Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-25, 10:07
  #13
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedren
Hej!

Det saknar ju inte muskeluppbyggande effekt för det. Det krävs bara större mängd pulver än från en "ren" produkt. Jag skulle inte råda någon att köpa Core Whey, men att slänga i papperskorgen när man redan köpt är slöseri.

Visst, har man redan köpt produkten så kan man lika gärna dricka upp det. Sen vet man ju faktiskt inte hur mycket som är muskeluppbyggande protein i produkten, kan ju vara så skrämmande att om t.ex 1 skopa ska ge 25 gram protein, så är bara 12 gram av dom av hög kvalité och resten är tillsatta aminosyror för att proteinmängden ska se hög ut. Nu säger jag inte att det är exakt så i deras produkter, vad jag menade är att skulle det vara spikat så finns det mer prisvärda alternativ. Finns ingen anledning överhuvudtaget att tillsätta aminosyror till ett vassleprotein.
__________________
Senast redigerad av jpettersson1991 2017-08-25 kl. 10:09.
Citera
2017-08-25, 20:12
  #14
Medlem
scaleo97s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stagflation
Är du laktosintolerant?

Nej, dock har jag allmänt känslig mage. Men jag kan ju dricka vassleprotein, det är självaste gainer baserat på vassle som jag inte klarar av. Dock var det ca 1 år sedan jag testade, så jag beställde hem en vasslegainer så får vi se vad som händer.
Citera
2017-08-25, 21:08
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaleo97
Nej, dock har jag allmänt känslig mage. Men jag kan ju dricka vassleprotein, det är självaste gainer baserat på vassle som jag inte klarar av. Dock var det ca 1 år sedan jag testade, så jag beställde hem en vasslegainer så får vi se vad som händer.

Okej, men vad innehåller en gainer egentligen? Är det typ proteinpulver med någon form av kolhydrater?
Citera
2017-08-25, 21:53
  #16
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stagflation
Okej, men vad innehåller en gainer egentligen? Är det typ proteinpulver med någon form av kolhydrater?

Ja, oftast i form av vassle och maltodextrin. Enkelt förklarat, mjölk och socker. Vissa har tillsatt MCT också.
Citera
2017-08-26, 07:22
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Ja, oftast i form av vassle och maltodextrin. Enkelt förklarat, mjölk och socker. Vissa har tillsatt MCT också.

Så det finns inga större fettkällor utöver de sorter som har tillsatt MCT?
Citera
2017-08-26, 10:11
  #18
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stagflation
Så det finns inga större fettkällor utöver de sorter som har tillsatt MCT?

Skulle det vara tillsatt någon form av fettkälla i gainer så är det oftast MCT, vad jag sett åtminstone.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback