Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-12, 17:02
  #1
Medlem
SnobbenLs avatar
Funderar på att rösta på sd men synd nog så vill dom bibehålla en efterbliven drogpolitik och jag är för en liberal syn på droger.

Sen är det lite pest eller kolera att välja mellan sjuklöverns massinvandring eller att jävlas med folk som vill röka lite gräs och njuta av livet.

Så vad kan man rösta på för att legalisera droger? Helst om det finns ett parti som är mot feminism och för en begränsad invandring.
Citera
2017-07-12, 17:07
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnobbenL
Funderar på att rösta på sd men synd nog så vill dom bibehålla en efterbliven drogpolitik och jag är för en liberal syn på droger.

Sen är det lite pest eller kolera att välja mellan sjuklöverns massinvandring eller att jävlas med folk som vill röka lite gräs och njuta av livet.

Så vad kan man rösta på för att legalisera droger? Helst om det finns ett parti som är mot feminism och för en begränsad invandring.

Spelar ingen roll! Droger kommer inte bli legit i Sverige vilket parti som än vill ha det så. Så rösta på Sd du så vi får ordning på invandring först.
Annars borde väl miljöpartiet vara en kandidat! Fridolf verkar ju pårökt för jämnan
Citera
2017-07-12, 17:15
  #3
Medlem
Sqrbankens avatar
Inget av riksdagspartierna är öppet för legalisering av droger. Ideologiskt tror jag dock centern med partiledning är för legalisering av exempelvis cannabis men inget man säger högt ellet möter väljare med. För kontroversiellt i Sverige fortfarande.
Citera
2017-07-12, 17:17
  #4
Medlem
Epimaness avatar
Känner inte till något parti med din önskeprofil. Du får kanske nöja dig med att personrösta på någon som kommer nära den profilen.

Tycker själv att drogpolitiken är ett onödigt sänke för Sverige, ett importerat drogkrig vi kan vara utan.

Legalisering vore något att folkomrösta om.
Citera
2017-07-12, 17:17
  #5
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastmaskin
Spelar ingen roll! Droger kommer inte bli legit i Sverige vilket parti som än vill ha det så. Så rösta på Sd du så vi får ordning på invandring först.
Annars borde väl miljöpartiet vara en kandidat! Fridolf verkar ju pårökt för jämnan

Jasså du... det spelar ingen roll? Hur tänker du då?

MP (för viss avkriminalisering) eller möjligtvis PP.

https://www.moinois.com/2016/09/en-e...-piratpartiet/
Citera
2017-07-12, 17:25
  #6
Medlem
SnobbenLs avatar
Jag sitter hellre på soffan än att rösta på något riksdagsparti bortsett från SD såklart.

Men det borde väl finnas något småparti att rösta på som är för legalisera droger vafan?
Citera
2017-07-12, 17:31
  #7
Medlem
SnobbenLs avatar
Hittade ett parti som passar mig.
http://www.liberalapartiet.se/a-till-o/
Citera
2017-07-12, 17:34
  #8
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Piratpartiet, V vill avkriminalisera, även om det nog inte står högst på agendan skulle jag tro.

Annars finns det en falang inom Centern som är rejält drogliberal. Låt det gå några år så tror jag det är det första riksdagspartiet att vilja legalisera droger, eller i varje fall marijuana.
Citera
2017-07-12, 17:50
  #9
Medlem
SnobbenLs avatar
Piratpartiet har en rätt skev syn på folks "lika värde" . Jag delar inte uppfattningen att människors värde innebär rätten att flytta till Sverige. Sen läste jag en del trams om könsidentitet och sånt, fick nästan lite Spyman vibbar. Vänstern tänker jag inte ens tala om.

Näru, det blir liberala partiet tror jag nog.
Citera
2017-07-12, 18:28
  #10
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnobbenL

Näru, det blir liberala partiet tror jag nog.

övervägde du att rösta SD men landade i liberala partiet? Ett rejält lappkast. Nå då har man koll på hur du viktar sakfrågorna. Deras invandringspolitik är nämligen inte åtstramnande de vill demontera välfärden och då minskar en pull-faktor.
Citera
2017-07-12, 18:32
  #11
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnobbenL
Piratpartiet har en rätt skev syn på folks "lika värde" . Jag delar inte uppfattningen att människors värde innebär rätten att flytta till Sverige. Sen läste jag en del trams om könsidentitet och sånt, fick nästan lite Spyman vibbar. Vänstern tänker jag inte ens tala om.

Näru, det blir liberala partiet tror jag nog.
Hela HBTQT-grejen håller på att luckras upp och det ska bli en återgång till "klassisk" frihetlig Piratpolitik, enligt en mycket insatt källa.
Citera
2017-07-12, 19:10
  #12
Medlem
SnobbenLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
övervägde du att rösta SD men landade i liberala partiet? Ett rejält lappkast. Nå då har man koll på hur du viktar sakfrågorna. Deras invandringspolitik är nämligen inte åtstramnande de vill demontera välfärden och då minskar en pull-faktor.

Lappkast? Är du go eller.. Lappkast=snabbt byta åsikt. På vilket sätt har jag bytt åsikter? Jag har ju redan förklarat att jag gillar allt med SD förutom deras efterblivna drogpolitik.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback