Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-21, 19:33
  #1
Medlem
Hej, undrar hur slipade och hala personer går tillväga?

Jag själv är jävligt ärlig och har svårt med det jag fråga om, ganska naiv och oerfaren.

Men på vilket sätt tänker sånna personer och hur får dom fram ett kvickt svar?
Citera
2016-12-21, 19:35
  #2
Medlem
tror inte du kan påverka så mycket , alla är vi olika
Citera
2016-12-21, 19:37
  #3
Medlem
Olika personligheter och övning ger färdighet?
Citera
2016-12-21, 19:53
  #4
Medlem
siddharaapocalypses avatar
Lev på gatan, försätt dig i situationer där du inte har några val
Citera
2016-12-21, 20:02
  #5
Medlem
OT, men varför just "hal"? Hala människor är oftast jävligt dryga.
Citera
2016-12-21, 20:05
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osykk
Hej, undrar hur slipade och hala personer går tillväga?

Jag själv är jävligt ärlig och har svårt med det jag fråga om, ganska naiv och oerfaren.

Men på vilket sätt tänker sånna personer och hur får dom fram ett kvickt svar?
har du provat benso
Citera
2016-12-21, 21:52
  #7
Medlem
profanum.vulguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osykk
Hej, undrar hur slipade och hala personer går tillväga?

Jag själv är jävligt ärlig och har svårt med det jag fråga om, ganska naiv och oerfaren.

Men på vilket sätt tänker sånna personer och hur får dom fram ett kvickt svar?

Ta jobb som telefonförsäljare på något oseriöst säljföretag. Din empati kommer att smulas sönder och ersättas av list.
Citera
2016-12-21, 23:34
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osykk
Hej, undrar hur slipade och hala personer går tillväga?

Jag själv är jävligt ärlig och har svårt med det jag fråga om, ganska naiv och oerfaren.

Men på vilket sätt tänker sånna personer och hur får dom fram ett kvickt svar?

Det är inget att eftersträva, Oftast är det personer med något typ av beroende som blir så, Man lär sig vad som fungerar och inte fungerar för att få som man vill.
Jag själv har suttit i både spelmissbruk samt drogmissbruk, Man gör sig till på automatik för att få som man vill och behöver, man lär sig spela på folks snällhet och samvete.

Det är inte kul när man väl tänker efter på hur man beter sig, men man släpper den känslan lika fort för man rättfärdigar sitt beteende för att man blivit blåst själv eller känner många personer som är likadana.
Citera
2016-12-21, 23:55
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av profanum.vulgus
Ta jobb som telefonförsäljare på något oseriöst säljföretag. Din empati kommer att smulas sönder och ersättas av list.
Jag måste hålla med här. De personer jag känner som jobbat som telefonförsäljare ett längre tag är dels falska som fan, dels ger de sig aldrig utan ska alltid ha sin vilja igenom.
Citera
2017-07-13, 14:48
  #10
Medlem
Hur är en hal person?

Hej, Vill veta så mycket om Hala människor som möjligt härä. Har sökt runt finns knappt information. Någon smart?
Citera
2017-07-13, 14:52
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ahees
Hej, Vill veta så mycket om Hala människor som möjligt härä. Har sökt runt finns knappt information. Någon smart?

Fredrik Reinfeldt <-hal
Citera
2017-07-13, 15:00
  #12
Medlem
så..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback