Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-13, 22:20
  #1
Medlem
Hej,

Fick nya brillor för 2 dagar sedan men märker att jag ser lite suddigt med dem på långt avstånd (men ser perfekt längs kanterna av glasögonen). Tydligen kallas detta för "invänjningsperioden" men vad gäller ifall det inte blivit bättre efter 1 månad eller så? Enligt deras sida står bl.a. "Det kan ta ett par veckor att vänja sig vid de nya glasögonen men om du då fortfarande upplever att de inte skulle fungera tillfredställande, meddela oss det inom 3 månader från utlämnings tillfället. Då har vi möjlighet att hjälpa dig inom rimlig tid."

Har någon erfarenhet av Specsavers vad gäller detta? Kommer jag bli tvungen att betala något för ny undersökning och så?
Citera
2017-07-13, 22:23
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudolf92
Hej,

Fick nya brillor för 2 dagar sedan men märker att jag ser lite suddigt med dem på långt avstånd (men ser perfekt längs kanterna av glasögonen). Tydligen kallas detta för "invänjningsperioden" men vad gäller ifall det inte blivit bättre efter 1 månad eller så? Enligt deras sida står bl.a. "Det kan ta ett par veckor att vänja sig vid de nya glasögonen men om du då fortfarande upplever att de inte skulle fungera tillfredställande, meddela oss det inom 3 månader från utlämnings tillfället. Då har vi möjlighet att hjälpa dig inom rimlig tid."

Har någon erfarenhet av Specsavers vad gäller detta? Kommer jag bli tvungen att betala något för ny undersökning och så?
Tror dom kommer hjälpa så gått det går!
Citera
2017-07-13, 22:24
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
Tror dom kommer hjälpa så gått det går!

Det gör dem ifall jag inte betalar en enda krona ifrån plånboken. De nya brillorna gick för 5000 kr för i helvete och är student så någon större inkomst har jag ej.
Citera
2017-07-13, 22:33
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudolf92
Hej,

Fick nya brillor för 2 dagar sedan men märker att jag ser lite suddigt med dem på långt avstånd (men ser perfekt längs kanterna av glasögonen). Tydligen kallas detta för "invänjningsperioden" men vad gäller ifall det inte blivit bättre efter 1 månad eller så? Enligt deras sida står bl.a. "Det kan ta ett par veckor att vänja sig vid de nya glasögonen men om du då fortfarande upplever att de inte skulle fungera tillfredställande, meddela oss det inom 3 månader från utlämnings tillfället. Då har vi möjlighet att hjälpa dig inom rimlig tid."

Har någon erfarenhet av Specsavers vad gäller detta? Kommer jag bli tvungen att betala något för ny undersökning och så?

Tycker du ska gå till en ögonläkare. Skaffa dig ett recept och sedan kan du gå till vem du vill. På Specsavers är de oftast självlärda "optiker". De är som poliser. De skulle aldrig hitta ut ur en olåst skrubb dagtid.
Citera
2017-07-13, 22:45
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halligallahan
Tycker du ska gå till en ögonläkare. Skaffa dig ett recept och sedan kan du gå till vem du vill. På Specsavers är de oftast självlärda "optiker". De är som poliser. De skulle aldrig hitta ut ur en olåst skrubb dagtid.
Är det inte Leg optiker där eller vad menar du ? O källa isf på det du påstår!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback