saker som liknade det här minst 1 gång i veckan under 2-3 månader.
Citera
2017-07-14, 13:12
  #5
Medlem
Hur ser ditt liv ut idag undrar jag? Vad jobbar du med, hur lever du etc? Låter som en sån här start i tonåren bara kan gå åt ett håll, motbevisa mig
Citera
2017-07-14, 13:21
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cobi
Hur ser ditt liv ut idag undrar jag? Vad jobbar du med, hur lever du etc? Låter som en sån här start i tonåren bara kan gå åt ett håll, motbevisa mig

Jag fyller 19 det här året, jobbar på ett lager i Stockholm. Min hjärna är rätt sliten efter alla tjackrace, trippar & opiater. Jo, jag har inte haft en sån bra uppväxt och hamnade "snett" vid 12-13 års åldern men nu har jag chillat ett tag med allt, det enda jag gör är att röka cannabis.

Dessa 4-5 år som jag pundat loss har tagit mer ifrån mig än vad det har gett.
Citera
2017-07-14, 13:26
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shurba
Jag fyller 19 det här året, jobbar på ett lager i Stockholm. Min hjärna är rätt sliten efter alla tjackrace, trippar & opiater. Jo, jag har inte haft en sån bra uppväxt och hamnade "snett" vid 12-13 års åldern men nu har jag chillat ett tag med allt, det enda jag gör är att röka cannabis.

Dessa 4-5 år som jag pundat loss har tagit mer ifrån mig än vad det har gett.

Det låter ändå som det har gått rätt okej efter omständigheterna då. Gött att höra! Hoppas du får ett gött liv vad det än må vara
Citera
2017-07-14, 13:43
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cobi
Det låter ändå som det har gått rätt okej efter omständigheterna då. Gött att höra! Hoppas du får ett gött liv vad det än må vara
Ja precis! Jag lever ju liksom, det är huvudsaken.

Kanske ska skriva en rapport om trippen som nästan tog livet av mig, men måste samla mod för att tänka på den haha, näe usch nu fick jag rysningar.

Ja vet att det absolut inte var bra val av mig att röjja så mycket som jag gjorde när jag var mindre! Men man lär sig av sina misstag, eller hur?
Citera
2017-07-14, 13:46
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shurba
Ja precis! Jag lever ju liksom, det är huvudsaken.

Kanske ska skriva en rapport om trippen som nästan tog livet av mig, men måste samla mod för att tänka på den haha, näe usch nu fick jag rysningar.

Ja vet att det absolut inte var bra val av mig att röjja så mycket som jag gjorde när jag var mindre! Men man lär sig av sina misstag, eller hur?


Det gör man absolut.
Citera
2017-07-14, 13:51
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cobi
Det gör man absolut.
En sak som jag tycker är bra för min egna skull, det är att knark inte är lika kul längre. Jag har gått all in dom senaste åren och nu känner jag bara lite små-ångest och missbrukarkänslor när jag tar knark för det kickar inte på samma sätt och behövs en hel dig för att få igång mig.

LSD, Ketamin och är dom enda drogerna jag fortfarande har sug att fortsätta experimentera med, allt annat är bara kefft efter så mycket händelser.
Citera
2017-07-14, 14:37
  #11
Medlem
JussiBs avatar
Hur kan du minnas allt i detalj 5 år senare om du petade i dig allt som du skriver?
Minnesmästare?
Citera
2017-07-14, 15:30
  #12
Medlem
Kalkon77s avatar
Något känns bara inte riktigt rätt med denna historia.

Och vilken 14 åring tar ens med sig 25g tjack när man ska hem till några polare? Som att 3 - 5 14 åringar skulle bruka hela 25g på 2 dagar?
__________________
Senast redigerad av Kalkon77 2017-07-14 kl. 15:34.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback