Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-12, 14:21
  #1
Medlem
Walvaters avatar
Har injicerat sub hundratals (sic) gånger.

Gjorde det nyss igen och fick genast en konstig känsla i kroppen som inte alls har med sub att göra. Hjärta slår jättefort (typ 250/minut)ont i trapz/nacken, en känsla av att behöva hosta/kräkas odh typ känslan av att hålla på att bli medvetslös

Jag filtrerar alltid med micronfilter från sprutbytet och lösningen såg helt ren ut.

Vad händer?


KOMMENTARER OM ATT RINGA LÄKARE IGNORERAS! JAG KAN INTE GÖRA DET. HELLRE DÖR JAG MEN VILL FÖRST VETA VARFÖR OCH VAD SOM HÄNT
__________________
Senast redigerad av Walvater 2017-07-12 kl. 14:27.
Citera
2017-07-12, 15:04
  #2
Medlem
Walvaters avatar
Jag uppfyller ej kriterierna för sepsis/blodförgiftning eftersom jag inte mår illa, inte känner mig svag, inte har feber, inte svårt att andas, och ingen frossa.

Vid själva injektionsplatsen så syns det ingenting och det känns inget heller.


EDIT: injicerade benso och det var inget konstigt den här gången. Kände inget konstigt i armen och venen fungerade som vanligt ...
__________________
Senast redigerad av Walvater 2017-07-12 kl. 15:09.
Citera
2017-07-12, 15:27
  #3
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Hur är din hälsa i övrigt? Är du exempelvis gammal? Överviktig? Har du hjärtproblem i släkten?

Symptomen du har kan faktiskt vara hjärtattack. Jag tycker du ska ringa sjukvårdsupplysningen i varje fall.
Citera
2017-07-12, 15:43
  #4
Medlem
Retarderad-Indians avatar
Sub är ju även en opiod-antagonist, det är inte så att du kört andra opiater nära inpå och att du nu gått in i akut avtändning när du fick i dig sub?
Citera
2017-07-12, 16:57
  #5
Medlem
Walvaters avatar
Tack för era svar!

Allt har blivit bättre. Inte perfekt, men mycket bättre. 100/minut i vilopuls.

Citat:
Ursprungligen postat av Retarderad-Indian
Sub är ju även en opiod-antagonist, det är inte så att du kört andra opiater nära inpå och att du nu gått in i akut avtändning när du fick i dig su

b?
Nä.

Citat:
Ursprungligen postat av Jonas928
Det som hänt är att du förgiftat din kropp med ett dödligt gift.
Du kommer att dö.
Fatta det ni andra som brukar. De är livsfarligt. Nu kommer jag nog att bli bannad av någon "admin" Men om en enda person som läser detta börjar fatta lite av hur farlig det är med droger, så bjuder jag på det.
Detta kan du inte veta. Jag mår redan mycket bättre och benson drog ner pulsen.

Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Hur är din hälsa i övrigt? Är du exempelvis gammal? Överviktig? Har du hjärtproblem i släkten?

Symptomen du har kan faktiskt vara hjärtattack. Jag tycker du ska ringa sjukvårdsupplysningen i varje fall.
Har kört väldigt mycket amfetamin på sistone, och trott att jag ska dö flera gånger, Under den här perioden har min puls konstant varit konstig, från extremt hårda snabba slag till inga slag alls på några sekunder, ibland har den slagit jätte-jätte-lätta slag snabbt, ibland har det låtit som en hammare slår inifrån i bröstet o s v, men mitt hjärta verkar klara det mesta! Har fått hjärtstillestånd 3 gånger och överlevt, kraftiga PV-överdoser. osv, se t ex (FB) Amfetaminöverdos - nära-döden-upplevelse? 1 g tjack IV men har skrivit värre ODs på andra ställen

Mitt hjärta är starkt!
Citera
2017-07-12, 18:19
  #6
Medlem
C-3POs avatar
Justering av rubrik

Utgående rubrik: Vad fan händer?

Ny rubrik: Problem efter injektion av Subutex

/Mod
Citera
2017-07-13, 01:10
  #7
Medlem
Walvaters avatar
Vill ingen svara eller finns det inga riktiga narkomaner kvar på FB?

Jag lever än och de flesta symptomen är borta just nu, men när bensen och tjacket går ut ... vi får se.

Det var inte akut sepsis iaf.
Citera
2017-07-13, 13:08
  #8
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walvater
Har kört väldigt mycket amfetamin på sistone, och trott att jag ska dö flera gånger, Under den här perioden har min puls konstant varit konstig, från extremt hårda snabba slag till inga slag alls på några sekunder, ibland har den slagit jätte-jätte-lätta slag snabbt, ibland har det låtit som en hammare slår inifrån i bröstet o s v, men mitt hjärta verkar klara det mesta! Har fått hjärtstillestånd 3 gånger och överlevt, kraftiga PV-överdoser. osv, se t ex (FB) Amfetaminöverdos - nära-döden-upplevelse? 1 g tjack IV men har skrivit värre ODs på andra ställen

Mitt hjärta är starkt!


Just med subben har jag inte så mycket att säga om. Har bara några få tillfällen fått tag på det och har då endast tagit det nasalt.

Så som du beskriver hur din kropp beter sig på amfetamin låter mer som att du har bakomliggande problem. Jag fick liknande känslor när jag rusade på uppåt. Efter många om och men så förstod jag att det berodde på ångest och det utlöste "panikattacker". Hjärtat slog ofta dubbelslag, ojämn puls mm. Gick på ssri i 6 månader och efter det har jag aldrig haft dom problemen längre.

Mitt råd till dig är att lägga ner knarket när du mår som du gör. Åtminstone ge fan i att injicera det då ruset slår på så fort & hårt så du inte hinner vänja dig. Förstår inte meningen med att rusa när det bara gör saker värre för en själv.. Och kanske dags att ta kontakt med en läkare ang hur du mår psykiskt.

Må bäst och ta hand om dig
Citera
2017-07-13, 16:17
  #9
Medlem
AlltidPåverkads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walvater
Vill ingen svara eller finns det inga riktiga narkomaner kvar på FB?

Jag lever än och de flesta symptomen är borta just nu, men när bensen och tjacket går ut ... vi får se.

Det var inte akut sepsis iaf.
Förmodligen en kombination(?)...

Iaf så röstar jag också på panikångest som någon redan skrivit. Förmodligen kopplat till någon form av skuld/skamkänsla över hur "skitigt" det är att peta i sig droger via venen.

-Sluta med det innan det är försent, det ser för jävligt ut med ärr längs venerna och du kommer få gå i långärmat resten av ditt liv.
__________________
Senast redigerad av AlltidPåverkad 2017-07-13 kl. 16:23.
Citera
2017-07-13, 23:15
  #10
Medlem
creepyones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walvater
Vill ingen svara eller finns det inga riktiga narkomaner kvar på FB?

Jag lever än och de flesta symptomen är borta just nu, men när bensen och tjacket går ut ... vi får se.

Det var inte akut sepsis iaf.


jora vi finns visst det kvar svara just på din 1 grams tråd överdos på tjack. va fan äru på subben nu?

det är bra att du andvänder micron filter man kan aldrig va för försiktig den dan man börjar slarva med iv är den dan man ska lägga av har alltid varit mitt motto själv så har jag alltid kört med "nya" "rena" tops och det har funkat bra... såg du till att du sprita av injektions stället ordentligt och att du va riktigt sanitär av dig. det kan har vart nått skit som kom in i ditt blodomlopp även fast du körde på micron filter
__________________
Senast redigerad av creepyone 2017-07-13 kl. 23:18.
Citera
2017-07-14, 01:14
  #11
Medlem
Walvaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Just med subben har jag inte så mycket att säga om. Har bara några få tillfällen fått tag på det och har då endast tagit det nasalt.

Så som du beskriver hur din kropp beter sig på amfetamin låter mer som att du har bakomliggande problem. Jag fick liknande känslor när jag rusade på uppåt. Efter många om och men så förstod jag att det berodde på ångest och det utlöste "panikattacker". Hjärtat slog ofta dubbelslag, ojämn puls mm. Gick på ssri i 6 månader och efter det har jag aldrig haft dom problemen längre.

Mitt råd till dig är att lägga ner knarket när du mår som du gör. Åtminstone ge fan i att injicera det då ruset slår på så fort & hårt så du inte hinner vänja dig. Förstår inte meningen med att rusa när det bara gör saker värre för en själv.. Och kanske dags att ta kontakt med en läkare ang hur du mår psykiskt.

Må bäst och ta hand om dig

Citat:
Ursprungligen postat av AlltidPåverkad
Förmodligen en kombination(?)...

Iaf så röstar jag också på panikångest som någon redan skrivit. Förmodligen kopplat till någon form av skuld/skamkänsla över hur "skitigt" det är att peta i sig droger via venen.

-Sluta med det innan det är försent, det ser för jävligt ut med ärr längs venerna och du kommer få gå i långärmat resten av ditt liv.

Citat:
Ursprungligen postat av creepyone
jora vi finns visst det kvar svara just på din 1 grams tråd överdos på tjack. va fan äru på subben nu?

det är bra att du andvänder micron filter man kan aldrig va för försiktig den dan man börjar slarva med iv är den dan man ska lägga av har alltid varit mitt motto själv så har jag alltid kört med "nya" "rena" tops och det har funkat bra... såg du till att du sprita av injektions stället ordentligt och att du va riktigt sanitär av dig. det kan har vart nått skit som kom in i ditt blodomlopp även fast du körde på micron filter

Jag har haft kontakt med någon form av psykiatri sedan 2010, så har försökt med det mesta gällande ångest.

Jag borde nämnt att jag använde gamla verktyg och gamla filter (fast allting har bara använts av mig); först tvättade jag allt med tvål och vatten, och sedan gjorde jag i ordning lösningen och slog i mig den. Tänker att kanske lite tvål följde med i lösningen, för om det hade varit bakterier så hade jag vid det här laget varit svårt sjuk, alternativt död, men jag mår prima.

Buprenorfin går jag dagligen på, i programmet.
Citera
2017-07-15, 23:27
  #12
Medlem
buprenorfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walvater
Har injicerat sub hundratals (sic) gånger.

Gjorde det nyss igen och fick genast en konstig känsla i kroppen som inte alls har med sub att göra. Hjärta slår jättefort (typ 250/minut)ont i trapz/nacken, en känsla av att behöva hosta/kräkas odh typ känslan av att hålla på att bli medvetslös

Jag filtrerar alltid med micronfilter från sprutbytet och lösningen såg helt ren ut.

Vad händer?


KOMMENTARER OM ATT RINGA LÄKARE IGNORERAS! JAG KAN INTE GÖRA DET. HELLRE DÖR JAG MEN VILL FÖRST VETA VARFÖR OCH VAD SOM HÄNT
Tänker inte be dig ringa läkare, men snälla, överväg att injicera någon annan opioid istället om du måste göra det, eller se över din situation. Subutex är livsfarligt att injicera, det innehåller nästan bara bindemedel och skit och kan leda till kallbrand, permanent försämrad syn och att du tvingas amputera. Det spelar ingen roll om man gjort det hundratals gånger när det gäller skador som byggs upp över tid.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback