Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-17, 22:51
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Jag tror Fria Tider ligger främst idag. Avpixlat har ju fått mycket gratisreklam av borgarmedia men har ingen bra nyhetstäckning. En del bra krönikörer på avpixlat gör den läsvärd ibland. Den politiska inriktningrn är svår att förstå. Primitiv ointelligent kommunisthets av McCartytyp gentemot Ryssland ibland. Hyllande av staten "Israel" och Sternligans folkmord 1948. som gav "lebensraum" för de nya europeiska bosättarna. Känns som att Avpixlat jobbar för att avskaffa sig själv.
Vi behöver en nättidning till i klass med Fria Tider.

Avpixlat är på dekis men lever nog till stor del på att de fortfarande är synonymt för alternativ media enligt etablerade media. Det är ofta de som omnämns pga "gamla meriter" och att deras föregångare Politiskt inkorrekt var först att etablera sig i sin nisch. Idag är dock Avpixlat tyvärr ganska ointressant. Avpixlat kör i princip som sin föregångare endast rewrites på artiklar i etablerad media men sätter dem i ett annat perspektiv. Numera finns alternativ media med egen journalistik, kvalitetsmaterial, granskningar m.m. I den konkurrensen har Avpixlat blivit omkörda.
Citera
2017-07-18, 01:33
  #14
Medlem
Mulla Krekars avatar
Nyheter Idag kan jag passa på att nämna också.
https://nyheteridag.se/

Lite annorlunda alternativ media.
Citera
2017-07-18, 05:35
  #15
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Avpixlat är på dekis men lever nog till stor del på att de fortfarande är synonymt för alternativ media enligt etablerade media. Det är ofta de som omnämns pga "gamla meriter" och att deras föregångare Politiskt inkorrekt var först att etablera sig i sin nisch. Idag är dock Avpixlat tyvärr ganska ointressant. Avpixlat kör i princip som sin föregångare endast rewrites på artiklar i etablerad media men sätter dem i ett annat perspektiv. Numera finns alternativ media med egen journalistik, kvalitetsmaterial, granskningar m.m. I den konkurrensen har Avpixlat blivit omkörda.
Du glömmer att Avpixlat har riktigt bra krönikörer men annars har du rätt.
Citera
2017-07-18, 10:48
  #16
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
www.alexa.com ligger Fria Tider ungefär 100 placeringar högre än Avpixlat. Efter det att sionisterna avpixlades på Avpixlat så har sajten rasat. Men nu har ju Kent Ekeroth fullt med tid att börja skriva för Avpixlat igen...

Det är möjligt att Avpixlat har tappat lite trafik. Men Alexa är inte ett pålitligt mätverktyg.

Citat:
enligt Alexa har Fria Tider rasat från plats 61 till 188, och Avpixlat från plats 73 till 222.

Samtidigt visar Google Trends en motsatt utvecklingsriktning.
(FB) Gammelmedias annalkande död


Publicerad 3 juni 2013.
Citat:
...
- Vi har en växande skara väldigt lojala besökare som återkommer så gott som dagligen. Under maj månad var 62 procent av besökarna, eller nästan en halv miljon människor, återkommande besökare, säger Widar Nord på Fria Tider.

En förklaring till den stora trafikökningen i maj är de uppmärksammade invandrarkravallerna i Stockholmsområdet, men enligt Widar Nord är ökningen också en del av en ihållande trend.

- Redan i april hade vi mer än fördubblat vårt läsarantal jämfört med samma månad förra året. Vi är inne i en trend där vi stadigt växer sen ungefär ett år tillbaka.

Många har under året hört av sig till Fria Tider och påpekat att sajten fallit kraftigt i mätverktyget Alexas statistik. Men enligt Widar Nord speglar den utvecklingen inte verkligheten.

- Tvärtom. Alexa har visat kraftigt fallande statistik för både Fria Tider och Avpixlat under våren trots att i alla fall vi har vuxit hela tiden. Under veckan då upploppen pågick som värst hade vi fler besökare än Sydsvenskan och således var endast SvD, DN, Expressen och Aftonbladet större än oss då. Samtidigt sjönk vi rejält på Alexa och noterade ett nytt bottenrekord för hela året.
...
http://www.friatider.se/var-tionde-s...ia-tider-i-maj
Citera
2017-07-18, 12:06
  #17
Medlem
Mulla Krekars avatar
Kanske inte bland de största, men Petterssons Blogg tycker jag är bra. Uppdateras ofta:
https://petterssonsblogg.se/

Med tanke på bloggar, så kan jag nämna Tobbes Medieblogg också:
http://tobbesmedieblogg.blogspot.se/

Men ibland kan det gå typ en månad innan den uppdateras, men periodvis varje dag.
Citera
2018-07-17, 23:21
  #18
Avstängd
karlduschs avatar
De med störst upplaga bland papperstidningar ifjol var Dagen, Hemmets vän och Världen idag. Strax efter kommer Nya tider och Dagens ETC.
Citera
2018-07-19, 16:05
  #19
Medlem
En ny studie från ansedda Reuters Institute i Oxford visar att 11 procent av svenskarna läser Fria Tider varje vecka. Det är fler än andelen som läser exempelvis Dagens Industri på nätet, rapporterar Resumé.

http://www.friatider.se/reuters-fria...agens-industri
Nyheter Idag: 10%
Ledarsidorna: 8%
Samhällsnytt: 8%
Nya Tider: 6%
Samtiden: 6%
Tror ni det stämmer?
Jag tycker Ledarsidorna ligger rätt högt, även om jag surfar in där ibland, men Fria Tider surfar jag in på flera gånger om dagen, Nyheter Idag iaf varje vecka.
Samtiden läser jag kanske någon gång i månaden.
Nya Tider pren. jag på och behöver inte läsa online.
Samhällsnytt kanske någon gång i veckan.
Citera
2018-07-20, 11:46
  #20
Medlem
En intressant uppstickare är Katerina Magasin.

Nu senast en text om Fatheme Kaviari som ”kravmaskin”:

”Afghanledaren Fatemeh Khavari får mycket medieutrymme och sponsras av vänsterextrema samt flyktingaktivister som en förgrundsgestalt för att fortsätta driva ohälsosam migrationspolitik. Khavari hävdar att Sverige sviker afghanerna och att Sverige bidrar till dessa personers lidande. Hon kritiserar även Migrationsverket för att inte sköta sig jobb. Enligt mig skapar Fatemeh Khavari splittring och rasism. Hon ställer grupper mot varandra. Hon anser att vissa grupper förtjänar mer än andra. Om hon på riktigt är orolig över samhällsutvecklingen borde hon rannsaka sig själv och se hur hon bidrar till ett sämre samhällsklimat. Det skriver idag debattören Fredrik Brodén.”

Läs mer här:
http://katerinamagasin.se/fatemeh-kh...ng-och-rasism/
Citera
2018-07-20, 11:52
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
En ny studie från ansedda Reuters Institute i Oxford visar att 11 procent av svenskarna läser Fria Tider varje vecka. Det är fler än andelen som läser exempelvis Dagens Industri på nätet, rapporterar Resumé.

http://www.friatider.se/reuters-fria...agens-industri
Nyheter Idag: 10%
Ledarsidorna: 8%
Samhällsnytt: 8%
Nya Tider: 6%
Samtiden: 6%
Tror ni det stämmer?
Jag tycker Ledarsidorna ligger rätt högt, även om jag surfar in där ibland, men Fria Tider surfar jag in på flera gånger om dagen, Nyheter Idag iaf varje vecka.
Samtiden läser jag kanske någon gång i månaden.
Nya Tider pren. jag på och behöver inte läsa online.
Samhällsnytt kanske någon gång i veckan.

Stämmer nog att Fria Tider ligger högt.

Jag läser alla de webbtidningar du räknat upp, om än inte dagligen. ”Det goda samhället” brukar jag också läsa.
Citera
2018-07-20, 12:03
  #22
Avstängd
Haverisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
En ny studie från ansedda Reuters Institute i Oxford visar att 11 procent av svenskarna läser Fria Tider varje vecka. Det är fler än andelen som läser exempelvis Dagens Industri på nätet, rapporterar Resumé.

http://www.friatider.se/reuters-fria...agens-industri
Nyheter Idag: 10%
Ledarsidorna: 8%
Samhällsnytt: 8%
Nya Tider: 6%
Samtiden: 6%
Tror ni det stämmer?
Jag tycker Ledarsidorna ligger rätt högt, även om jag surfar in där ibland, men Fria Tider surfar jag in på flera gånger om dagen, Nyheter Idag iaf varje vecka.
Samtiden läser jag kanske någon gång i månaden.
Nya Tider pren. jag på och behöver inte läsa online.
Samhällsnytt kanske någon gång i veckan.
Jag har faktiskt svårt att se att Chang Fricks klickbetesblogg som kanske har en eller två nya artiklar om dagen kan ha större spridning än exempelvis Samhällsnytt. Nyheter Idag har förvisso positionerat sig lite i mellanfållan mellan gammelmedia och alternativmedia och det kanske gör att det är men "okej" för nekrotiska slipsnissar att läsa på telefonen på väg till kontoret men ger det verkligen så stor spridning? Jag tvivlar.

Nyheter Idag är ganska innehållslös och håller som sagt inget vidare tempo. Faktum är att jag hellre föredrar en rewrite-media som uppdaterar frekvent än en sajt som släpper en väl genomarbetad artikel om dagen eftersom jag personligen inte tar del av regimmedia alls och därigenom får mitt nyhetsutbud helt genom ett antal utvalda svenska och utländska alternativmedier. För att det ska fungera så krävs det att nyheterna rullar runt, så att säga.
Citera
2018-07-20, 15:47
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusGlad
En intressant uppstickare är Katerina Magasin.

Nu senast en text om Fatheme Kaviari som ”kravmaskin”:

”Afghanledaren Fatemeh Khavari får mycket medieutrymme och sponsras av vänsterextrema samt flyktingaktivister som en förgrundsgestalt för att fortsätta driva ohälsosam migrationspolitik. Khavari hävdar att Sverige sviker afghanerna och att Sverige bidrar till dessa personers lidande. Hon kritiserar även Migrationsverket för att inte sköta sig jobb. Enligt mig skapar Fatemeh Khavari splittring och rasism. Hon ställer grupper mot varandra. Hon anser att vissa grupper förtjänar mer än andra. Om hon på riktigt är orolig över samhällsutvecklingen borde hon rannsaka sig själv och se hur hon bidrar till ett sämre samhällsklimat. Det skriver idag debattören Fredrik Brodén.”

Läs mer här:
http://katerinamagasin.se/fatemeh-kh...ng-och-rasism/

Ja den är också bra, men lite väl bloggaktig för min smak.

Samma gäller Det Goda Samhället. Orkar inte följa den längre.
Ledarsidorna passerar med knapphet gränsen för vad jag klarar.

Citat:
Ursprungligen postat av Haverism
Jag har faktiskt svårt att se att Chang Fricks klickbetesblogg som kanske har en eller två nya artiklar om dagen kan ha större spridning än exempelvis Samhällsnytt. Nyheter Idag har förvisso positionerat sig lite i mellanfållan mellan gammelmedia och alternativmedia och det kanske gör att det är men "okej" för nekrotiska slipsnissar att läsa på telefonen på väg till kontoret men ger det verkligen så stor spridning? Jag tvivlar.

Nyheter Idag är ganska innehållslös och håller som sagt inget vidare tempo. Faktum är att jag hellre föredrar en rewrite-media som uppdaterar frekvent än en sajt som släpper en väl genomarbetad artikel om dagen eftersom jag personligen inte tar del av regimmedia alls och därigenom får mitt nyhetsutbud helt genom ett antal utvalda svenska och utländska alternativmedier. För att det ska fungera så krävs det att nyheterna rullar runt, så att säga.

Jag tycker också det verkar osannolikt högt.

Brukar allt som oftast glömma bort Nyheter Idag. Men de har ju en del intressanta scoop så jag besöker den ett par gånger i månaden. Oftare än så behövs inte för att hänga med i det de skriver.

Här lite äldre källor (2016)
I antologin Migration i medierna - men det får man väl inte tala om! har några av sajterna redovisat antal unika besökare under de senaste 30 dagarna. Fria Tider (1 419 573), Nyheter Idag (416 214), Avpixlat (788 282) och Motgift (80 770).

– Jag har tittat på det flera sätt och de är ganska välbesökta. De har bra trafik. Det jag har märkt är att de inte luras om sin trafikmängd, det har vi kunnat se när vi tittat närmare på detta i flera projekt.

I de undersökningar han gjorde för tre år sedan kunde han konstatera att sajterna hade hundratusentals sidvisningar i veckan. Nu tror han konkurrensen ökat, vilket kan ha dragit ner siffrorna.

I en av undersökningarna kunde de också belägga en av de vanligaste uppfattningarna om de högerextrema och högerpopulistiska alternativmedierna. Många av besökarna vandrar mellan sajterna. Sajterna är en ekokammare för de redan frälsta. Samtidigt uppvisar de en exceptionell förmåga att i vissa ögonblick nå ut långt med sina artiklar.

– Det är inte bara de övertygade rasisterna som läser. Det är också tanter som råkar få det i sitt flöde.
https://expo.se/2016/07/det-stora-genombrottet
I augusti 2017 säger Nyhter idag att de har 700,000 unika besökare en vanlig månad.
https://nyheteridag.se/wp-content/up...r-priser-2.pdf

Visst, de fick väl en del klick pga den underhållande Gamov historian. Det är nog många som besöker den bara för att läsa en enstaka artikel som länkats någonstans.

Men jag undrar ändå hur de mäter? Besöker jag dem på min mobil och sen från min hem-PC räknas det väl som två olika besökare?
__________________
Senast redigerad av grelin1999 2018-07-20 kl. 16:09.
Citera
2020-02-21, 09:09
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Nya Tider ges ju ut som papperstidning. Har tänkt börja prenumerera på den snart, när jag fått rätt på min ekonomi. Jag identifierar min ideologi mest med den, av all alternativ media, något höger om SD, men inte nazistisk. Läste nånstans att de har runt 3000 prenumeranter. O de artiklar jag läser på deras sajt tycker jag är av mycket bra kvalitet.

Annars gillar jag också Fria Tider, de uppdaterar ofta med nya artiklar med bra kvalitet.
jag är också höger men vill inte se nån utrotning eller så haha.
Lättare att bli straffad, och hårdare straff, samt mycket fler utvisningar vill jag se.

många vänsterpuckon tror ju för fan högerpolitiken skulle resultera i utrotning och avrättningar känns det som lmao. sicka nötter.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback