Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-11, 20:23
  #1
Medlem
Kommer börja flyga mellan GOT-LAX och ARN-LAX minst två gånger per månad så jag vill flyga bekvämt och så enskilt som möjligt. Leter därför information om vilket flygbolag som har det bästa singelsätet i business class. Länken går till bildexempel på sätestypen jag är ute efter.
Citera
2017-07-11, 21:05
  #2
Medlem
edge22s avatar
Om inte du vill ha mellanlandningar har du väl bara SAS att välja på?

Har inte rest just till LAX från Arlanda, men deras A330 har helt ok BC om man får A eller H säte.
Kan du acceptera mellanlandning är KLM ett mycket bra alternativ.
Citera
2017-07-12, 04:35
  #3
Medlem
Nu flyger jag endast med SAS pga förmånligt pris så kan inte riktigt jämföra de olika alternativen men kan garantera att det är väldigt behagligt att flyga med SAS.

Vill minnas att SAS bytte ut alla sina säten ganska nyligen så de bör vara väldigt fräscha också.
Citera
2017-07-12, 13:12
  #4
Medlem
Om du ska flyga det så ofta tycker jag du ska överväga lite mer saker också.

Vilka flygplatser kommer du använda, du kommer rimligen ha tillgång till lounge, är dessa vettiga eller inte?

Du behöver väga bytestid vs risk för missad anslutning, kan också vara värt att titta på hur ofta flygen är försenade. Jag skulle t.ex. gissa att lösningen med American är via Heathrow, och att Heathrow regelbundet dras med förseningar. Ifall du dessutom ska ha terminalbyte (BA Sverige - LHR T5, AA LHR T3 - LAX) så hade Heathrow gått bort direkt för min del.

Värt att titta på förmåner och annat flygbolagen ger dig, kan du välja säte direkt vid incheckning eller inte t.ex.? Ifall du har möjlighet att registrera resorna i ett bonusprogram är det värt att fundera på vad som är mest värt, både bolag och allians.


Businessclass.se är antagligen värt att läsa igenom lite recensioner på och jaga lite bilder och annat. Där finns mycket bra info om resande i allmänhet och om du registrerar dig och postar en frågetråd kan du antagligen få bra råd där också (där finns en hel del som reser mycket och har bra erfarenhet av vad som är viktigt när man pendlar long haul etc).
Citera
2017-07-16, 11:28
  #5
Medlem
Phantom042s avatar
Helt klart SAS via Stockholm.
1. Som svensk är deras bonusprogram bäst optimerat.
2. En inrikestur mellan GBG och STO är sällan försenad jämfört med byte ute i Europa.
3. Alla SAS långlinjeplan som utgår från Stockholm är byggda 2015-16.
Sen SAS köpte nya flygplan och bytte kabin i de gamla har de gått från Europas sämsta till bland de absolut bästa Business-class.

För ultimat utsikt försök få jämn siffra och A eller H. 2A,4A.6A,2H,4H.
Du ser tydligt via länken:
https://www.seatguru.com/airlines/SA...bus_A330_B.php
Citera
2017-07-16, 12:01
  #6
Medlem
SAS är riktigt bra numera.
Citera
2017-07-17, 20:27
  #7
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inked
Kommer börja flyga mellan GOT-LAX och ARN-LAX minst två gånger per månad så jag vill flyga bekvämt och så enskilt som möjligt. Leter därför information om vilket flygbolag som har det bästa singelsätet i business class. Länken går till bildexempel på sätestypen jag är ute efter.

Varför kommer du flyga både via GOT och ARN? Tänk på att inget flygbolag bara flyger med en kärra, om du tvingas boka om till ett senare flyg kan det bli ett annat plan. SAS är bra precis som många andra sagt, framförallt via GOT då dina möjligheter helt klart blivit begränsade, iaf. om du vill flyga direkt...

SAS är också bra då de är medlemmar av Star Alliance, utifall du måste flyga inrikes i USA och kan välja United (som jag iofs. anser är ett skitbolag) men har smidiga lösningar med bagage drop och Lounge Access.
Citera
2017-07-17, 23:08
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
SAS är bra precis som många andra sagt, framförallt via GOT då dina möjligheter helt klart blivit begränsade, iaf. om du vill flyga direkt...

Begränsade? Finns inget direktflyg från GOT.
Citera
2017-07-18, 08:36
  #9
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utah
Begränsade? Finns inget direktflyg från GOT.

Skrev jag något annat?
Citera
2017-07-21, 06:11
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
Skrev jag något annat?

Ja, det gjorde du.

"SAS är bra precis som många andra sagt, framförallt via GOT då dina möjligheter helt klart blivit begränsade, iaf. om du vill flyga direkt..."

På svenska så betyder det du skrev att det finns möjlighet till direktflyg från GOT, om än begränsade.
Citera
2017-07-21, 09:23
  #11
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phantom042
Helt klart SAS via Stockholm.
1. Som svensk är deras bonusprogram bäst optimerat.
2. En inrikestur mellan GBG och STO är sällan försenad jämfört med byte ute i Europa.
3. Alla SAS långlinjeplan som utgår från Stockholm är byggda 2015-16.
Sen SAS köpte nya flygplan och bytte kabin i de gamla har de gått från Europas sämsta till bland de absolut bästa Business-class.

För ultimat utsikt försök få jämn siffra och A eller H. 2A,4A.6A,2H,4H.
Du ser tydligt via länken:
https://www.seatguru.com/airlines/SA...bus_A330_B.php
Utan hänsyn till stolarna skulle jag säga SAS vid direktflyg från Stockholm, eftersom man slipper byte. Av alliansskäl blir väl då Lufthansa via Frankfurt eller München vettigast från Göteborg. Anledningen till det är att Arlanda inte är anpassat för bytande flygresenärer, särskilt inte vid inresa till Sverige. Till viss del kompenseras det av täta turer ARN-GOT.
Citera
2017-07-21, 13:39
  #12
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utah
Ja, det gjorde du.

"SAS är bra precis som många andra sagt, framförallt via GOT då dina möjligheter helt klart blivit begränsade, iaf. om du vill flyga direkt..."

På svenska så betyder det du skrev att det finns möjlighet till direktflyg från GOT, om än begränsade.

Precis, det går faktiskt att flyga privatflyg från GOT om man så önskar.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2854984

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback