Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-12, 16:28
  #1
Medlem
Hej
jag vill godkänna att kunna ladda ner andra programvaror än apples och vill klicka i det i säkerhet och integritet på allmänt men när jag klickar på låset för att skriva i användarnamn och lösenord står det bara autentiserar ..... men sen händer inget. Vill ju kunna ladda ner ny drivrutiner till skrivare mm
Citera
2017-07-23, 11:47
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TitusTistel
Hej
jag vill godkänna att kunna ladda ner andra programvaror än apples och vill klicka i det i säkerhet och integritet på allmänt men när jag klickar på låset för att skriva i användarnamn och lösenord står det bara autentiserar ..... men sen händer inget. Vill ju kunna ladda ner ny drivrutiner till skrivare mm
1. Avsluta Systeminställningar om du har det öppet.

2. Öppna programmet Terminal i mappen Verktygsprogram och skriv in följande (eller kopiera och klistra hellre så tecknen blir de rätta):

Kod:
sudo spctl --master-disable

Mata sedan in det lösenord du loggar in i datorn med (du kommer inte att se det). Klart!

Denna åtgärd innebär att du kan installera alla typer av program, oavsett om de är signerade eller inte. Det ger sämre datorsäkerhet, så var noga med att du vet vad du installerar.

Om du vill gå tillbaka till ursprungsinställningarna kör du följande kod:

Kod:
sudo spctl --master-enable
Citera
2017-07-23, 22:08
  #3
Medlem
tzjs avatar
Hårdvara: Mac --> Programvara: Mac OS
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback