Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-04, 20:09
  #13
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Njae.. Nu har nog fan mitt intresse för TUF nått sin slutstation. Brukar annars tycka att var eller varannan säsong av de amerikanska (inte TUF Brazil, Nations, Latin, Asia etc) säsongerna är intressant. Glodde på TUF 25 mest för att se om det tog hus i helvete mellan Team Alpha Male och Ludwig/Dillashaw-campet. Fighterna var tyvärr inte särskilt givande. Denna säsong känns inte bättre på förhand.
Contender serien tar över det här spåret lite. TUF är utdöende, tyvärr.
Gillar att de introducerar 125-divisionen på det här sättet (även om det vore mer äkta med en turnering som ägde rum i octagonen på UFC-galor, som de gjorde med den manliga flugvikten), men kommer nog inte se mer än lite highlights/resultat + finalen.
Håller med dig angående TUF, länge sen det var en intressant säsong. Om de ska fortsätta måste de lägga ner betydligt mer tid på att få rätt fighters, dvs riktiga prospects som faktiskt man vill se i UFC.

Däremot håller jag inte med dig angående 125lbs. Vad är tanken liksom? Känns som att det enbart kommer göra den redan tunna 135lbs ännu tunnare och även 115lbs lite tunnare. Vill de ha fler champs och divisioner börjar det bli dags att göra om viktklasserna helt. Typ 125-135-145-155-165-175-185-205-265, så man klämmer in en till division där det kryllar med talang snarare än där det inte finns någon alls. Om nu ska nöja sig med en extra division i mitten och inte kanske 2-3 till.

En del av problemet med WMMA och viktklasserna är väl att de aldrig borde haft en 135lbs från första början, utan den byggde för/av Rousey. Ser man på talangen just nu hade ju 115-125-145 varit en bättre fördelning imo, då många 135:are kommer från 125 eller gör en jävla cut de inte trivs med.
__________________
Senast redigerad av Dirty. 2017-09-04 kl. 20:17.
Citera
2017-09-04, 21:38
  #14
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Jupp, visst är det hon som har stare downs som olika spelkaraktärer varje gång?

Ja hon är ju en riktig manga-nörd =) Eller i princip nörd när det gäller allt från japan.
Citera
2017-09-04, 21:49
  #15
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Håller med dig angående TUF, länge sen det var en intressant säsong. Om de ska fortsätta måste de lägga ner betydligt mer tid på att få rätt fighters, dvs riktiga prospects som faktiskt man vill se i UFC.

Håller med dig om ovan. Förstår inte varför de inte kör en tungviktsomgång? Den roostern är ju jäkligt tunn numera. Måste väl finnas hungriga talanger/folk med utgångna kontrakt från andra ligor?
Citera
2017-09-04, 22:36
  #16
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Håller med dig om ovan. Förstår inte varför de inte kör en tungviktsomgång? Den roostern är ju jäkligt tunn numera. Måste väl finnas hungriga talanger/folk med utgångna kontrakt från andra ligor?
Det finns, men UFC verkar ju inte direkt headhunta folk som är intresserade och det är ju en jävla chasning att hoppas på att de dyker upp. Det bör ju även snacka OK engelska.

http://forums.sherdog.com/threads/un...-four.3199049/

Där har du en bra lista på heavyweight prospects där många befinner sig på rätt nivå för TUF, han har tidigare även gjort en lista som ett förslag till TUF där han skippat alla som antagligen inte snackar engelska överhuvudtaget.

Francis Ngannou och Curtis Blaydes är några han haft ögonen på tidigare. Även svensken Yosef Ali Mohammad som trillat av pga lite sämre prestationer. Yosef hade ju varit klockren i en TUF heavyweight season t.ex, och hade definitivt fått mig att kolla. En halvsäsong tungviktare hade åtminstone varit intressant, och om några LHWs smyger in som det antagligen kommer göra gör det knappast något då LHW är lika tunn rentav.

Dontale Mayes
Steve Mowry
Chris Lewis
Yosef Ali Mohammad
Kenneth Bergh

Är väl några jag kan ta från huvudet bara, släng in 3 till och det är en säsong jag hade varit riktigt intresserad av. Gärna någon veteran med ett namn, svårt att veta vilka kontrakt de sitter på däremot. Peter Graham kanske?
__________________
Senast redigerad av Dirty. 2017-09-04 kl. 22:44.
Citera
2017-09-04, 23:01
  #17
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Det finns, men UFC verkar ju inte direkt headhunta folk som är intresserade och det är ju en jävla chasning att hoppas på att de dyker upp. Det bör ju även snacka OK engelska.

http://forums.sherdog.com/threads/un...-four.3199049/

Där har du en bra lista på heavyweight prospects där många befinner sig på rätt nivå för TUF, han har tidigare även gjort en lista som ett förslag till TUF där han skippat alla som antagligen inte snackar engelska överhuvudtaget.

Francis Ngannou och Curtis Blaydes är några han haft ögonen på tidigare. Även svensken Yosef Ali Mohammad som trillat av pga lite sämre prestationer. Yosef hade ju varit klockren i en TUF heavyweight season t.ex, och hade definitivt fått mig att kolla. En halvsäsong tungviktare hade åtminstone varit intressant, och om några LHWs smyger in som det antagligen kommer göra gör det knappast något då LHW är lika tunn rentav.

Dontale Mayes
Steve Mowry
Chris Lewis
Yosef Ali Mohammad
Kenneth Bergh

Är väl några jag kan ta från huvudet bara, släng in 3 till och det är en säsong jag hade varit riktigt intresserad av. Gärna någon veteran med ett namn, svårt att veta vilka kontrakt de sitter på däremot. Peter Graham kanske?

Tack för tråden, väldigt intressant. Ja den säsongen skulle jag bänkat mig framför!
Citera
2017-09-06, 20:16
  #18
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Det finns, men UFC verkar ju inte direkt headhunta folk som är intresserade och det är ju en jävla chasning att hoppas på att de dyker upp. Det bör ju även snacka OK engelska.

http://forums.sherdog.com/threads/un...-four.3199049/

Där har du en bra lista på heavyweight prospects där många befinner sig på rätt nivå för TUF, han har tidigare även gjort en lista som ett förslag till TUF där han skippat alla som antagligen inte snackar engelska överhuvudtaget.

Francis Ngannou och Curtis Blaydes är några han haft ögonen på tidigare. Även svensken Yosef Ali Mohammad som trillat av pga lite sämre prestationer. Yosef hade ju varit klockren i en TUF heavyweight season t.ex, och hade definitivt fått mig att kolla. En halvsäsong tungviktare hade åtminstone varit intressant, och om några LHWs smyger in som det antagligen kommer göra gör det knappast något då LHW är lika tunn rentav.

Dontale Mayes
Steve Mowry
Chris Lewis
Yosef Ali Mohammad
Kenneth Bergh

Är väl några jag kan ta från huvudet bara, släng in 3 till och det är en säsong jag hade varit riktigt intresserad av. Gärna någon veteran med ett namn, svårt att veta vilka kontrakt de sitter på däremot. Peter Graham kanske?
Vitaly Minakov. Han skulle de signat för länge sen och han ska inte behöva gå igenom TUF först visserligen. Men ändå!

Shelton Graves och Zu Anyanwu, båda har vunnit i contender series-grejen utan att signas. Plus Peter Graham då. Augusto Sakai (Bellator) med. Där har du dina tre + en wild card.

Edit: Lägg till Fernando Rodrigues Jr, om vi ändå snackar om Yosef Ali Mohammad. Så finns det snart till en hel tungviktssäsong. Minus Minakov då, han ska signas direkt.
__________________
Senast redigerad av Mx_1337 2017-09-06 kl. 20:19.
Citera
2017-09-07, 07:18
  #19
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Vitaly Minakov. Han skulle de signat för länge sen och han ska inte behöva gå igenom TUF först visserligen. Men ändå!

Shelton Graves och Zu Anyanwu, båda har vunnit i contender series-grejen utan att signas. Plus Peter Graham då. Augusto Sakai (Bellator) med. Där har du dina tre + en wild card.

Edit: Lägg till Fernando Rodrigues Jr, om vi ändå snackar om Yosef Ali Mohammad. Så finns det snart till en hel tungviktssäsong. Minus Minakov då, han ska signas direkt.
Minakov borde ha signats för lääääänge sen.

Problemet med typ Fernando Rodrigues Jr är att han antagligen inte ens snackar engelska överhuvudtaget som i princip alla andra brassar som inte varit i UFC en längre tid.
Citera
2017-09-07, 19:07
  #20
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Minakov borde ha signats för lääääänge sen.

Problemet med typ Fernando Rodrigues Jr är att han antagligen inte ens snackar engelska överhuvudtaget som i princip alla andra brassar som inte varit i UFC en längre tid.
Ja just det, det tänkte jag inte på.

Kenneth Bergh, är han stor nog för HW btw?

On topic: Någon som sett något av TUF 26 än så länge?
Citera
2017-09-07, 19:15
  #21
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Ja just det, det tänkte jag inte på.

Kenneth Bergh, är han stor nog för HW btw?

On topic: Någon som sett något av TUF 26 än så länge?
Kenneth Bergh är en stor LHW som jag förstått det som tagit typ en fight på HW.

Men med tanke på att det alltid kryllar med fighters från en lägre division i TUF som gör bra ifrån sig är det inget problem. Senaste brasilianska HW säsongen dominerades av LHW's om jag inte är helt borta. Rashad Evans vann ju sin HW säsong, och han är ju en MW idag. Kelvin vann ju även sin säsong på MW, och han hör ju definitivt hemma i WW egentligen osv. Bara några exempel från huvudeet.

Det är ju betydligt svårare att nå vikten i TUF-huset än annars av uppenbara skäl.

Har inte kollat något alls, någon får gärna rapportera lite om de pallar
Citera
2017-09-07, 20:08
  #22
Medlem
Energiknippes avatar
Såg 1:a avsnittet, helt vanligt avsnitt. De är seedade denna säsongen (precis som i säsong 24) så det blir ju inte så mycket strategi i fightuppsättningen

Tänkte se avsnitt 2 nu men den fanns ej på viaplay
Citera
2017-09-09, 09:08
  #23
Medlem
Energiknippes avatar
Har sett S26e02 nu, same old, same old. Det funkar dock, skulle dock vilja minska ner på "såpan" och ha mer fight. Blir väl ganska dyrt att dubbla antalet fighters iofs.
Justin verkar ganska punch drunk.. har väl med hans stil att göra.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback