Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-06, 18:17
  #61
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IncestuousMoses
Daniel Friberg skall nyligen ha blivit pappa och har flyttat till Warszawa enligt en sändning i podcasten "Det Vita Pillret"
När det kommer till utseendet så är ju Daniel Friberg väldigt stark. En fantastiskt stilig karl! Hans politiska åsikter och hans enorma kärlek till den hjärndöda Ingrid Carlqvist gillar dock inte alls. Något grattis från mig får han inte.
Citera
2019-05-01, 22:09
  #62
Medlem
Och nu har han gift sig i Warszawa enligt Christian Westlings Instagram.

Länk: https://www.instagram.com/p/Bww3ZiEh...on_share_sheet
Citera
2019-05-02, 08:00
  #63
Medlem
Sprengtports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IncestuousMoses
Och nu har han gift sig i Warszawa enligt Christian Westlings Instagram.

Länk: https://www.instagram.com/p/Bww3ZiEh...on_share_sheet
Fina bilder. Rätt lustigt när det gäller konflikten Johnson - Friberg. På ena sidan har vi en bitter halvhemlig konfliktsökande bög och på andra sidan en företagare med vacker fru och flera barn. Kan det bli tydligare vem som är den sunda parten?
Citera
2019-05-03, 10:50
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprengtport
Fina bilder. Rätt lustigt när det gäller konflikten Johnson - Friberg. På ena sidan har vi en bitter halvhemlig konfliktsökande bög och på andra sidan en företagare med vacker fru och flera barn. Kan det bli tydligare vem som är den sunda parten?

Hoppas din dualistiska, kristet präglade världsbild tröstar och lugnar dig. Upplysningsvis kan jag berätta att det finns många "företagare med vacker fru och flera barn" som är rena landsförrädare. Så är inte fallet med Friberg, men det finns heller inget särskilt skäl för ditt rövslickande.
Citera
2019-05-03, 11:31
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Låt oss komma ihåg att du hoppade in i den här tråden för att försvara att Friberg skämde ut sig borta i USA. Det var på samma USA-resa som han dessutom lyckades med bedriften att bli portad från landet i all evighet.

"Metapolitik".
Friberg korsade världen för att han är fanatisk i att bekämpa globalism. Resultatet fick en tragisk utgång som resulterade i att Friberg by Proxy mördade en person och hängdes ut i tidningar världen över, och du hånar honom för det?
Citera
2019-05-03, 11:32
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Hoppas din dualistiska, kristet präglade världsbild tröstar och lugnar dig. Upplysningsvis kan jag berätta att det finns många "företagare med vacker fru och flera barn" som är rena landsförrädare. Så är inte fallet med Friberg, men det finns heller inget särskilt skäl för ditt rövslickande.

Så det ska alltså finnas skäl att klaga på honom men inte att lyfta fram i ett positivt sammanhang? Check och check.
Citera
2019-05-03, 12:32
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saxonfire
Friberg korsade världen för att han är fanatisk i att bekämpa globalism. Resultatet fick en tragisk utgång som resulterade i att Friberg by Proxy mördade en person och hängdes ut i tidningar världen över, och du hånar honom för det?

Kom igen nu...

Det finns folk i den här tråden som använder dessa "uthängningar" för att påstå att Friberg hade något med utgången av det amerikanska presidentvalet att göra(!) och att han i övrigt haft stort inflytande med sin "metapolitik".

Gör man misstag efter misstag kan man inte bara få beröm.
Citera
2019-05-03, 12:34
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saxonfire
Så det ska alltså finnas skäl att klaga på honom men inte att lyfta fram i ett positivt sammanhang? Check och check.

Det är lite lustigt att han bosatt sig i det f.d. jude-gettot i Warsawa. Han är ganska "globalistisk" Friberg. Reser runt och konferansar i diverse huvudstäder. Behagar inte ens bo i tråkiga Sverige.
Citera
2019-05-03, 13:09
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det är lite lustigt att han bosatt sig i det f.d. jude-gettot i Warsawa. Han är ganska "globalistisk" Friberg. Reser runt och konferansar i diverse huvudstäder. Behagar inte ens bo i tråkiga Sverige.

Att försöka upplysa Europas identitärer/nationalister är inte definitionen av att vara globalist. Inte heller att bosätta sig utomlands. inom den definitionen skulle vagabondlivet också kunna vara globalistiskt. Om vi nu ska hårddra det så är Friberg identitär, vilket innebär att han ser den europeiska identiteten som den främsta och kanske till och med viktigaste. Han bor i ett europeiskt land och arbetar frenetiskt med att pumpa ut kunskap genom bokförlaget arktos till vita europeér.

Vidare - NMR besöker demonstrationer runtom i Europa. Klassar du även denna organisation som globalistisk?

Detta är bara sedvanliga avskyn mot Friberg som har lyckats hänga kvar sedan LL-affären och den splittring som uppstod. De flesta har lagt detta bakom sig men så finns det vissa som varit inaktiva i metapolitiken/gatupolitiken/partipolitiken i många år, som inte kan släppa detta. Och många av dessa vet säkert inte själva att deras förakt bottnar i detta. Föraktet bara finns där bubblande.
Citera
2019-05-03, 13:22
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saxonfire
Att försöka upplysa Europas identitärer/nationalister är inte definitionen av att vara globalist. Inte heller att bosätta sig utomlands. inom den definitionen skulle vagabondlivet också kunna vara globalistiskt. Om vi nu ska hårddra det så är Friberg identitär, vilket innebär att han ser den europeiska identiteten som den främsta och kanske till och med viktigaste. Han bor i ett europeiskt land och arbetar frenetiskt med att pumpa ut kunskap genom bokförlaget arktos till vita europeér.

Vidare - NMR besöker demonstrationer runtom i Europa. Klassar du även denna organisation som globalistisk?

Detta är bara sedvanliga avskyn mot Friberg som har lyckats hänga kvar sedan LL-affären och den splittring som uppstod. De flesta har lagt detta bakom sig men så finns det vissa som varit inaktiva i metapolitiken/gatupolitiken/partipolitiken i många år, som inte kan släppa detta. Och många av dessa vet säkert inte själva att deras förakt bottnar i detta. Föraktet bara finns där bubblande.

För det första så är uttrycket "identitär" något han snappat upp från Richard Spencer och kanske möjligen någon fransk gubbe. Detta uttryck är värdelöst och enbart till för att man inte vill kalla sig något annnat. Vad menar du att Friberg upplyser folk om? Jag har svårt att se vad det skulle kunna vara.

"Europeisk identitet" är något inte bara Friberg försöker med. EU försöker också (och misslyckas) med det. Europeisk identitet betyder att svensk identitet inte är viktig. Detta är motsatsen till nationalism, d.v.s en sorts globalism.

Jag har ingen aning om vad LL-affären är för något.

Bara för att man lärt sig ordet metapolitik betyder det inte att det man gör har någon påverkan på något.
Citera
2019-05-03, 21:39
  #71
Medlem
Sprengtports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Hoppas din dualistiska, kristet präglade världsbild tröstar och lugnar dig. Upplysningsvis kan jag berätta att det finns många "företagare med vacker fru och flera barn" som är rena landsförrädare. Så är inte fallet med Friberg, men det finns heller inget särskilt skäl för ditt rövslickande.
Jag är inte kristen. Är ateist. Ja visst finns det men nu var poängen en jämförelse mellan Johnsons och Fribergs privatliv. Och i min värld är höginkomsttagande egenföretagare med vacker fru och barn mer lyckad i privatlivet än en rätt fattig halvöppen ensamstående homosexuellt rovdjur som är rädd för att hamna på bild. Det handlar inte om "rövslickande" utan rena fakta. Jag ger min tolkning av dessa fakta, du kan naturligtvis ha en annan uppfattning. Jag kan tänka mig att om man själv är homosexuell (som tex Baggebo1) så ser man det annorlunda.
Citera
2019-05-03, 23:12
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saxonfire
Så det ska alltså finnas skäl att klaga på honom men inte att lyfta fram i ett positivt sammanhang? Check och check.

Det jag skrev jag inte. Kommenterade endast Sprengtports infantila karakteristik som, närmast trånsjukt, endast dröjde vid yttre statustecken, som att någon är framgångsrik företagare och har en vacker fru och välartade barn. Detta ställt mot den ideologiska fienden (av någon anledning) som förstås är lastbar på varje tänkbart sätt, oavsett vilka idéer personen uttrycker. Det är på grund av sådana tankefigurer den nationella rörelsen inte förmår enas, och personer som Friberg är själva duktiga på att exploatera dem. Egenintresset framför allt. Sedan samlas det en massa undersåtar och halvluder kring dessa personer som underbygger och förstärker alltsammans. Resultatet känner vi till.
__________________
Senast redigerad av Amriswil 2019-05-03 kl. 23:15.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback