Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-07-14, 17:50
  #25
Avstängd
aFvRenOndskAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormsaltaren
Ansvaret ligger hos hundägaren, helt klart.

Riktigt less på hundägare generellt, tycker det borde införas hårdare kontroller för att köpa en jycke.

Har inget som helst emot hundar (har en själv) eller några andra djur för den delen. Men folk som inte respekterar koppeltvång eller inte respekterar sin hund borde avlivas.

Tyvärr ofta också den typen av ägare som håller sig med sådana raser som tex rottweiler också. Jag kan förstå invändningen att man skall lära barn att respektera djuren, särskilt främmande sådana. Men det går inte att hålla barn i koppel, det går inte att ha minutiös kontroll av sin unge hela tiden fram till dess 18 års dag. Även med bra föräldrar som uppfostrar barnen så gör ju ibland ungarna dumheter, jag växte upp med föräldrar som definitivt inte är WT, men gjorde jag alltid som dem sade? Nej!
Citera
2017-07-14, 22:45
  #26
Avstängd
Problemet med rottweiler för ovana är väl att de inte visar om de är irriterade eller rädda, de varken morrar eller skäller, därför upplevs det som att de hugger utan förvarning även om de har stort tålamod med folk som bär sig dumt åt innan det händer.
Citera
2017-07-16, 13:00
  #27
Medlem
jomenvisst84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solus
Oansvarig förälder? Ja. Oansvarig hundägare? Ja. Hundjävel? Aldrig. Det här är absolut inte hundens fel och det är inte hunden som är farlig i sig, det är de vuxna människorna som lät detta ske som är farliga och personen som hade ansvar för hunden är den som borde straffas.

Klart det är fel på hunden! En hund som reagerar med bett i sån situation har fel på psyket och ska tas bort.

Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Problemet med rottweiler för ovana är väl att de inte visar om de är irriterade eller rädda, de varken morrar eller skäller, därför upplevs det som att de hugger utan förvarning även om de har stort tålamod med folk som bär sig dumt åt innan det händer.

Vad pratar du om? Rottisar markerar både med morr och skall, en rottis som hugger direkt är det fel på.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback