Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-13, 18:40
  #13
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Tröttna du, jag köpte två nya minnen och satte i datorn istället. Funkar prima nu

Hur vet du att det fungerar optimalt? Går de med den frekvens du vill ha? Jobbar de i dual channel mode? CPU_Z ger svaret.
Citera
2017-07-13, 19:01
  #14
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Hur vet du att det fungerar optimalt? Går de med den frekvens du vill ha? Jobbar de i dual channel mode? CPU_Z ger svaret.
Gick in BIOS och ändrade till 1600 mhz och Yessoooo dem jobbar i dual channel mode.
Men jag kan tanka ner det utifall och kika
Citera
2017-07-15, 13:53
  #15
Medlem
annanmedlems avatar
Ditt gamla minne kördes ju redan i 1333 MHz, vilket kanske är standard för din processor.
1600 MHz och 1.65 volt vore antagligen både överklockning och förhöjd spänning bortom standarden och är uppenbarligen något vare sig du eller den som satte ihop och konfigurerade datorn om det inte var du har nyttjat. Bara för att det gamla minnet KAN köra 1600 MHz i 1.65 volt med rätt moderkort och minneskontroller behöver det inte göra det.

Huruvida det fungerar med 1.5 volt om man kör 1333 MHz vet jag inte, men kanske är det det du redan kör. Står väl i BIOS.

Andra sade skicka tillbaka minnet men det hade väl varit mer intressant om du faktiskt hade för avsikt att köra snabbare än 1333 MHz. 1600 MHz vore ju då alternativet om du skall använda dina gamla också eller ännu snabbare om nu moderkortet stödjer det om du inte skall det.

Fast annars är det ju bara att trycka i de nya minnena och hoppas att allt rullar på fint med båda fast det är olika sort i 1333 MHz med standardspänningen på 1.5 volt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback