Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-14, 03:30
  #1
Medlem
Nyss läste jag en tråd skriven av en man där han undrade hur mycket kvinnor egentligen vet om hur mäns sexualitet är (FB) Hur mycket vet kvinnor om heterosexuella mäns sexualitet?

Nu tänkte jag istället fråga er om hur den heterosexuella mannens sexualitet är, hans fantasier, hur han uppfattar den kvinnliga kroppen, hur ni känner och tänker när ni ser och pratar med en attraktiv kvinna, vad ni känner, ser eller tänker under sexakten, vad ni känner, tittar på eller tänker när en kvinna några meter ifrån er böjer sig för att ta upp nåt från golvet och har rumpan mot er.

Ja, alltså egentligen allt om hur den heterosexuella mannen är och fungerar innerst inne bort om samhällets påhittade regler.
Citera
2017-07-14, 06:56
  #2
Medlem
note-its avatar
"Tänker"? Det var lite väl mycket begärt.
Citera
2017-07-14, 09:08
  #3
Medlem
Xer0s avatar
Alla är väl olika på klassiskt PK språk.
Det finns inga sexuella läggningar och det går inte att dela in folk i kategorier som hetro och homo, det är rassism. Man kan ju vara pansexuell, metrosexuell, peoplesexual och självsexuell.

Men pedofiler är sjuka i huvudet och borde avrättas.
__________________
Senast redigerad av Xer0 2017-07-14 kl. 09:10.
Citera
2017-07-14, 10:09
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
"Tänker"? Det var lite väl mycket begärt.

Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Alla är väl olika på klassiskt PK språk.
Det finns inga sexuella läggningar och det går inte att dela in folk i kategorier som hetro och homo, det är rassism. Man kan ju vara pansexuell, metrosexuell, peoplesexual och självsexuell.

Men pedofiler är sjuka i huvudet och borde avrättas.

Vad ni är tråkiga, om inte annat så hade ni ju kunnat berätta bara utifrån er själva. Om 20 personer svarar utifrån sig själv så kan vi kvinnor än sammanställa allt och dra vissa slutsatser.
Citera
2017-07-14, 10:46
  #5
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karamell86
Vad ni är tråkiga, om inte annat så hade ni ju kunnat berätta bara utifrån er själva. Om 20 personer svarar utifrån sig själv så kan vi kvinnor än sammanställa allt och dra vissa slutsatser.

Jag hade en våt dröm när jag var 18 ish som jag speciellt kommer ihåg.

I drömmen jagade jag några nakna skrattande unga tjejer på en äng med torrt gräs. Tilslut fick jag fatt i en och brottade ned henne. När jag trängde in i henne så gav hon ifrån sig ett sånt där typiskt gulligt tjejskrik.

Ni vet hur unga tjejer brukade skrika när man hade vattenkrig och sprutade vatten på dem, ungefär så.

Det är min sexualitet, och den är ganska långt ifrån kravlistor, seriösa konversationer och dejtingappar där man blir ghostad.
Citera
2017-07-14, 14:16
  #6
Medlem
GekkoBleus avatar
Jag tycker att de bägge trådarna säger en hel del om fördomarna kring mäns sexualitet, att mannens sexualitet är värd ständig kritik och granskning. Jag upplever min egen sexualitet och utåt sagda sexualitet från andra att vara långt mer komplex än vad man faktiskt pratar om, med små ledtrådar här och där i socialt beteende, men som inte gärna pratas om.

Jag och min fru pratade om det en gång i termerna att 'det är förmodligen väldigt få som har sex som vi', och menade då att det är ganska få som pratar om och utforskar sexualiteten som vi gör. Ärligt talat, när man betraktar andra så är det väldigt få som man kan föreställa sig hur de har sex, om de ens har njutbart sex, och ändå finns det någon slags "Okej" norm att ha sex på, och vad som är sexuellt "Okej". Alltså en slags grund-sexualitet som alla har, utöver fetischer. D.v.s. onani, missionären, sex i sängen o.s.v. och triggers såsom "Snygg rumpa", "Fina bröst" och "Tight kropp". Och ändå så finns ju motsatserna? Men det är så många som gömmer sig, om ni förstår vad jag menar, och särskilt män. Så, sexualitetens nyanser är ett stort mörkertal tror jag.

Jag har den där grund-sexualiteten. Jag tycker om ett par fina bröst, då blir jag glad och intresserad. Jag tittar gärna på en tight rumpa, då blir jag kläm-sugen. Och sedan har jag en fetisch också, och min fru har en annan slags fetisch, som harmoniserar väldigt bra med min. Vi har det bra ihop. Fast "över en öl med grabbarna" så hade jag aldrig pratat om fetischer, men att fälla beundrande kommentarer över förbipasserande serveringspersonal händer i "normal" ordning. Jag vet att jag haft min fetisch ända sedan jag var i läroverket, men det var inte förrän internet som jag förstod att 'det fanns fler' och förstod mig själv, av ren slump egentligen. Det krävdes lite mod att berätta för min fru, trots att det inte är någonting olagligt eller något sådant, ren överraskning att att hon förstod direkt och 'hängde med'.

Jag tror inte att mäns sexualitet är så rå och binär som jag tycker att den utmålas, men jag tror att män allmänt har svårare att prata om sin sexualitet på djupet, eftersom vi ska antas vara huggna i granit och stöpta i raka led. Det finns ingen plats för drömmar och fantasier om jag ska fylla normen av att vara sexuell man. Nu raljerar jag, men hoppas att ironin går fram.
Citera
2017-07-14, 20:38
  #7
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GekkoBleu
Jag tycker att de bägge trådarna säger en hel del om fördomarna kring mäns sexualitet, att mannens sexualitet är värd ständig kritik och granskning. Jag upplever min egen sexualitet och utåt sagda sexualitet från andra att vara långt mer komplex än vad man faktiskt pratar om, med små ledtrådar här och där i socialt beteende, men som inte gärna pratas om.

Jag och min fru pratade om det en gång i termerna att 'det är förmodligen väldigt få som har sex som vi', och menade då att det är ganska få som pratar om och utforskar sexualiteten som vi gör. Ärligt talat, när man betraktar andra så är det väldigt få som man kan föreställa sig hur de har sex, om de ens har njutbart sex, och ändå finns det någon slags "Okej" norm att ha sex på, och vad som är sexuellt "Okej". Alltså en slags grund-sexualitet som alla har, utöver fetischer. D.v.s. onani, missionären, sex i sängen o.s.v. och triggers såsom "Snygg rumpa", "Fina bröst" och "Tight kropp". Och ändå så finns ju motsatserna? Men det är så många som gömmer sig, om ni förstår vad jag menar, och särskilt män. Så, sexualitetens nyanser är ett stort mörkertal tror jag.

Jag har den där grund-sexualiteten. Jag tycker om ett par fina bröst, då blir jag glad och intresserad. Jag tittar gärna på en tight rumpa, då blir jag kläm-sugen. Och sedan har jag en fetisch också, och min fru har en annan slags fetisch, som harmoniserar väldigt bra med min. Vi har det bra ihop. Fast "över en öl med grabbarna" så hade jag aldrig pratat om fetischer, men att fälla beundrande kommentarer över förbipasserande serveringspersonal händer i "normal" ordning. Jag vet att jag haft min fetisch ända sedan jag var i läroverket, men det var inte förrän internet som jag förstod att 'det fanns fler' och förstod mig själv, av ren slump egentligen. Det krävdes lite mod att berätta för min fru, trots att det inte är någonting olagligt eller något sådant, ren överraskning att att hon förstod direkt och 'hängde med'.

Jag tror inte att mäns sexualitet är så rå och binär som jag tycker att den utmålas, men jag tror att män allmänt har svårare att prata om sin sexualitet på djupet, eftersom vi ska antas vara huggna i granit och stöpta i raka led. Det finns ingen plats för drömmar och fantasier om jag ska fylla normen av att vara sexuell man. Nu raljerar jag, men hoppas att ironin går fram.

Det där beror nog på hur länge man varit ihop och hur mycket man gillar varandra.
Jag tror att de flesta som älskar varandra faktiskt kan prata om såntdär, sen finns det en jävla massa som är ihop bara på grund av ytligheter, pengar eller kanske inte ens gillar varandra längre, och då blir det såklart kass.

Mina föräldrar hade väl aldrig sex efter att jag föddes. Jag hittade sedan farsans porrtidningar, men de fick han inte ha för morsan, så han hade väl ingenting, och förmådde inte skaffa ny relation, och nu är han pensionär.

Så kand det gå med ett liv.
Själv är jag 30 och har aldrig haft en stadig flickvän, så kan det också gå med ett liv.

Men om man verkligen hittar rätt så är jag övertygad om att det funkar aldels utmärkt, men hur många är det som gör det? 10% av befolkningen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback