Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-13, 07:21
  #1
Medlem
Evaristos avatar
Jävla skumt detta! Då och då ringer det från ett nummer som går till företaget One Cc som är nåt telemarketingskit. Jag svarar aldrig, men efter varje påringning visar listan över meddelanden att min telefon har skickat ett sms till detta nummer. Tre varianter av meddelanden förekommer:
- Jag sitter i ett möte. Jag ringer upp senare.
- Jag är upptagen, ring tillbaka senare.
- Skicka ett meddelande.

Det händer aldrig på andra nummer jag inte besvarar. Vad i helvete?!
Citera
2017-07-13, 07:49
  #2
Medlem
Verkar jättekonstigt, ta kontakt med din operatör och dubbelkolla ifall det skickats iväg sms från din telefon.
Citera
2017-07-13, 08:08
  #3
Medlem
En teori är att du går i sömnen och är den som skickar sms:en
Citera
2017-07-13, 08:09
  #4
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo
Vad i helvete?!
Fånig fråga kanske, men. Du har inte någon gång "blockerat" detta nummer och då istället bockat råka av att ett sms av denna sort ska skickas om du inte svarar? Hur ser det ut på numrets kontaktsida i din adressbok?
Citera
2017-07-13, 08:11
  #5
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon
Fånig fråga kanske, men. Du har inte någon gång "blockerat" detta nummer och då istället bockat råka av att ett sms av denna sort ska skickas om du inte svarar? Hur ser det ut på numrets kontaktsida i din adressbok?

Man kan få denna effekt om man råkat spara numret i telefonboken istället för att lägga det i blockeringslistan. Att ta bort detta nummer från telefonboken hjälper nog.
Citera
2017-07-13, 08:27
  #6
Medlem
Det kan finnas någon inställning för detta. Såg att min Windows Phone hade det, som gjorde att den skickade sms till de som försökt ringa men inte kommit fram.

Edit: Såg nu att det inte händer för andra nummer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback