Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-14, 00:09
  #1
Medlem
Knullkungens avatar
Sägs i ett samtal om Trumps fejd med CNN. Kan höras här.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6731033
Citera
2017-07-14, 00:26
  #2
Medlem
Safetsj49s avatar
Reddit är knappast USAs motsvarighet till Flashback. Reddit är en jävla echo-chamber för liberaler, där liberaler och shills vote:ar vilka åsikter som är accepterade och inte. Det är inte ens ett diskussionsforum.
Citera
2017-07-14, 00:55
  #3
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Safetsj49
Reddit är knappast USAs motsvarighet till Flashback. Reddit är en jävla echo-chamber för liberaler, där liberaler och shills vote:ar vilka åsikter som är accepterade och inte. Det är inte ens ett diskussionsforum.
För Flashback har absolut inga grupprunkande klubbar för inbördes beundran.
Citera
2017-07-14, 01:13
  #4
Medlem
Safetsj49s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
För Flashback har absolut inga grupprunkande klubbar för inbördes beundran.

Det har vi säkert. Men vi tar inte bort oliktänkades inlägg, gör de närmaste omöjliga att hitta pga ett voteringssystem och där vi aktivt främjar vissa åsikter medan vi tystar andra.
Citera
2017-07-14, 01:15
  #5
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Safetsj49
Det har vi säkert. Men vi tar inte bort oliktänkades inlägg, gör de närmaste omöjliga att hitta pga ett voteringssystem och där vi aktivt främjar vissa åsikter medan vi tystar andra.
Nej, det har vi ju inte och tacka Fan för det. Jag tror dock att man syftar på att det är en plattform där det mesta mellan himmel och jord snarare än något annat.
Citera
2017-07-14, 01:21
  #6
Medlem
Safetsj49s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Nej, det har vi ju inte och tacka Fan för det. Jag tror dock att man syftar på att det är en plattform där det mesta mellan himmel och jord snarare än något annat.

Jämföra ett diskussionsforum som säger sig stå bakom yttrandefrihet och Reddit är inte problematiskt då? På reddit främjas vissa åsikter medan andra tystas ned, om det sker via regelrätt borttagning av inlägg, genom votering eller shadowban. Det har till och med hänt att admin har gått in och ändrat inlägg folk skrivit.

Kanske är lite pedantisk när jag pekar ut skillnaderna men att bara acceptera ett uppenbart vilseledande uttalande är lite mer problematiskt.
Citera
2017-07-14, 01:28
  #7
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Safetsj49
Jämföra ett diskussionsforum som säger sig stå bakom yttrandefrihet och Reddit är inte problematiskt då? På reddit främjas vissa åsikter medan andra tystas ned, om det sker via regelrätt borttagning av inlägg, genom votering eller shadowban. Det har till och med hänt att admin har gått in och ändrat inlägg folk skrivit.

Kanske är lite pedantisk när jag pekar ut skillnaderna men att bara acceptera ett uppenbart vilseledande uttalande är lite mer problematiskt.
Problematiskt och problematiskt. Jag tolkar det mer som att man inte riktigt vad vare sig Reddit eller FB är. För vet man det så är det en jämförelse som man skulle dra sig för.
Citera
2017-07-14, 02:25
  #8
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Problematiskt och problematiskt. Jag tolkar det mer som att man inte riktigt vad vare sig Reddit eller FB är. För vet man det så är det en jämförelse som man skulle dra sig för.

Skall man prata om motsvarigheter så är väl snarare 4chan mer åt Flashbackhållet, eller? Hänger inte på vare sig 4chan eller Reddit men man känner ju till sidorna, så...
Citera
2017-07-14, 02:48
  #9
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Skall man prata om motsvarigheter så är väl snarare 4chan mer åt Flashbackhållet, eller? Hänger inte på vare sig 4chan eller Reddit men man känner ju till sidorna, så...
Det är inte heller särskilt rättvist. 4chan är, om man frågar mig, som allt det som är dåligt med FB multiplicerat med 100.
Citera
2017-07-14, 09:34
  #10
Medlem
Knullkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är inte heller särskilt rättvist. 4chan är, om man frågar mig, som allt det som är dåligt med FB multiplicerat med 100.

Anser du att det finns någon bra motsvarighet i USA om man vill jämföra med Flashback eller är det så att Sverige blott Flashback har?
Citera
2017-07-14, 11:36
  #11
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Anser du att det finns någon bra motsvarighet i USA om man vill jämföra med Flashback eller är det så att Sverige blott Flashback har?
Det har jag ingen som helst aning om. Dom amerikanska forum jag känner till är i regel nischade.
Citera
2017-07-14, 19:33
  #12
Medlem
Zaedrewss avatar
Tror inte den reportern har vidare koll. Reddit är ganska censurerat även sett till USA. Grejen är att USA har mycket högre till tak gällande alla former av åsikter vilket visar sig lite överallt inte minst på disqus. Det som i Sverige kallas högerextrema åsikter är i USA mer av hållet till att det kan lika väl vara en demokrat. Detta lilla enkla fattar inte eller vill inte svenska journalister fatta. Flashback används bara som slagträ för det nu är det minst censurerade som finns för svenskar vare sig nu åsikter åt höger eller vänster.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback