Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-07-20, 02:07
  #25
Medlem
esants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det var ju bara det där med motivationen...

Jag försöker bara ge ett råd som kan fungera. Vill inte tro att TS är handlingsförlamad, hon har ju lyckats ta tag i drogbruket och jobbar så nog finns det hopp.

Ut och spring en runda, behöver inte vara så komplicerat. Själv föredrar jag inte löpning men det sätter onekligen fart på neurotransmittorerna.

Dessutom är det sommar och fint, perfekt läge. Att sitta i soffan med en chokladkaka tror jag inte ger mer energi eller hopp.
Citera
2017-07-20, 02:10
  #26
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esant
Jag försöker bara ge ett råd som kan fungera. Vill inte tro att TS är handlingsförlamad, hon har ju lyckats ta tag i drogbruket och jobbar så nog finns det hopp.

Ut och spring en runda, behöver inte vara så komplicerat. Själv föredrar jag inte löpning men det sätter onekligen fart på neurotransmittorerna.

Dessutom är det sommar och fint, perfekt läge. Att sitta i soffan med en chokladkaka tror jag inte ger mer energi eller hopp.
Jag säger inte emot dig så mycket som jag försöker få dig att förstå att det kan vara svårt att motivera sig trots att man vet att det kan hjälpa en. Det tar ju som sagt tid innan man ser resultat och när livet känns hopplöst så kan det vara svårt att hitta orken.
Citera
2017-07-20, 02:20
  #27
Medlem
esants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag säger inte emot dig så mycket som jag försöker få dig att förstå att det kan vara svårt att motivera sig trots att man vet att det kan hjälpa en. Det tar ju som sagt tid innan man ser resultat och när livet känns hopplöst så kan det vara svårt att hitta orken.

Klart det är svårt att motivera sig, men så är det ju med det mesta som är nytt och TS visar redan på motivation att förändra sig.

Det handlar inte om att se fysiska resultat utan att få känna humörlyftet efteråt av att ha rört på sig i någorlunda snabb takt. Det är inget man behöver träna upp i sig.

I vilket fall så är det här det bästa råd jag kan komma på, frågan var ju ändå hur man kan få energi när allt känns lönlöst. Man kan inte få energi utan att göra en egen insats (utan droger).

Om TS pga någon skada eller annat absolut inte kan sporta så får det nog bli en (längre) promenad ute i naturen eller få till en träff med en riktigt rolig kompis.
Citera
2017-07-20, 02:33
  #28
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esant
Klart det är svårt att motivera sig, men så är det ju med det mesta som är nytt och TS visar redan på motivation att förändra sig.

Det handlar inte om att se fysiska resultat utan att få känna humörlyftet efteråt av att ha rört på sig i någorlunda snabb takt. Det är inget man behöver träna upp i sig.

I vilket fall så är det här det bästa råd jag kan komma på, frågan var ju ändå hur man kan få energi när allt känns lönlöst. Man kan inte få energi utan att göra en egen insats (utan droger).

Om TS pga någon skada eller annat absolut inte kan sporta så får det nog bli en (längre) promenad ute i naturen eller få till en träff med en riktigt rolig kompis.
Det psykiska lyftet kommer ju inte på en gång heller.
Citera
2017-07-20, 02:42
  #29
Medlem
esants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det psykiska lyftet kommer ju inte på en gång heller.

Kan inte tala för hela mänskligheten men för många så gör det faktiskt det. Naturligtvis är det tillfälligt, kanske räcker kvällen ut. Men att få några skönare timmar istället för håglösa är ju knappast fel. Så nära knark man kan komma (egentligen t o m bättre).

Man får ju aldrig veta om man inte provar, och en joggingrunda kan inte vara dödlig även om den kan upplevas jobbig medan den pågår. Meningen är inte att TS ska stupa av utmattning. Är det dökämpigt så kan man ju alltid springa fem minuter, gå fem, springa fem osv.
Citera
2017-07-21, 11:48
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esant
Beror lite på. Kanske om man inte tränar annars. Men gör man det och vet hur det påverkar en så är det lättare att motivera ett gymbesök än att gå till ICA eller ens in i duschen.

Det jag tänker på är att för många så kommer endorfinkicken att öka välmåendet markant, även efter ett enstaka pass. Problemet är väl om en person aldrig tränar och inte alls vet vilken nivå den ska lägga sig på.

Isåfall rekommenderar jag nog 30 min på en crosstrainer eller löpband eller en joggingtur på ca lika länge. Sen får man anpassa hastigheten efter hur bra uthållighet man har.

Träning skulle säkert hjälpa men jag har inte tränat på över ett år. Jag ska ge det ett försök nästa vecka för nu i helgen finns det ingen tid, tyvärr.

Dock sover jag redan som en sten. Är det inget alarm som väcker mig sover jag lätt tolv timmar och det är ju inte heller bra.
Jag vet inte om det har att göra med att kroppen återhämtar sig eller om det är något annat?
Citera
2017-07-21, 15:14
  #31
Medlem
esants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aamoureuse
Träning skulle säkert hjälpa men jag har inte tränat på över ett år. Jag ska ge det ett försök nästa vecka för nu i helgen finns det ingen tid, tyvärr.

Dock sover jag redan som en sten. Är det inget alarm som väcker mig sover jag lätt tolv timmar och det är ju inte heller bra.
Jag vet inte om det har att göra med att kroppen återhämtar sig eller om det är något annat?

Bra!

Att du sover mycket handlar nog om återhämtning, från både brukandet och jobbandet kanske. Tror inte att det är hälsosamt att jobba på det sättet, hoppas det är tillfälligt annars kan det nog bli farligt i längden.

Men bättre att du sover än drabbas av insomnia pga stress som vissa andra kanske skulle göra.
Citera
2017-07-21, 22:21
  #32
Medlem
mindwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aamoureuse
Hej!
Jag behöver hjälp.

Jag tar ofta innan jobbet då jag är under enorm press och arbetar 190 timmar under dessa veckor.


Har du jobbat 190h på 4 veckor eller missuppfattar jag detta? Om så låter inte det allt för mycket enligt mig. Kanske kan få klarhet i detta?

Mvh MW
Citera
2017-07-22, 03:49
  #33
Medlem
f30malmos avatar
Om du inte är beroende av xanor, rekommenderar jag dig verkligen inte att fortsätta med dem. De är mycket jobbigare än amfetamin att gå av, tycker jag. Jag brukar göra som bigfatcone ungefär, och helst också vara ledig i några dagar (för mig räcker det ofta med ca 3 dagar, men det är säkert individuellt).

Det sättet du arbetar på håller nog inte riktigt heller i längden.

Jag brukar också försöka börja träna så snart som möjligt eftersom det för mig hjälper mot ångesten och de deppiga känslorna man får efter avslut.
Citera
2017-08-04, 15:36
  #34
Medlem
Soluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aamoureuse
Träning skulle säkert hjälpa men jag har inte tränat på över ett år. Jag ska ge det ett försök nästa vecka för nu i helgen finns det ingen tid, tyvärr.

Dock sover jag redan som en sten. Är det inget alarm som väcker mig sover jag lätt tolv timmar och det är ju inte heller bra.
Jag vet inte om det har att göra med att kroppen återhämtar sig eller om det är något annat?

Jag sov också som attan de gånger jag klev av (vilket inte var allt för ofta under mina aktiva år). Jag skulle säga att kroppen bara är i behov av lite extra vila.

Hur går det för dig nu?
Citera
2017-08-04, 16:27
  #35
Medlem
Nu är jag gammal som gatan, och kanske inte så mycket att bry sig om. Men har haft mycket kontakt med andra, betydligt yngre, och där är det inte tal om att ens gå till ICA. Det är kanske bättre att veta det, än att tro att man är helt oduglig för att man inte orkar ta ett varv runt hela Stockholm. Nu är jag ju helt inkörd på benso, och jag vet inte om det är inblandat här. Men med detta så retar man bara receptorerna vid motion, och man hamnar i ett helt bedrövligt skick. Så ta det lugnt, och låt kroppen själv bestämma, inga krav!
Citera
2017-08-09, 17:54
  #36
Medlem
Bästa är att sova så mycket man kan i början.
Försök att undvika benzo och bara ta det i nödfall för att bli av med abstinens symtom eller för att kunna sova.
Tvinga i sig mat + vitaminer +vatten då man brukar ha en tendens till att slarva med detta när man är påverkad av stimulanter...
Det viktigaste iaf är att låta kroppen vila ut helt.
Träning och dyl är bara att glömma i början.


Jag får aldrig avtändning på Amfetamin så länge jag sköter Sömnen samt ser till att få i mig ordentligt med mat, vitaminer och vätska. /Mvh Scoones
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback