Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-12-15, 09:29
  #37
Medlem
Linguass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Jag tror du gör en farlig jämförelse i att likställa "Internet" med "webben". Två olika djur. Som att jämföra asfalterade vägar med Mercedes.

Du har faktiskt rätt, jag har läst på mer om det och jag tror numera att ett slopande av net-neutrality leder till det motsatta...

Om det finns möjlighet att tjäna pengar på att leverera internet så borde rimligtvis Google och Facebook vilja ge sig in i leken. Google har ju redan allt som krävs. Att dom är fascister som vill ta över internet och springer statens ärenden är ju redan vida känt. Det hela riskerar att leda till Orwell på riktigt.
Citera
2017-12-15, 12:16
  #38
Medlem
Intressanta tider. Hur ska Flashbacktrollen ta detta. Det är inte PK-media som vill styra innehållet på nätet utan självaste idolen Trump. Hur gick detta till? Obama införde en lag om net neutrality som nu frihetens riddare river upp så att det enda vi får i våra sökningar snart är reklam. Men det är ju Trump så på nåt måste det ju ändå vara bra, eller hur? Han är ju i alla fall inte PK.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback