Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2019-04-24, 21:17
  #49
Medlem
ThExanors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osykk
Hej, undrar hur slipade och hala personer går tillväga?

Jag själv är jävligt ärlig och har svårt med det jag fråga om, ganska naiv och oerfaren.

Men på vilket sätt tänker sånna personer och hur får dom fram ett kvickt svar?

Jag tror jag undviker att svara...
Citera
2023-10-12, 10:53
  #50
Medlem
Definition: en hal person är någon som slingrar sig från risk och ansvar. Du får således aldrig någon djup relation till personen och du vet aldrig var hen står. Varför du umgås med personen är för att du försöker bilda en djupare relation, men det går inte. Till slut gör du slut på bekantskapen och letar efter riktiga, sårbara, vänner.

Kort svar: undvikande.
Citera
2023-10-13, 14:30
  #51
Medlem
Tror inte på något enhetligt svar, att alla hala och slipade personer skulle vara det av samma skäl.

Att man själv upplever någon som undvikande, kan bero på att man har vissa utgångspunkter som är fel, eller helt enkelt inte vet hur man ska närma sig på rätt sätt.

Hal, skulle kunna vara någon som värnar sin integritet. Slipad, känns som det beror på område i livet. Går att vara slipad på ett eller ett fåtal områden, men sällan dom flesta.

Om man visar sig sårbar eller öppnar sig för mycket, och inte får ut någonting i längden alls av det, så är det ju inte hälsosamt att vara det, inför vem som helst, eller endast för att den man möter verkar snäll.

Finns ju gott om nyfikna mänskor som egentligen inte har något commitment eller kan vara till någon som helst nytta eller hjälp. Mänskor är ju inte som en bok du kan låna på biblioteket och lämna tillbaka om du tycker den är tråkig eller svår.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback