Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-11, 18:31
  #1
Medlem
Hej,

Min vän håller på att tända av efter långt Oxymissbruk, legat på ca 150mg om dagen under ett år.

Han klagar för pirr och domingar i benen.

Jag minns att jag någonstans har läst att det finns ett receptfritt? eller kanske det är receptkrav på...

Iaf, något som ska vara stor hjälp att genomlida en cold turkey med.

Tacksam för snabba svar.

//Spexxad
Citera
2017-07-11, 19:07
  #2
Medlem
Han kan köpa Loperamid som finns receptfritt att köpa på apoteket. Loperamid finns i Dimor och Imodium finns även Loperamid Mylan. Detta är ju då medicin för diarré vilket är logiskt eftersom man bli hård i magen av opiater. Loperamid är en opiat. Få honom att trycka i sig 2-4 paket så ska ni se att det blir bättre.
Talar av egen erfarenhet.

Lycka till
Citera
2017-07-12, 06:43
  #3
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaee
Han kan köpa Loperamid som finns receptfritt att köpa på apoteket. Loperamid finns i Dimor och Imodium finns även Loperamid Mylan. Detta är ju då medicin för diarré vilket är logiskt eftersom man bli hård i magen av opiater. Loperamid är en opiat. Få honom att trycka i sig 2-4 paket så ska ni se att det blir bättre.
Talar av egen erfarenhet.

Lycka till


2-4 paket?! Är du helt galen människa? En karta, max.
Citera
2017-07-12, 09:38
  #4
Medlem
ÄR detta mot pirrningarna i benen?
Citera
2017-07-17, 16:28
  #5
Medlem
ge han en karta loperamid och en högdos magnesium så kommer han vara ångestfri och lugn iallafall
Citera
2017-07-20, 20:53
  #6
Medlem
Känner stor tveksamhet vad gäller att överdosera Loperamid. Googlade, och det stog att detta
kan orsaka allvarliga skador på CNS, så det är nog ingen bra rekommendation.
Magnesium är ju inte toxiskt vid överdosering, men flera har klagat på besvärlig diarré som kan
hålla i under flera dagar. Så det är nog bäst att låta kroppen vila ifred.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback