Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-07-20, 07:31
  #49
Medlem
Demokraturdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Förvånad att det bara är du som ser igenom studien...
Det bygger väl då på att man över huvud taget känner till något om hennes familjeförhållanden?
Citera
2017-07-20, 08:38
  #50
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demokraturdn
Det bygger väl då på att man över huvud taget känner till något om hennes familjeförhållanden?
Nej, det bygger på IQ. Vem är avsändaren är den första fråga som borde poppa upp i huvudet.
Citera
2017-07-20, 10:28
  #51
Medlem
Demokraturdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Nej, det bygger på IQ. Vem är avsändaren är den första fråga som borde poppa upp i huvudet.

Jag kan ödmjukt erkänna att det var något av det första jag tänkte på. Dvs avsändaren = tidningen. Vad vill tidningen?
(Hur ska man kunna veta något om den här forskarens civilstånd?)
Citera
2017-07-20, 10:38
  #52
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demokraturdn
Jag kan ödmjukt erkänna att det var något av det första jag tänkte på. Dvs avsändaren = tidningen. Vad vill tidningen?
(Hur ska man kunna veta något om den här forskarens civilstånd?)
Absolut, jag hade inte vågat skriva att hon är barnlös först...men absolut kunnat påpeka att man borde fråga om det är hennes egna misslyckanden som nu skall försvaras. Men då någon redan skrivit det vågar jag fortsätta. Vore ju även djävligt underligt om hon själv hade barn med en inställningen.
Fast nu måste vi ju fråga oss om det hela är en orkestrerad kampanj (the guardian)...
Citera
2017-07-20, 16:07
  #53
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Medier och journalistik --> Klimat, miljö och geovetenskap
/Moderator
Citera
2019-07-01, 23:04
  #54
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Nu får Kimberly Nicholas en ny artikel i SvD eftersom hon talat i Almedalen. På samma tema; ett barn mindre sparar mest koldioxid.

Men siffrorna som presenteras av SvD ser märkliga ut: Hur i hela friden kan man spara 58,6 ton koldioxid om året med ett barn mindre, när Sveriges genomsnittliga koldioxidutsläpp per person är 4,5 ton??? Känns som att detta bara måste vara helt fel. Och varken Nicholas eller SvD redovisar hur man kommit fram till sin siffra.

Någon som har någon vettig förklaring? Eller är Nicholas och SvD helt enkelt ute och cyklar?

https://www.svd.se/mest-effektivt-fo...ett-barn-farre
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback