Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-14, 00:37
  #1
Medlem
Hej Flashback,

Jag har fått för mig att jag ska börja spela Volleyboll, mest för att det verkar utmanande och för att hålla mig i form, skulle dessutom vara roligt att kunna delta i tävlingarna som min skola brukar arrangera. Jag har aldrig spelat Volleyboll förut förutom enstaka tillfällen på idrottslektionerna under högstadiet och gymnasiet och nu ska jag börja plugga på högskolan, är det för sent för att börja vid den här åldern? Vilka möjligheter finns för att spela (Bor i Stockholm)? Och vad kostar utrustning?

Tack i förväg.
Citera
2017-07-14, 02:50
  #2
Medlem
Det finns väl inget som hindrar dig från att börja spela volleyboll om du så är 69 år gammal.
Citera
2017-07-14, 04:35
  #3
Medlem
Med tanke på att volleyboll inte är den största sporten så kanske det kan vara svårt att få plats i ett lag där folk har spelat volleyboll hela sina liv. Med tanke på att du bor i Stockholm så lär du ju dock ha ett stort utbud på volleybollklubbar. Du får väl ringa närmaste volleybollklubb och se vad de har att erbjuda.
Citera
2017-07-14, 04:55
  #4
Medlem
Nej det är nog inga problem. Spelet är ju rätt lätt att lära sig om man säger så. Men man vet ju aldrig hur bra man kan bli när man missat så många års träning innan eller så kanske du är en naturbegåvning
Citera
2017-07-14, 06:28
  #5
Medlem
.Ahris avatar
Det ska nog inte vara det minsta problem att kunna börja spela volleyboll vid 19 års ålder, om du verkligen vill det så är det ju bara att köra på TS!
Citera
2017-07-14, 22:09
  #6
Medlem
Tack för alla svaren

Tydligen ska KTHs sektioner ha volleybolllag som tävlar mot varandra i någon sorts klasskamp.

Vi får se om det finns någon möjlighet att komma med i laget annars har jag i alla fall hittat en plats där jag kan träna regelbundet efter sommaren.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback